וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרובת משפחה של חטופים: מדברים עליהם כדי לצאת ידי חובה, אנחנו מרגישים חוסר אונים

עודכן לאחרונה: 17.3.2024 / 9:42

דודתם של האחים גלי וזיו ברמן שבשבי חמאס, ביקרה את היחס לסוגית החטופים, שלתחושתה הפכה להיות נטל על מקבלי ההחלטות: "זה תסכול, האם באמת הם יהפכו לקורבן תמורת חיסול חמאס?", תהתה. על הפגישת המשפחות עם נתניהו אמרה: "התייחס בכובד ראש, אבל לא היו תובנות חדשות"

בווידאו: משפחות החטופים חוסמים את דרך בגין דרום בסמוך לשער הקרייה/צילום: ארז הראל

מכבית מאייר, דודתם של האחים גלי וזיו ברמן שנחטפו לעזה, התראיינה הבוקר (ראשון) ל-103FM, ושיתפה בתחושות הקשות הנוגעות לשחרורם: "המונח הזה 'חטופים' הפך להיות משהו שיוצא מן הפה אל החוץ. החטופים שמדברים עליהם אלה בני אנוש שנמצאים שם ומעונים על בסיס רגעי".

לדבריה, היא מרגישה לפעמים כי החטופים הפכו לנטל על מקבלי ההחלטות. "האם באמת בסוף הם יהפכו לקורבן תמורת חיסול חמאס?", תהתה. "זה תסכול, זו הרגשה של חוסר אונים שלנו כמשפחות. זה מצב כל כך קיצוני, זה לא היה מעולם".

גלי וזיו ברמן שנחטפו לעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"'חטופים' הפך להיות משהו שיוצא מן הפה אל החוץ". גלי וזיו ברמן שנחטפו לעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

היא סיפרה על הפגישה של המשפחות עם ראש הממשלה בשבוע שעבר. "זאת הייתה פגישה מצומצמת יותר, היינו 17 משפחות, כך שהיא הייתה גם ארוכה מאוד וזה היה פינג פונג, שאלה ותשובה כמו שביקשנו", אמרה. "אני יכולה להגיד שהייתה התייחסות בכובד ראש לדברים שאמרנו או שאלנו, אבל להגיד שיצאתי עם איזשהן תובנות חדשות, תחושות אחרות ממה שנכנסתי? לא. נכנסתי מפוחדת ויצאתי מפוחדת".

לדבריה, "לא שמעתי שם שהמטרה העליונה היא השבת החטופים, שמעתי את הכול במקביל, תמיד ממקבלים את זה, זה גם וגם. גם מיטוט חמאס וגם שחרור החטופים ובפועל, כרגע, ברמת התוצאה, זה לא קורה".

על נתניהו אמרה כי היא מאמינה שהשבת החטופים הינו אינטרס מדיני ואישי שלו. "ההיסטוריה נכתבה, ההיסטוריה ממשיכה להיות כתובה מיום ליום, ואני מניחה ורוצה להאמין שהוא רוצה שההישג של שחרור החטופים יהיה מקביל למחדל הנוראי שהיה בסופו של דבר במשמרת שלו ושל הממשלה שלו, אני מאמינה שזה מה שהוא רוצה". לדבריה, הוא לא דיבר על אחריות אישית למצב.

הפגנת משפחות חטופים סמוך לקריה, 14 במרץ 2024. ניב אהרונסון
הפגנת משפחות חטופים סמוך לקריה בת"א, בשבוע שעבר/ניב אהרונסון

היא סיפרה כי לא קיבלה אף אות חיים מאחייניה גלי וזיו ברמן זה יותר ממאה ימים, מאז חזרו שבויות של כפר עזה, שסיפרו שראו אותם בחיים, בנפרד. "זה נצח עבורנו. גם הידיעה שהם לא ביחד וגם הידיעה שעוברים כל כך הרבה ימים", שיתפה. "אנחנו מתרוצצים, כל יום, כל היום סביבם. אנחנו כל הזמן שמים את זה בפנים של כולם. פורים שבוע הבא, איפה אנחנו ואיפה פורים? חשוב לי גם להגיד שדרך המטה, אנחנו מבקשים שמחר כשאנשים הולכים לקנות תחפושות לילדים שלהם ובכלל מתחפשים, לשים משהו צהוב. שזה כל הזמן יהדהד, שלרגע אחד לא תהיה איזושהי תחושה של נורמליות במדינה הזאת כי זה לא נורמלי, מה שקרה לנו זה לא נורמלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully