וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפגנה לשיוויון בנטל החלה בכיכר הבימה בת"א; המשטרה חסמה את צומת קפלן

עודכן לאחרונה: 14.3.2024 / 20:59

בעצרת ידברו נציגי התנועה "אחים לנשק" וכן ארגונים נוספים הקוראים לשיוויון בגיוס לצה"ל. לקראת ההפגנה קראה המשטרה למפגינים לשמור על הכללים ולא לחסום כבישים. מפגינים שהגיעו לכיכר: "אם הבת שלנו נתנה מכוחה בצבא אין סיבה שכל האחרים לא יהיו חלק מהסיפור"

שידור חי מההפגנה בכיכר הבימה בת"א

LIVE

הפגנה לשוויון בנטל החלה הערב (חמישי) בכיכר הבימה בתל אביב. בהפגנה ידברו נציגים מתנועת "אחים לנשק" וארגונים נוספים הפועלים לקידום השוויון בגיוס לצה"ל. לקראת ההפגנה קראה המשטרה למפגינים לנהוג כחוק ולא להתעמת עם השוטרים, וחסמה את צומת קפלן בעיר.

במהלך העצרת בכיכר המפגינים חתמו על כרזה גדולה ובה עצומה למען שוויון בנטל. עמרי רונן, מאחים לנשק, אמר בנאומו בעצרת: "חזרתי מ-153 ימי מילואים. ב-7 באוקטובר קפצתי לניר עוז וראיתי את הזוועות במו עיניי. אנחנו רוצים את החרדים בצבא עכשיו. לא דחיות, לא פוליטיקה ולא תרגילים. תלמדו - ותשמרו על הגבולות, תלמדו - ותפעילו את כיפת ברזל. גם וגם".

אבי ושוהם, בעל ואישה מכפר סבא, הגיעו להפגנה יחד. "אנחנו מגויסים לחוק הגיוס וגם להביא לבחירות שישימו סוף לממשלה האיומה הזאת", אמרו. "היום הבת שלנו התחילה חופשת שחרור אחרי שהייתה מדריכה בהנדסה קרבית. אם היא נתנה מכוחה בשטח אין סיבה שכל האחרים לא יהיו חלק מהסיפור.

הפגנה לשיוויון בנטל בכיכר הבימה בתל אביב. 14 במרץ 2024. רוני לוינסון, רויטרס
הפגנה לשיוויון בנטל בכיכר הבימה בתל אביב. 14 במרץ 2024/רויטרס, רוני לוינסון
מפגינים חותמים על כרזה ובה עצומה למען שיוויון בנטל, בהפגנה בכיכר הבימה בתל אביב, 14 במרץ 2024. אורי סלע
מפגינים חותמים על כרזה ובה עצומה למען שיוויון בנטל, בהפגנה בכיכר הבימה בתל אביב, 14 במרץ 2024/אורי סלע

"אי השוויון תמיד היה בדמנו והרגיש כמו חוסר צדק משווע", שיתפו. "מה ששונה עכשיו הוא התחושה שיש הזדמנות לעשות שינוי, בגלל האסון שקרה למדינה שלנו, כי נקעה נפשנו. הילדים שלנו כבר לא עומדים בנטל. זו נקודת מפנה, פוליטית ואישית. זו שעתם של הפוליטיקאים לעשות צדק חברתי ולהפסיק להתכסות מאחורי סיסמאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully