וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוניברסיטאות נגד החוק לקיצוץ התואר לאנשי המילואים: "לא נוכל לקיים אותו"

עודכן לאחרונה: 17.3.2024 / 10:55

לפי הצעת החוק שתובא לקריאה שניה ושלישית בכנסת, המוסדות להשכלה גבוהה יחוייבו להעניק פטורים, ציוני עובר ונקודות זכות אקדמיות לסטודנטים המשרתים במילואים. האוניברסיטאות הצהירו כי ימשיכו לפעול לפי צו מצפונן האקדמי. "משמעות החוק שהכנסת היא שתקבע מי זכאי לתואר"

הרמטכ״ל הרצי הלוי יחד עם לוחמי מילואים, ח׳רבת אח׳זעה, עזה. 31 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

ראשי האוניברסיטאות הודיעו הבוקר (ראשון) לוועדת החינוך בכנסת כי לא יוכלו לאפשר לקיים הוראת חוק, לפיה יצטרכו להעניק פטורים וציונים עוברים באופן אוטומטי לסטודנטים המשרתים במילואים. המכתב שבו הצהירו זאת נשלח לקראת דיון בקריאה שניה ושלישית בהצעת החוק העוסקת בסיוע לסטודנטים אלה.

המכתב העובר בעקבות תיקון לנוסח הצעת החוק, אליו נוספה בימים האחרונים טבלה שאמורה לחייב בחקיקה ראשית מוסדות להשכלה גבוהה להעניק פטורים, ציוני עובר ונקודות זכות אקדמיות בכשליש מתואר הראשון וכמחצית מתואר שני.

"אם יחוקק החוק כמות שהוא, משמעות יישומו היא שהכנסת, ולא האוניברסיטאות, היא שתקבע מה צריך תלמיד ללמוד כדי להיות זכאי לתואר אקדמי", נכתב במכתב. "לא מדובר רק בפגיעה באוטונומיה של המוסדות, המעוגנת בחוק המועצה להשכלה הגבוהה, אלא בפגיעה אנושה באיכות המערכת האקדמית באמצעות חיובם בחוק של אנשי האקדמיה לפעול בניגוד לצו מצפונם ואחריותם המקצועית".

פתיחת שנת הלימודים באוניברסיטת תל אביב 31 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
"אם יחוקק החוק, הכנסת היא שתקבע מי זכאי לתואר אקדמי". פתיחת שנת הלימודים בדצמבר האחרון/ראובן קסטרו

"אנחנו קוראים בזאת לשר החינוך ולכנסת ישראל לתת אמון באוניברסיטאות המחקר בישראל ולשמור על עצמאותן מכל משמר. התערבות בליבת המערכת האקדמית בקביעות גורפות ושרירותיות ורמיסה של האוטונומיה האקדמית והאחריות שבצידה, מהוות סכנה של ממש להשכלה הגבוהה וליסודות הדמוקרטיה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully