וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החטופים קיימו "עצרת בינלאומית" בכיכר בת"א: "איך ייתכן שהוא בעזה והעולם שותק?"

עודכן לאחרונה: 16.3.2024 / 21:57

"כבר חמישה חודשים בהם משפחות החטופים נפגשות מסביב לעולם עם מנהיגים רמי דרג על מנת לקבל תמיכה בינלאומית", מסרו במטה המשפחות. "אם נפספס את העסקה הנוכחית, לא תהיה בקרוב הזדמנות נוספת, מה שיעלה בגורל חייהם של חטופים רבים", אמרה קרובת משפחתם של גדי וג'ודי חגי

משפחות חטופים חוסמות את איילון, 23 בפברואר 2024/דנור אהרון

מטה משפחות החטופים קיימו הערב (מוצאי שבת) עצרת ענק בכיכר החטופים, בהשתתפות רבבות. ההפגנה, שהתקיימה בכיכר החטופים שברחוב שאול המלך בתל אביב, הייתה בסימן: "עצרת בינלאומית", ובמהלכה קראו המפגינים, כבכל שבוע, לשחרור יקיריהם שמוחזקים כבר 162 ימים ברצועת עזה על ידי ארגון הטרור חמאס.

"כבר חמישה חודשים בהם משפחות החטופים נפגשות מסביב לעולם עם מנהיגים רמי דרג על מנת לקבל תמיכה בינלאומית", מסרו במטה, והודיעו כי את העצרת הנחה השחקן ליאור אשכנזי. בין הדוברים שנאמו על הבמה בכיכר, שגרירי צרפת וגרמניה בישראל, ⁠הדסה לזר - אחות של החטוף שלמה מנצור, שציין השבוע יום הולדת 87 בשבי ו⁠בני משפחתם של גדי חגי וג'ודי ויינשטיין חגי ז"ל, שנרצחו וגופותיהם מוחזקות בשבי בעזה.

נעמה והדר כהן, אחייניות של החטוף שלמה מנצור. מהעצרת למען שחרור החטופים, 16 במרץ 2024. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
נעמה והדר כהן, אחייניות של החטוף שלמה מנצור. מהעצרת למען שחרור החטופים, 16 במרץ 2024/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים

שגריר גרמניה בישראל, שטפן זייברט, אמר: "עצוב שאחרי 161 ימים יש עדיין צורך להיפגש כדי להזכיר לכל העולם שהחטופים עדיין שם. אני וגרמניה עומדים פה למען כל החטופים. אין מטרה חשובה יותר מלראות אותם שוב. העולם צריך לדרוש מחמאס: שחררו את החטופים והחטופות עכשיו. זה מה שאנחנו חייבים לעשות, חזק מאי פעם, כי בחלוף הזמן, אנשים ברחבי העולם מתחילים לשכוח. אנחנו צריכים לתת לחטופות ולחטופים קול, כי הם כולם במנהרות".

כמו כן, פרדריק ז'ורנס, שגריר צרפת בישראל, הוסיף: "אני רוצה שתדעו דבר אחד: צרפת חולקת את כאבכם ואת המאבק שלכם מול טרגדיה נוראית זו. איבדנו 43 אזרחים שלנו, יותר מכל מדינה אחרת למעט ישראל. ועתה גורלם של שלושה אזרחים צרפתים נוספים - עופר, אוהד ואוריון, עדיין נמצא בעזה, וגם במחשבותינו. אך ללא קשר ללאומיות, צרפת אינה חוסכת מאמצים כדי להחזיר את כל החטופים הביתה.
עבדנו יום ולילה בחודשים האחרונים, יחד עם קטאר ועם מטה המשפחות, כדי לתאם מעבר של תרופות לחטופים לתוך עזה. לפי המידע שברשותנו, פעולה זו הניבה כמה תוצאות. אנו מקווים כי היא תסלול את הדרך התפתחויות נוספות וחיוביות יותר".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שירה פרץ, אחותו של החטוף דניאל פרץ. מהעצרת למען שחרור החטופים, 16 במרץ 2024. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
הרב דורון פרץ, אביו של החייל החטוף דניאל פרץ/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים

בנוסף אליהם, דיברו גם נעמה והדר כהן, אחייניותיו של החטוף שלמה מנצור שמציין מחר את יום הולדתו ה86 בשבי: "מחר ימלאו לשלמה 86 שנים. אנחנו לא מצליחים להבין איך ייתכן שבערוב ימיו קיבל את התואר המפוקפק של החטוף הכי מבוגר בעזה? איך ייתכן שהוא בעזה והעולם כולו שותק?בואו נצעק לעולם ונזכיר שהוא לא צריך להיות שם, הוא צריך לחזור הביתה, יחד עם כל החטופים שמקומם איתנו ולחגוג יום הולדת עם האנשים שאוהבים אותו".

הרב דורון פרץ, אביו של החייל החטוף דניאל פרץ, הוסיף: "אני פונה לממשלת ישראל, אין חוזה יותר פשוט וברור בין ממשלה ומנהיגים לבין אזרחיה. 164 ימים ועדיין 134 חטופים. כולם הומניטריים, מחזירים את כולם עכשיו". בהמשך דבריו, פנה הרב גם לנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן: "אני מעריך את עמידתך לצדנו ברגעים הקשים ביותר לנו מאז השואה, אבל אני פונה אליך בכל הקשור למהלך ההומניטרי. מהלך הומניטרי הוא החשוב ביותר, 134 מהילדים, הורים וסבים וסבתות נמצאים בעזה ועליהם לחזור ללא תנאים, אין לשים תנאים על סחר בבני אדם וחטיפה, זה דבר שאנחנו כיהודים מחויבים להשיבם כמהלך הומניטרי".

עצרת בכיכר החטופים. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
עצרת בכיכר החטופים/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים

דנה מילוא, אחייניתם של גדי חגי וג'ודי ויינשטיין שנרצחו וגופותיהם נמצאות בשבי, אמרה: "אסור לנו לשקוט ולנרמל את התחושות הקשות עם הזמן שחולף. בעוד שרבים מאיתנו חזרו למעין שגרה, הם עוברים שם גיהינום. אלימות נוראית על כל סוגיה. והזמן שלהם אזל. שכל אחד ואחת ידמיין לרגע קצר את אחד מיקיריו שם בסיטואציה הבלי אפשרית הזו".

לדבריה, "אנחנו נמצאים בזמן קריטי. אם נפספס את העסקה הנוכחית, את ההזדמנות הזו, לא תהיה בקרוב הזדמנות נוספת, מה שיעלה בגורל חייהם של חטופים רבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully