וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט חתם על מכתב התחייבות לארה"ב לגבי השימוש בנשק אמריקני בעזה

עודכן לאחרונה: 15.3.2024 / 5:52

המכתב החתום הועבר ביום חמישי לידי שגריר ארה"ב בישראל ג'ק לו. ישראל התחייבה בפני ארה"ב להשתמש בנשק אמריקני בהתאם לחוק הבינלאומי במהלך הלחימה בעזה וכן לאפשר לסיוע הומניטארי שזוכה לתמיכת ארה"ב להכנס לרצועה ללא הפרעה

בווידאו: ביידן במסר לישראל: סיוע הומניטארי לעזה לא יכול להיות קלף מיקוח/צילום: רויטרס

שר הביטחון יואב גלנט חתם אתמול (חמישי) על מכתב התחייבות לממשל האמריקני בנוגע לשימוש בנשק אמריקני בהתאם לחוק הבינלאומי במהלך הלחימה בעזה. כמו כן, הסכים גלנט לכך שישראל תאפשר לסיוע הומניטארי שזוכה לתמיכת ארה"ב להיכנס לרצועה ללא הפרעה - כך מסרו הלילה (שישי) בכירים ישראלים ואמריקנים.

גלנט המחבלים בעזה נכנעים ומוסרים לנו מידע רגיש על חמאס. משרד הביטחון
גלנט המחבלים בעזה נכנעים ומוסרים לנו מידע רגיש על חמאס/משרד הביטחון

למה זה חשוב:

מכתב ההתחייבות היה דרישה של ממשל ביידן תחת מזכר ביטחון לאומי חדש עליו חתם הנשיא בתחילת פברואר. למרות שמזכר הביטחון הלאומי לא מתייחס באופן ספציפי לישראל, המדיניות החדשה נקבעה אחרי לחצים מצד סנאטורים דמוקרטים שהביעו דאגה מהשימוש שישראל עושה בנשק אמריקני בעזה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

במוקד החדשות:

  • ממשל ביידן ביקש מישראל לספק את מכתב ההתחייבות עד אמצע חודש מרץ. שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמור להודיע לקונגרס עד ה-25 במרץ האם ההתחייבויות שישראל סיפקה הינן מהימנות. אם בלינקן לא יאשר זאת, אספקת הנשק לישראל עלולה להיות מושהה.
  • קבינט המלחמה אישר לשר הביטחון לחתום על מכתב ההתחייבות כבר ביום ראשון, אולם גלנט חתם עליו רק אמש. לאחר החתימה הועבר המכתב לשגריר ארה"ב בישראל ג'ק לו.
אנתוני בלינקן. רויטרס
אמור להודיע לקונגרס האם ההתחייבויות שישראל סיפקה מהימנות. בלינקן/רויטרס

תזכורת מהירה:

  • מזכר הביטחון הלאומי החדש עליו חתם הנשיא ביידן ב-8 בפברואר קובע כי לפני אספקת נשק אמריקני למדינה כלשהי, אותה מדינה צריכה לספק התחייבות כתובה ומהימנה לכך שהיא תעשה בנשק הזה שימוש רק בהתאם לחוק הבינלאומי.
  • לפי המדיניות החדשה אותה מדינה צריכה גם להתחייב בכתב כי היא תאפשר ולא תפריע לאספקת סיוע הומניטרי אמריקני או כזה שזוכה לתמיכה אמריקנית.
הנשיא ביידן בנאום על מצב האומה, 8 במרץ 2024. רויטרס
ישראל דורשת מביידן - מכתב מחויבות לביטחון ישראל/רויטרס

מאחורי הקלעים:

  • בכירים ישראלים ואמריקנים אמרו כי ישראל ביקשה ממשל ביידן להוסיף להתחייבות הכתובה של ישראל, מכתב צד אמריקני שבו מודגשת המחויבות של ארה"ב לביטחון ישראל, לכך שלישראל יש זכות להגן על עצמה ולהמשך הסיוע הביטחוני האמריקני לישראל.
  • בכירים בממשל ביידן אמרו למקביליהם בישראל כי כדי ליישם את הבקשה הזו יש צורך בתהליך ארוך של התייעצויות ומו"מ שכתוצאה ממנו ישראל לא תעמוד בדד-ליין לחתימה על מכתב ההתחייבויות.
  • בכירים אמריקאים אמרו כי הם ציינו בפני הישראלים שהם מעדיפים לשמור על התהליך הזה טעני ככל האפשר ולא להפוך אותו לתהליך של מו"מ מדיני שיחייב אולי גם את ישראל לספק לארה"ב התחייבויות נוספות משלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully