וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיר מחאה: חברתה הטובה של החטופה אגם ברגר בשיר זעקה הקורא לשחרורה

עידו בר

עודכן לאחרונה: 14.3.2024 / 12:55

חייה של לימאי חזות, אמנית צעירה בת 21 מחולון, השתנו בשבת השחורה, כשגילתה שחברתה הטובה לכיתה נחטפה ונמצאת בשבי ארגון הטרור חמאס בעזה. כדי להתמודד עם הגעגועים היא הוציאה שיר, שטומן בחובו גם תקווה

לימאי חזות היא אמנית צעירה בת 21, סטודנטית לשנה ב' בביה"ס למוסיקה "רימון". החודש הוציאה את השיר "יבוא מחר", אותו כתבה והלחינה בהשראת משבר אישי ולאומי שפקד גם אותה ב-7 באוקטובר. את מילות השיר כתבה חזות על אגם ברגר, נערה בת 19, שנחטפה מבסיס נחל עוז באותה שבת שחורה. אגם ולימאי חלקו יחד במה באותה מגמת המוסיקה שלמדו בה בתיכון קריית שרת בחולון. "אגם כנרית מוכשרת ומחוננת, ובעיקר מקסימה ולבבית. יש לה חיוך שתופס את העין" מספרת בעצב לימאי, ונזכרת: "החיוך שלה מלא אור וטוב, שאי אפשר להתעלם ממנו בכל פעם שרואים אותה".

בבוקר ה-7 באוקטובר הידיעה על אדם קרוב אליה שנמצא בסכנה הגיע גם ללימאי, היא משתפת ברגעים בהם הבינה שאגם נמצאת בסכנה: "אני זוכרת את שהתחילו לרוץ סרטונים ברשתות, וגיליתי על כמה חברים וקרובי משפחה שניצלו מהמסיבה. לא היה אפשר להבין מה קורה. פתאום הבנתי שאגם נמצאת ממש בשטח האש, כתבתי ישר לחברה משותפת שלנו אם היא יודעת משהו על אגם, ורק אחרי יום בערך הבנתי שהיא חטופה". מאז שאגם נחטפה, לימאי מספרת שכל זיכרון צורב יותר, ובכל רגע שהיא רואה תמונה שלה, הלב שלה מתכווץ והדמעות מוחזקות בין בכי לתקווה. ומהמקום הזה, היא כתבה את השיר.

אגם ברגר. באדיבות המשפחה
"כנרית מוכשרת ומחוננת" אגם ברגר/באדיבות המשפחה
לימאי חזות. לימאי חזות, אתר רשמי
"פתאום הבנתי שאגם נמצאת ממש בשטח האש". לימאי חזות/אתר רשמי, לימאי חזות

בחודש הראשון לימאי סירבה לצאת מהבית ולפגוש אנשים, הדיסוננס שפקד אותה בין להמשיך הלאה בחיים שלה, לבין העובדה שחברה שלה מוחזקת בשבי חמאס לא הניח לה לרגע. מאז מכל רעש קטן היא נבהלת. היא חווה חרדות, והשבעה באוקטובר היה טריגר גדול שהציף אותן שוב. "רק אחרי חודש וחצי הסכמתי לעצמי לצאת מהבית, וגם זה בפחד גדול, ולאט לאט חזרתי גם לנגן וליצור", משתפת לימאי.

השיר הראשון שהיא כתבה מאז אותה השבת היה "יבוא מחר". היא הבינה שהדרך שלה להתמודד עם הכאב, הפחד וחוסר הוודאות היה לכתוב על דף את מה שהיא מרגישה. מזה נולד שיר הגעגועים והתקווה האישית שלה לחזרתה של חברתה לכיתה, אגם ברגר. "פתאום הצלחתי להוציא את מה שכל כך ישב לי על הלב, את הגעגוע לאגמי, הדאגה אליה, והתפילה שתחזור".

"אחרי שכתבתי את השיר הרגשתי שזה הקול שהכי חשוב לי להשמיע כרגע, והחלטתי להקליט ולהוציא אותו. היה לי הכבוד שהשתתפו בהקלטתו חברים לצד אנשים שעובדים בתעשייה מהשורה הראשונה", אמרה.

מתוך המופע בתיכון בהשתתפות אגם ברגר ולימאי חזות. באדיבות המשפחה
מתוך המופע בתיכון בהשתתפות אגם ברגר ולימאי חזות/באדיבות המשפחה

כמו רבים, גם לימאי פועלת לחזרתה של אגם ברגר הביתה, בין אם זה בהפגנות בכיכר החטופים או ברשתות החברתיות בהן היא משתפת את הסיפור שלה. חזות עושה הכל כדי שלרגע לא נשכח שאגם עדיין שם. רק שבמקום שלט, היא מחזיקה מיקרופון ודרכו היא זועקת את הזעקה לחזרתה של אגם ברגר הביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully