וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: עשרות נהרגו כשהמתינו לסיוע, צה"ל: ההמון בזז משאיות - ונדרס

עודכן לאחרונה: 15.3.2024 / 12:35

משרד הבריאות הפלסטיני טען כי בצה"ל פתחו באש לעבר קבוצת אנשים שהמתינה למשלוחי מזון. בישראל הכחישו וטענו כי חמושים פלסטינים הם אלו שירו לעבר התושבים. "עם כניסת המשאיות החלו לירות על ההמון שבזז את הציוד", נמסר מצה"ל. "חלק מהאזרחים נדרסו, התחקיר נמשך"

בווידאו: צה"ל סורק את בית החולים שיפא ומחפש תשתיות טרור ובמקביל מכניס ציוד הומינטרי/צילום: דובר צה"ל

משרד הבריאות הפלסטיני טען כי כוחות צה"ל ירו אתמול (חמישי) בפלסטינים בזמן שהמתינו לסיוע הומניטרי, דובר צה"ל הכחיש את האירוע ואמר כי מדובר בחמושים פלסטינים שירו לעבר האזרחים שבזזו את משאיות הסיוע - וכי ההמון נדרס על ידי המשאיות ולא נפגע מאש צה"ל.

"ביום חמישי, ה-14 במרץ 2024, צה"ל איפשר מעבר שיירה של 31 משאיות סיוע הומניטארי המכילות מזון ואספקה שיועדו לחלוקה לעזתים בצפון רצועת עזה", כתבו בהודעת צה"ל. "כשעה לפני הגעת שיירת הסיוע למסדרון ההומניטרי, זוהו חמושים פלסטיניים יורים בסביבת אזרחים עזתים שחיכו לשיירה. עם כניסת המשאיות, החמושים ירו בזמן שההמון החל לבזוז את המשאיות. כמו כן, זוהו אזרחים שנפגעו מדריסה על ידי המשאיות".

"על בסיס תחקיר ראשוני ומעמיק שצה"ל ביצע במהלך הלילה, נמצא כי לא בוצע ירי לעבר שיירת הסיוע בכיכר כווית. בדיקה של המערכות המבצעיות ושל כוחות צה"ל שללה ירי טנקים, ירי מהאוויר, או ירי של כוחות קרקעיים לעבר ההמון העזתי באזור שיירת הסיוע בכיכר כווית. צה"ל ממשיך בתחקור האירוע".

כניסת משאיות הסיוע לצפון רצועת עזה, 12 במרץ 2024. מתפ"ש, אתר רשמי
כניסת משאיות הסיוע לצפון רצועת עזה, 12 במרץ 2024/אתר רשמי, מתפ"ש

בהצהרה שפרסמו נטען כי לפחות 11 פלסטינים נהרגו באירוע ו-100 פצועים הגיעו לבית החולים אל שיפא שבעיר עזה. ערוץ "אל ג'אזירה" כינה את האירוע "מלכודת מוות" והוסיף וטען כי קודם לכן, תקף חיל האוויר הישראלי מרכז חלוקת מזון ברפיח.

"בזמן שצה"ל מקיים מאמץ הומניטרי עצים ומזרים מזון וסיוע הומניטרי לתושבי הרצועה, מחבלי חמאס פוגעים בתושבי עזה אשר מנסים להשיג מזון - וארגוני הטרור מפיצים שקרים על מנת להאשים את מדינת ישראל בכך", המשיכו בהודעת דוברות צה"ל. "בכך נוצר אירוע תקשורתי שקרי לקראת יום שישי הראשון של חודש הרמדאן, זאת במטרה להלהיט את הרוחות בזירות אחרות".

דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי הגיב מיד לטענות ומסר כי הן שקריות ולא מבוססות. "הדיווחים לפיהם צה"ל תקף ביום חמישי בערב עשרות עזתים בנקודת חלוקת סיוע הומניטרי אינם נכונים", פרסם אדרעי בחשבון הטוויטר שלו. "בעוד צה"ל בוחן את פרטי האירוע בדיוק הנדרש, אנו קוראים לתקשורת לפעול באותו אופן ולהסתמך על מידע מהימן בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully