וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ממשלת האסונות והמחדלים": יותר מ-40 מוקדי הפגנות נגד הממשלה ברחבי הארץ

גם הערב, קראו המוני מפגינים "מראש פינה ונהריה ועד אילת" לקביעת מועד לבחירות. העצרת המרכזית התקיימה ברחוב קפלן בתל אביב. אולם, מפגינים נגד הממשלה שהגיעו לדרך בגין, סמוך להפגנת משפחות החטופים, הבעירו על הכביש אש. כביש איילון צפון נחסם שוב לתנועה

"ממשלת האסונות והמחדלים": יותר מ-40 מוקדי הפגנות נגד הממשלה ברחבי הארץ/בני משי, רונית בן דוד, דורשינוי, אורי סלע

הפגנות התקיימו הערב (שבת) ביותר מ-40 מוקדים ברחבי הארץ, בהן לקחו חלק המוני מוחים שקראו להחלפת הממשלה ולקביעת מועד לבחירות. העצרת המרכזית התקיימה ברחוב קפלן בתל אביב. "ממשלת האסונות והמחדלים - אינכם ראויים, יוצאים לרחובות", מסרו המארגנים בהודעתם.

מפגינים חסמו לסירוגין את נתיבי איילון צפון לתנועת כלי רכב. המשטרה פעלה במקום לפיזורם באמצעות מכת"זית.

במקביל, המוני מפגינים נגד הממשלה הגיעו לדרך בגין בתל אביב, והתאחדו עם חלק מהמוחים בהפגנת משפחות החטופים. במקום, סמוך לבסיס הקרייה בעיר, הבעירו המפגינים אש על הכביש הראשי וחסמו אותו לתנועה. במקום הם צועקים לשחרור החטופים: "אין דבר יותר חשוב כל חטוף חייב לשוב" ו"הקבינט אחראי לחיי החטופים, הקבינט אחראי להחזיר אותם חיים".

קרובי החטופים, בהם גיל דיקמן ואיילה מצגר, נאמו מהגשר הסמוך. "לא נשתוק, נבעיר את המדינה אם צריך. הגיע הזמן", אמרה מצגר. "נעשה כל דבר שברשותנו כדי להחזיר את כולם בחיים. זה מאבק עליהם, מאבק על המדינה שלנו, על מה שאגיד לילדים שלי בסוף הסאגה הנוראית הזאת".

מדורה גדולה על הכביש במהלך ההפגנה בשער בגין של הקריה, 16 במרץ 2024. אורי סלע
יותר מ-40 מוקדי הפגנות נגד הממשלה/אורי סלע
משפחות חטופים ותומכים מפגינים בשער בגין של הקריה, 16 במרץ 2024. אורי סלע
"נבעיר את המדינה אם צריך"/אורי סלע

במשטרה מסרו כי "לרשות המוחים נסגר רחוב קפלן בחלקו, במטרה לאפשר איזון בין חופש המחאה לחופש התנועה, אולם למרות האישור שניתן התקבצו מספר מפגינים על דרך מנחם בגין באופן בלתי חוקי והחלו להפר את הסדר תוך הדלקת מדורות על הכביש וחסימה של תנועת כלי הרכב. במקביל מספר מפגינים ירדו לאיילון וחסמו חלק מהכביש תוך שהם מתעמתים עם השוטרים".

"בעקבות כך, הוכרז ע"י קצין משטרה כי ההפגנה בלתי חוקית ועליהם לפנות את הצירים. בשלב זה מפירי הסדר לא נשמעים להוראות והמשטרה נאלצת להפעיל אמצעים לפיזור הפרות הסדר במטרה להפסיק את העבירה. אנו רואים בחומרה את הפרות הסדר, הגורמות למשטרה להפנות כוחות שעוסקים במשימות אבטחה ושמירה על בטחון הציבור. נפעל באפס סובלנות כלפי מי שיפר את הסדר ולא ישמע להוראות השוטרים".

משפחות חטופים ותומכים מפגינים בשער בגין של הקריה, 16 במרץ 2024. אורי סלע
המוני מפגינים הדליקו אש בדרך רבין בתל אביב, סמוך לבסיס הקרייה/אורי סלע
משפחות חטופים ותומכים מפגינים בשער בגין של הקריה, 16 במרץ 2024. אורי סלע
מוקדם יותר, חסמו גם את כביש איילון צפון/אורי סלע

מוקדם יותר, מפגינים אחדים ירדו לכביש איילון צפון והצליחו לחסום אותו לתנועת כלי רכב למשך מספר דקות. המוחים עמדו על הכביש וצעקו: "לא נוותר, עד שיהיה טוב יותר". כוחות משטרה פינו אותם מהמקום. מארגון "דורשינוי" נמסר: "חייבים עסקה עכשיו, ויציאה לבחירות. כמעט חצי שנה מאז המחדל הנורא בתולדות ישראל, מי שהפקיר את החטופים חייב להחזיר את כולם הביתה".

לקראת ההפגנה, קבוצת המחאה "לוחמי כיפור 73'", העומדת מאחורי הקמפיין נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו - "אתה הראש אתה אשם", הציבה מוקדם יותר מיצג המדמה טנק בקפלן. "במוצאי השבת, אזרחי המדינה יצאו לרחובות ביותר מ-40 מוקדים רחבי הארץ, מראש פינה ונהריה ועד אילת, להיאבק על עתיד המדינה - קוראים לקביעת מועד לבחירות עכשיו", מסרו מארגני המחאה וקראו לציבור לקחת חלק.

במקביל להפגנות בתל אביב, עשרות מוחים בשעה זו גם בפארק המדע ברחובות. כמו כן, מפגינים הציתו אש מאחורי בית ראש הממשלה בקיסריה. למעלה מאלף מפגינים שהתכנסו בקיסריה צעדו לעבר בית מעונה של משפחת נתניהו - שם התעמתו עם שוטרים שחסמו אותם. המשטרה עצרה עד כה ארבעה מפגינים בהם שלושה גברים ואשה, והם הועברו לתחנת חדרה.

משפחות חטופים ותומכים מפגינים בשער בגין של הקריה, 16 במרץ 2024. אורי סלע
משפחות חטופים ותומכים מפגינים בשער בגין של הקריה, 16 במרץ 2024/אורי סלע
מפגינים הציתו מדורה מאחורי ביתו של נתניהו בקיסריה/יואב איתיאל

הפגנה נוספת נגד הממשלה מתקיימת הערב גם בעיר חיפה, שם הגיעו על פי המארגנים כ-4,000 מוחים: יאיר גולן, שנאם בהפגנה, אמר: "ראשית, עלינו, כולנו, לחוש זעם - זעם קדוש, זעם עמוק, זעם חסר מנוח. עם הזעם הזה אנחנו נפיל את הממשלה ונביא לבחירות חדשות. נבנה יחדיו את 'אם כל המחאות'. עלינו לצאת לרחובות, באלפים וברבבות כל יום, כל היום".

לדבריו של ח"כ לשעבר, שמתמודד על ראשות מפלגת העבודה, "עלינו לצור על הכנסת ועל קריית הממשלה, לעמוד בצמתים, למלא את הרחובות ולשתק את יכולתה של ממשלת האסון למשול. עלינו להביא את נתניהו עצמו, למסקנה הבלתי נמנעת, שפיזור הכנסת וקביעת מועד מהיר לבחירות, הוא המוצא היחיד העומד בפניו".

"שנית, עלינו לבנות אלטרנטיבה - אלטרנטיבה אמיתית", אמר גולן, "אלטרנטיבה של ביטחון ותקווה. אלטרנטיבה עם תפיסת עולם מגובשת, עם חזון ממשי, עם אידיאולוגיה מעשית, עם אנשים מוכשרים, אמיצים, אחראיים ונחושים, שיצילו את ישראל מדי כוחות ההרס הפנימיים שמושלים בה. יש לנו אנשים נהדרים, העם שלנו טוב בהרבה ממנהיגיו הנוכחיים, אנחנו יודעים, יכולים וחייבים לבנות חלופה אמיתית".

מדורה מאחורי הבית של ביבי בקיסריה, 16 במרץ 2024. עמוס גיל amos gil, אתר רשמי
מפגינים הציתו מדורה מאחורי ביתו של ראש הממשלה בקיסריה/אתר רשמי, עמוס גיל amos gil
הפגנות בקפלן, 16 במרץ 2024. רעי אש, אתר רשמי
רבבות מפגינים בת"א/אתר רשמי, רעי אש

מוקד מרכזי נוסף של ההפגנות נגד הממשלה, היה בכיכר פריז בירושלים - שם עשרות מוחים חסמו את צירי התנועה בצומת. המשטרה במקום הפעילה רימון עשן כדי לפזרם וחלקם התיישב על הכביש וחסם את התנועה. במשטרה מסרו כי בעקבות כך, "השוטרים הדפו את אלו שהפרו את הסדר בחזרה אל המדרכה, בכדי לאפשר את המשך תנועת כלי הרכב בצומת ולהשיב את הסדר במקום, לצד קיום המחאה כחוק". כמו כן, נעצרו שני מפגינים במקום שהועברו לתחנת המשטרה בעיר לחקירה.

שפרוני, בן קיבוץ בארי שאיבד ארבעה מבני משפחתו ב-7 באוקטובר, נאם בעצרת המרכזית: "הייתי שם עם משפחתי באותה שבת. הופקרתי. הקיבוץ שלי הופקר והמדינה שלי הופקרה. הופקרנו ע"י הנהגה חלולה, מושחתת, קיצונית ומפלגת. הנהגה שאינה ראויה לשם 'מנהיגות', שעד היום לא לקחה אחריות. לא אמרה את המילים הפשוטות 'נכשלנו. נלך הביתה'".

"המאבק היום להשבת החטופים והמאבק להחלפת ממשלת המחדל והכישלון הוא לא רק עבור אנשי הנגב המערבי. המאבק הזה הוא מאבק אזרחי על דמותה וערכיה של מדינת ישראל. על קיומה הערכי וחוסנה המוסרי. הנהגה כזו לא ראויה ולא יכולה לתקן. היא לא ראויה להתמודד בבחירות היא לא ראויה לשרת. לדיראון עולם ילכו שרי הממשלה הזו והעומד בראשה חפויי ראש על האסונות שהמיטו עלינו", אמר.

משפחות חטופים ותומכים מפגינים בשער בגין של הקריה, 16 במרץ 2024. אורי סלע
משפחות חטופים ותומכים מפגינים בשער בגין של הקריה, 16 במרץ 2024/אורי סלע
מפגינים חוסמים את איילון, 16 במרץ 2024. דורשינוי, אתר רשמי
מפגינים חוסמים את איילון/אתר רשמי, דורשינוי

גם משה רדמן אבוטבול, ממנהיגי המחאה נגד ההפיכה המשטרית, אמר בעצרת המרכזית: "ממשלה שהבטיחה לטפל בעם - ביוקר המחיה, במשבר הדיור, במערכת החינוך, בביטחון המדיני והאישי ומאז שנבחרה מטפלת רק בעצמה. תראו מה הם הספיקו לעולל תוך סך הכל חמישה עשר חודשים. הם הספיקו לקרוע את החברה והכלכלה עם ניסיון ההפיכה המשטרית, להביא את הטרור והאלימות לשיא היסטורי, לגרום לטבח הגדול ביותר ולאסון הביטחוני החמור ביותר בתולדות ישראל, לפרק לרסיסים את היחסים האסטרטגיים שלנו עם ארצות הברית, כל אבן שתהפכו, כל תחום שתסתכלו הם הביאו רק הרס, חורבן ושכול".

אבוטבול הוסיף: "גנץ ואייזנקוט, ראשי האופוזיציה, יושב ראש ההסתדרות, יושב ראש השלטון המקומי, ראשי המשק, ראשי האוניברסיטאות ואחרים שמסתכלים על האסון הזה ולא עושים מעשה - תתעוררו. אין זמן לתירוצים אין לא נעים, אין 'זה לא הזמן' - זה הכל סמי הרדמה. ההיסטוריה תשפוט אתכם אם תמשיכו לשתוק. רק בחירות יביאו את ההתחלה של תהליך התיקון והריפוי שהמדינה הזו צריכה".

עוד מסרו את רשימת הדוברים שינאמו בעצרת המרכזית, ובהם: סיגלית הלל, אמו של אורי טשרניחובסקי, שנרצח בפסטיבל "נובה" והיה ממובילי מחאת "בחירות עכשיו", עמרי שפרוני - ראש המכינה ע"ש רבין, בן קיבוץ בארי שאיבד ארבעה מבני משפחתו באירועי ה-7 באוקטובר ואור שנייברג, מוביל "דורשינוי", קצין במיל' שנפצע קשה בלחימה בחאן יונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully