וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל המלחמה: אוניברסיטה בנורבגיה מחרימה את האקדמית הדסה ירושלים

עודכן לאחרונה: 14.3.2024 / 13:52

אוניברסיטת דרום מזרח נורבגיה (USN) ביטלה את כל שיתופי הפעולה האקדמיים והמחקריים עם המכללה. פרופ' ברטולד פרידלנדר, נשיא המכללה הדסה ירושלים, אמר בתגובה: "החלטה שערורייתית ומקוממת"

ימים פתוחים מכללת הדסה. יורם לימודים
מכללת הדסה ירושלים/יורם לימודים

בעקבות המלחמה בעזה הכריזה אוניברסיטת דרום מזרח נורבגיה (USN) על חרם אקדמי על מכללת הדסה ירושלים, וביטלה את כל שיתופי הפעולה האקדמיים והמחקריים עם המכללה.

במכתב שנשלח מהאוניברסיטה לנשיא המכללה נכתב: "כתוצאה מהמצב המתמשך ברצועת עזה החליטה הנהלת USN לסיים את כל ההסכמים עם אוניברסיטאות ישראליות. הנהלת האוניברסיטה מוטרדת מאוד מהמבצע הצבאי המתמשך שישראל מפעילה ברצועת עזה, ההרס הקשה של תשתיות והמצב ההומניטרי שם".

פרופ' ברטולד פרידלנדר, נשיא המכללה הדסה ירושלים, אמר בתגובה: "החלטה שערורייתית ומקוממת. לא ראינו את אותה להיטות ונקיטת עמדה לאחר הטבח הנורא שביצע חמאס בשבעה באוקטובר".

פרופסור ברטולד פרידלנדר, נשיא המכללה האקדמית הדסה. שחר רגב, אתר רשמי
פרופסור ברטולד פרידלנדר, נשיא המכללה האקדמית הדסה/אתר רשמי, שחר רגב

בצל אירוע המלחמה, שיגר נשיא המדינה בחודש נובמבר האחרון מכתב חירום לנשיאות ונשיאי האונברסיטאות והמכללות בארצות הברית. במכתבו, דורש הרצוג את הטיפול המיידי במי שתומכים ומזדהים עם מעשי ארגון הטרור חמאס בכל דרך שהיא. "האירועים בקמפוסים הם אינם דיון אלא ביזוי המוסד האוניברסיטאי וחילול עקרונותיו הבסיסיים. איך ייתכן שלמי שתומכים, מעודדים, מסבירים ומאדירים את מעשי הזוועות של החמאס יהיה מקום במוסד אקדמי כלשהו? או בכלל - בעולם התרבותי והנאור".

עוד מוסיף נשיא המדינה: "כולנו יודעים שאידיאולוגיות מרושעות אשר מכוונות כלפי יהודים תמיד מאותתות על קריסה אינטלקטואלית רחבה הרבה יותר. האירועים שאנו עדים להם הם אינם איום כלפי סטודנטים יהודים בלבד אלא כלפי עצם קיומם הבריא של המוסדות החיוניים לתרבות האנושית שלנו, ובמילים אחרות - זהו איום על האנושות עצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully