וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום האישה הבינלאומי נלקח בשבי: 19 נשים מוחזקות בעזה כבר 154 ימים

עודכן לאחרונה: 8.3.2024 / 9:35

עדן בת ה-24 חובבת ספורט ומאמנת פילאטיס, עמית בת ה-28 היא בשלנית בחסד וכרמל היא מרפאה בעיסוק ובזמנה הפנוי גם פעילת זכויות אדם - יחד איתן עוד 16 נשים מוחזקות בעזה. היום יצויין יום האישה הבינלאומי - ופה בישראל תכה שוב המציאות העגומה | השמות, הפנים והסיפורים

בווידאו: סרטון החטיפה של נועה ארגמני בידי חמאס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

ברחבי העולם מציינים היום (שישי) את יום האישה הבינלאומי - ומדינת ישראל עדיין בעיצומה של מלחמה קשה ומורכבת. מציאות עגומה ובלתי נתפסת שבה 134 אזרחים ישראלים עדיין חטופים בעזה - מתוכם 19 נשים שלא יזכו לציין את היום הזה.

כך, בישראל של שנת 2024, בין שאלות על שיוויון מגדרי בשוק העבודה, לשאלות על גיוס נשים לצבא ושילובן במוקדי הכוח, בולטת שאלה אחת מעל כולן - למה 19 נשים ישראליות מוחזקות כבר 154 ימים בשבי חמאס ברצועת עזה? אלו השמות, הפנים והסיפורים.

19 נשים חטופות בשבי חמאס. מטה החטופים, עיבוד תמונה
19 נשים עדיין חטופות בעזה/עיבוד תמונה, מטה החטופים

אגם ברגר, בת 20, נחטפה מנחל עוז

אגם ברגר, בת ה-20, למדה בתיכון קריית שרת בחולון ולאחר גיוסה, שירתה כתצפיתנית בנחל עוז - משם נחטפה בבוקר השבת השחורה. היא זוהתה בסרטון שפרסם ארגון הטרור חמאס בטלגרם - שבו היא נראית מובלת לרכב, לבושה בפיג'מה. כמה רגעים לפני שנחטפה, עוד הספיקה לחייג לאביה שלומי, ולשוחח עימו. בשיחה היא סיפרה לו על היריות ששמעה.

בריאיון לעיתון הבריטי ה"דיילי מייל", אמר שלומי, אביה של אגם: "שמענו על ההתעללות המינית. כאבא, אני לא יכול לדמיין את הדברים האלה. המשפחה קרועה לגזרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פרוייקט חטופים - אגם ברגר. וואלה, מערכת וואלה!
אגם ברגר, בת 20, נחטפה מנחל עוז/מערכת וואלה!, וואלה

עמית בוסקילה, בת 28, נחטפה מהמסיבה ברעים

עמית בוסקילה, בת ה-28, נחטפה בבוקר השבת מהמסיבה ברעים. עמית היא בעלת עסק לסטיילינג ועובדת כמלבישה. מקורביה סיפרו שהיא בשלנית בחסד ולאחרונה אף הגיעה לשלבים מתקדמים בתוכנית בישול פופולרית שאמורה הייתה להצטלם בקרוב.

לפני שנחטפה, עוד הספיקה עמית לנהל שיחה עם דוד שלה, שמעון, לפני שנותק עמה הקשר. את הרגעים האחרונים לפני שנחטפה ניצלה כדי לומר: "אני אוהבת אתכם". הדוד שמעון נשאר על הקו ושמע קולות ירי וקריאות בערבית.

שמעון סיפר: "שומעים בהקלטה שהיא מתחננת שלא ירו בה. שמעתי יריות ומאז לא שמענו כלום. הייתי שעה וחצי על הקו ואני שומע את המחבלים אומרים שיש עוד ועוד אנשים. אף אחד לא יודע איפה הם".

עמית בוסקילה שנחטפה לעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עמית בוסקילה, בת 28, נחטפה מהמסיבה ברעים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דורון שטיינברכר, בת 40, נחטפה מקיבוץ כפר עזה

דורון שטיינברכר, בת 40, נחטפה בבוקר השבת השחורה מקיבוץ כפר עזה. דורון במקצועה אחות וטרינרית. לפני שנחטפה, עוד הספיקה לכתוב למשפחתה בוואטסאפ, רגע לפני שהמחבלים תפסו אותה: "חטפו אותי, חטפו אותי, חטפו אותי" כשברקע נשמעים מחבלים צורחים.

סימה, אימה של דורון, סיפרה לוואלה! בשבוע שעבר על התחושות: "העסקה חייבת לקרות. אין להם זמן. דורון בחורה צעירה, אנחנו יודעים מהחטופות ששבו מה עושים לבחורות צעירות שם, שנאנסות שם. החשש הגדול הוא שחלקן גם בהיריון. עברו כבר שלושת החודשים שאפשר לעשות בהם הפלה. הן חייבות לחזור כדי שיוכלו לטפל בהן. זה חשש נוראי".

"אני כבר לא מדברת על התנאים. עכשיו יש את הרמדאן, אולי כבר לא יקבלו אפילו את הרבע פיתה והמים הדלוחים כי כולם צמים במהלך היום. אם רוצים שיהיה להם את מי להוציא - ולא בארון מתים - חייבים לעשות עכשיו כמה שיותר מהר עסקה. אנחנו רוצים אותם כמה שיותר מהר בחיים, מי שנשאר", אמרה.

דורון שטיינברכר שנחטפה לעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דורון שטיינברכר, בת 40, נחטפה מקיבוץ כפר עזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מיה גורן, בת 56, נרצחה וגופתה מוחזקת בעזה

מיה גורן, בת 56, הייתה המטפלת המיתולוגית של קיבוץ ניר עוז, ונחטפה ביום מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר. בעלה אבנר נרצח באותו הבוקר בידי המחבלים ומיה הוגדרה כחטופה - אולם בחודש דצמבר האחרון עודכנו בני משפחתה שהיא נרצחה. היא הותירה אחריה ארבעה ילדים - דקל, בר, אסיף וגל.

מיה, שגופתה עדיין מוחזקת בידי חמאס, הפסיקה לעדכן את בנה לפני שנחטפה ונותק עמה הקשר. כעבור כמה ימים אוכן הטלפון שלה ברצועת עזה ומשפחתה קיבלה את הבשורה כי היא חטופה.

בנה גל ספד לה לאחר שקיבל את הבשורה: "אמא, יותר מ-56 ימים שאת שם מעבר לגדר, והלב לא מפסיק לדאוג ולהתגעגע", כתב "ואז קיבלנו את ההודעה - את אכן מעבר לגדר אך כבר לא בינינו, והלב הפסיק לפעום. גם עכשיו איני יכול להפסיק לחשוב עלייך. אני לא יודע מתי כבר לא היית איתנו יותר. אני יודע שכבר באותו יום נפצעת קשה מירי אבל תמיד ניסינו להיאחז בתקווה הכי קטנה שאולי אולי אולי מישהו בכל זאת טיפל בך והציל את חייך".

מיה גורן נחטפה לעזה, בעלה אבנר נרצח. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מיה גורן, בת 56, נרצחה וגופתה מוחזקת בעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ארבל יהוד, בת ה-29, נחטפה מניר עוז

ארבל יהוד, בת ה-29, נחטפה בבוקר השבת השחורה מניר עוז יחד עם אחיה דולב יהוד בן ה-35 ובן זוגה אריאל קוניו - קרוב משפחתם של דניאל ושרון אלוני-קוניו.

ארבל יהוד ובן זוגה אריאל קוניו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ארבל יהוד, בת ה-29, נחטפה מניר עוז/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ג'ודי ויינשטיין, בת ה-70, נרצחה וגופתה מוחזקת בידי חמאס

ג'ודי חגי וינשטיין בת ה-70 ובעלה גדי חגי בן ה-72 נחטפו מקיבוץ ניר עוז בבוקר ה-7 באוקטובר. בתם, איריס שמעה בשיחת טלפון שהם מסתררים ושגדי נפצע ואחר כך איבדה את הקשר איתם. השניים נתקלו בחוליית מחבלים שירתה בהם ולקחה אותם לעזה.

בחודש דצמבר האחרון, קיבוץ ניר עוז הודיע על הירצחה של ג'ודי, שעד אז נחשבה כחטופה. ג'ודי נפגעה במהלך הטבח ב-7 באוקטובר, ומאוחר יותר התברר כי היא נרצחה באותה שבת. בעלה, נרצח כאמור גם הוא בטבח והגופות של שניהם עדיין מוחזקות בידי חמאס.

ג'ודי ווינשטיין חגי, בת 70, חברת קיבוץ ניר עוז. מטה המשפחות, אתר רשמי
ג'ודי ויינשטיין, בת ה-70, נרצחה וגופתה מוחזקת בידי חמאס/אתר רשמי, מטה המשפחות

כרמל גת, בת 39, נחטפה מקיבוץ בארי

כרמל גת בת ה-39 נחטפה לרצועת עזה, בבוקר ה-7 באוקטובר, מקיבוץ בארי יחד עם קרובת משפחתה ירדן רומן. כרמל היא מרפאה בעיסוק, פעילה לזכויות אדם ומתוארת על ידי כל אוהביה כחברת-נפש קרובה. החיוך שלה קורן ומאיר מכל תמונה. ירדן, קרובת משפחתה, שוחררה באחת מהפעימות במסגרת העסקה לשחרור החטופים.

גיל דיקמן, בן דודה של כרמל שיתף את וואלה בתחושותיו: "תעצמו את העיניים ותדמיינו את הבת שלכם, או את הבן שלכם, חווה את הזוועות האלה יום אחר יום, בלי לדעת אם ומתי יגיע הסוף לרצח של הנפש".

"דווקא בשבוע האישה הבינלאומי אנחנו לא צריכים דוחות וגינויים ריקים - אנחנו צריכים את הקרובות והקרובים שלנו בבית. מי שלא שם קץ לפשעים האלה - הוא שותף מלא לפשע. אנחנו מתחננים - תעצרו את הסיוט הזה. תחזירו אותם הביתה עכשיו", הוסיף גיל.

כרמל גת שנחטפה לעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
כרמל גת, בת 39, נחטפה מקיבוץ בארי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

רומי לשם גונן, בת 23, נחטפה מהמסיבה ברעים

רומי לשם גונן, בת 23, נחטפה לרצועת עזה בבוקר השבת השחורה ממסיבת הטבע ברעים. אמה, מירב, סיפרה על רומי: "רומי ילדה מאוד חזקה, ילדה שמחה, מאושרת. ילדה ישראלית אופיינית. אהובה, חיובית, כל מקום שהיא מגיעה אליו אנשים פשוט נדבקים אליה, אי אפשר שלא. היא כל כך מלאת אור, חברותית. ישראלית, כמו כל הילדים שאני מכירה מסביבנו".

"היא הייתה מדריכה בצופים כי היא אוהבת את המקום הזה. היא ילדה מדהימה, פשוט נשמה של ילדה", סיפרה מירב על בתה רומי. "היא הייתה במסיבת טבע. ישנתי מעולה, זו לא פעם ראשונה שהן יוצאות למסיבה, היא נהגת מאוד אחראית".

בהמשך, כתבה מירב טור בוואלה! ובו שיתפה את תחושותיה: "מאז 7 באוקטובר אני אדם בולט. כולם מכירים אותי, החיים שלי הפסיקו להיות פרטיים והפכו לנחלת הכלל. יש לי ילדה בעזה, אני אמא של חטופה. הטייטל החדש הזה התווסף לחיים שלי, וכל מה שאני עושה מאז זה להתראיין בכל מקום אפשרי, כולל באל-ג'זירה, ועושה כל פעולה אפשרית כדי להביא את הבת שלי ואת שאר 137 החטופים הביתה".

רומי גונן. באדיבות המשפחה
רומי לשם גונן, בת 23, נחטפה מהמסיבה ברעים/באדיבות המשפחה

שני לוק, בת 22, נרצחה וגופתה מוחזקת בעזה

שני לוק, בת 22, נחטפה בבוקר השבת השחורה מפסטיבל "נובה" סמוך לקיבוץ רעים. כבר באותו היום, הופץ סרטון בו נראת שני מובלת על משאית כשהיא ערומה למחצה, ומסביבה מחבלים צועקים. לוק הייתה אמנית קעקועים ישראלית בעלת אזרחות גרמנית. דודתה סיפרה לעיתון הגרמני "דר שפיגל" כי שני היתה סרבנית גיוס מטעמי מצפון ופציפיסטית.

תחילה, קיוותה המשפחה כי, למרות הסרטון המחריד, שני עדיין בחיים וניסתה להביא לשחרורה. בני המשפחה קיוו כי שני רק מחוסרת הכרה באותו הסרטון ולא מתה, וכי היא הובאה לבית חולים. "אנחנו דורשים התערבות מהירה. זו קריאה נואשת לכל מדינת גרמניה, לעזור לי להביא את שני שלי הביתה בריאה", מסרה אימה,"שלחו לנו סרטון שבו ניתן לראות את ביתנו בבירור כשהיא מחוסרת הכרה במכונית עם פלסטינים נוסעים בעזה".

אולם בסוף חודש אוקטובר, פרסמה אחותה של שני, עדי לוק, הודעה על מות אחותה בחשבון האינסטגרם שלה. "בצער רב אנו מודיעים על מותה של אחותי, שני ניקול לוק, שהייתה ב-7 באוקטובר במסיבת הדמים ברעים", נכתב בהודעה.

שני לוק שנחטפה על ידי חמאס. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שני לוק, בת 22, נרצחה וגופתה מוחזקת בעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ענבר היימן, בת 27, נרצחה וגופתה מוחזקת בעזה

ענבר היימן, בת 27 מחיפה, נחטפה בבוקר השבת השחורה מפסטיבל הנובה ברעים. היימן היא סטודנטית לתקשורת חזותית וגם אמנית גרפיטי מוכרת בסצנה הבינלאומית. כדי לעורר מודעות לחטיפה, משפחתה וחבריה השיקו קמפיין ארצי ובינלאומי עם הסלוגן freepink, ורתמו אמני גרפיטי בארץ בכל העולם לצייר על קירות וברשתות.

תחילה הוגדרה ענבר כחטופה, אולם חודשיים אחרי השבת השחורה, בני משפחתה עודכנו שענבר נרצחה בשבי חמאס. "אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה", נמסר ממטה משפחות החטופים, שם הוסיפו כי היימן היתה "בחורה מחוננת, מלאת אהבה והכלה עם נתינה אין סופית. בחורה יצירתית ומלאה בשמחת חיים".

למסיבה ברעים היא הגיעה בתפקיד "הלפרית", מתנדבת בצוות סיוע למבלים שחשים ברע וזקוקים לתמיכה. "זה מה שהיא. בן אדם שאוהב אנשים ולדאוג לאנשים וחושבת על אחרים לפני שהיא חושבת על עצמה בכל מקום שהיא נמצאת בו", סיפר לוואלה! בן זוגה, נועם אלון.

ענבר היימן נחטפה ונרצחה בשבי חמאס. האתר הרשמי של מכבי חיפה, אתר רשמי
ענבר היימן, בת 27, נרצחה וגופתה מוחזקת בעזה/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי חיפה

דניאלה גלבוע, בת 19, נחטפה מהמסיבה ברעים

דניאלה גלבוע בת ה-19, מפתח תקווה, נחטפה בבוקר השבת השחורה ממסיבת הטבע ברעים. אימה, אורלי, סיפרה עליה: "דניאלה היא ילדת מוכשרת, מנגנת ושרה, וכתבה שיר לחבר שלה לא מזמן, שהיא העלתה לטיק טוק, ושמאד מתקשר למצב שלנו היום. היא כתבה המון שירים וגם התחילה להקליט ולעבד אותם".

בחודש ינואר האחרון, פרסם חמאס, כחלק מהטרור הפסיכולוגי שהוא מפעיל, סרטון של שלוש חטופות, ובהן גם דניאלה. השלוש מדברות בסרטון על כך שהן חוששות לחייהן, ונמצאות תחת אש. הן מספרות על נסיבות נפילתן בשבי. כמו בסרטונים קודמים שפרסם חמאס, נראה שהדברים שאומרות השלוש הוכתבו על ידי שוביהן.

דניאלה גלבוע, זמרת המוחזקת בשבי חמאס. באדיבות המשפחה
דניאלה גלבוע, בת 19, נחטפה מהמסיבה ברעים/באדיבות המשפחה

אמילי דמארי, בת 27, נחטפה מכפר עזה

אמילי דמארי, בת 27, נחטפה לרצועת עזה בבוקר השבת השחורה מביתה שבקיבוץ כפר עזה. מאז, אמילי מוחזקת על ידי ארגון הטרור חמאס כבר 154 ימים.

אמילי דמארי שנחטפה לעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אמילי דמארי, בת 27, נחטפה מכפר עזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לירי אלבג, בת 18, נחטפה מנחל עוז

לירי אלבג, בת ה-18, נחטפה בבוקר ה-7 באוקטובר מנחל עוז - שם שירתה כתצפיתנית. אמה שירה סיפרה כי הספיקה לקבל ממנה הודעה אחרונה בקבוצה המשפחתית ובה כתבה שירו עליה ושהיא לא נפגעה - אך מאז לא שמעו ממנה דבר. רק מאוחר יותר באותו ערב מצאו סרטון שהופץ בטלגרם ובו זיהו את בתם על ג'יפ בדרכה לרצועת עזה.

אביה, אלי, סיפר לוואלה!: "אין לנו יום ואין לנו לילה, הזמן לא עובר וכל יום מרגיש כמו שבוע. כל שמועה שמפיצים מקפיצה אותנו". אלבג לוקח חלק בפעולות משפחות החטופים להסברה והעלאת המודעות לגורלם של החטופים. "אני מקווה שמדינת ישראל עושה הכול כדי להחזיר את כולם. הדיבורים על סלקציה והחזרה רק של חלק מהחטופים גורמת לי להרגיש נבגד פעם נוספת, אחרי שלירי והחברות שלה הופקרו כבר פעם אחת".

לירי אלבג. מתוך הכתבה בדיילי מייל, אתר רשמי
לירי אלבג, בת 18, נחטפה מנחל עוז/אתר רשמי, מתוך הכתבה בדיילי מייל

קרינה ארייב, בת 19, נחטפה מנחל עוז

קרינה ארייב, בת 19. נחטפה בבוקר השבת השחורה מנחל עוז. קרינה התגייסה לצבא, עשתה קורס תצפיתניות והוצבה בנחל עוז. באותו הבוקר, היא התקשרה להיפרד מהמשפחה. קרינה סיפרה שיש פשיטה של מחבלים, ביקשה מהמשפחה שייכנסו לבית, יסגרו את החלונות ולא ייצאו. היא אמרה להם שהיא אוהבת אותם וסימסה לאחותה שאם היא לא תחיה היא מבקשת שתהיה שמחה, תמשיך בחיים ותשמור על ההורים. "גם במצב הזה היא דאגה למשפחה שלה ולאחרים", אמרה סשה, אחותה.

בחודש ינואר האחרון, פרסם חמאס, כחלק מהטרור הפסיכולוגי שהוא מפעיל, סרטון של שלוש חטופות, ובהן גם קרינה. השלוש מדברות בסרטון על כך שהן חוששות לחייהן, ונמצאות תחת אש. הן מספרות על נסיבות נפילתן בשבי. כמו בסרטונים קודמים שפרסם חמאס, נראה שהדברים שאומרות השלוש הוכתבו על ידי שוביהן.

עוגת בלינצ'ס של קרינה ארייב, מתוך פרויקט מתכוני חטופים של עדי שילון ו-Foodish. באדיבות המשפחה
קרינה ארייב, בת 19, נחטפה מנחל עוז/באדיבות המשפחה

נעמה לוי, בת 19, נחטפה מנחל עוז

נעמה לוי, בת 19 מרעננה, נחטפה בבוקר ה-7 באוקטובר מנחל עוז - בסרטון שהתפרסם באותה שבת שחורה נראתה נעמה כשהיא נגררת חבולה ומפוחדת לרכב בתוך רצעת עזה. חברותיה סיפרו עליה כי היא חברה חזקה שעומדת על שלה ושתמיד יודעת לעלות חיוך על פניהן.

נעמה לוי מרעננה שנחטפה לעזה ממסיבת הטבע ברעים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נעמה לוי, בת 19, נחטפה מנחל עוז/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שירי ביבס, בת 32, נחטפה מניר עוז

שירי ביבס, בת 32, מקיבוץ ניר עוז נחטפה ביום מתקפת הטרור של חמאס יחד עם בעלה ירדן וילדיה אריאל בן ה-4 וכפיר, תינוק בן חצי שנה בלבד. בסוף חודש נובמבר טען ארגון הטרור חמאס כי שירי וילדיה נהרגו. טענות אלו לא אומתו על ידי צה"ל או גורם מדיני כלשהו.

בחודש שעבר, צה"ל פרסם סרטון של שירי והילדים בתוך רצועת עזה זמן קצר לאחר חטיפתם. אמש נחשפו בני משפחת ביבס בארץ לתיעוד של בני משפחתם, וזיהו אותם. בהצהרה שמסר דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, ציין כי המשפחה עודכנה שקיים חשש לגורלם.

בסרטון נראית שירי ביבס עוטה סדין גדול, ונושאת את בנה הבכור אריאל תחתיו. בנה הצעיר כפיר, ככל הנראה גם הוא נמצא מתחת למעטה, כשהוא מחובר אליה עם מנשא. בצילום, שנלקח ממצלמות אבטחה באזור חאן יונס, נראית שירי מובלת על ידי מחבלים חמושים רבים, ומוכנסת למכונית.

שירי, כפיר, אריאל ביבס. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שירי ביבס, בת 32, נחטפה מניר עוז/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עופרה קידר, בת 70, נרצחה וגופתה מוחזקת בעזה

עופרה קידר, בת ה-70, נחטפה בבוקר השבת השחורה -7 באוקטובר, במהלך אימון הליכה שיצאה אליו. במקביל, באותו היום בעלה נרצח בביתו. בתחילת חודש דצמבר האחרון הודיעו בקיבוץ בארי על הרצחה של חברת הקיבוץ עופרה קידר, והדגישו כי גופתה נמצאת בידי החמאס. הקיבוץ אמר כי ידרוש את החזרתה עם יתר החטופים.

עופרה קידר ז"ל שנרצחה בקיבוץ בארי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עופרה קידר, בת 70, נרצחה וגופתה מוחזקת בעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

נועה ארגמני, בת 25, נחטפה מפסטיבל "נובה"

נועה ארגמני, בת 25, נחטפה בבוקר השבת השחורה יחד עם בן זוגה, אבינתן אור, ממסיבת ה"נובה" ברעים. משפחותיהם של השניים זיהו אותם בסרטון שחמאס פרסם. בסרטון ניתן לראות את נועה זועקת לעזרה בזמן שהיא רכובה אופנוע כשמחבלי חמאס מחזיקים בה ולצידה צועד בן זוגה אבינתן, שבו אחזו ארבעה מחבלים.

ליאורה ארגמני, אמה של נועה ארגמני, פרסמה סרטון שבו היא התחננה לראות את בתה בפעם האחרונה. ליאורה היא חולת סרטן המוח, ומפחדת שלא תספיק לראות את בתה חוזרת מהשבי. "אם אני לא רואה אותך, תדעי שאני אוהבת אותך, כל העולם אוהב אותך". בסרטון קורע לב שצילמה האם היא סיפרה על המקרה שלה. "אני אמא של נועה, הילדה היפה שנחטפה ב-7 באוקטובר על ידי החמאס לעזה", פותחת ליאורה ומספרת, "אני חולת סרטן, סרטן המוח, אני לא יודעת כמה זמן נשאר לי. אני רוצה לזכות לראות את נועה שלי, בבית".

נועה ארגמני. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נועה ארגמני, בת 25, נחטפה מפסטיבל ״נובה״/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עדן ירושלמי, בת 24, נחטפה מפסטיבל "נובה"

עדן ירושלמי, בת 24 מתל אביב, בילתה עם חברות בפסטיבל נובה ברעים ועבדה שם כברמנית. כשהמחבלים פרצו לפסטיבל, היא התקשרה לאחותה הגדולה שני, ששהתה בבית אמה בתל אביב עם האחות הצעירה מאי. במשך 4 שעות הן היו איתה על הקו ואז היה שקט. עדן נחטפה לרצועת עזה על ידי מחבלי חמאס.

עדן שציינה בשבי את יום הולדתה ה-24 היא חובבת ספורט, מאמנת פילטיס ואוהדת של בני יהודה. שירית ירושלמי, אמא של עדן, סיפרה: "עדן נחטפה באכזריות בשבת השחורה לאחר שעבדה במסיבת הנובה ומאז אנו מצפים בכל רגע לחזרתה הביתה. באותה השבת היינו עם עדן כמעט 4 שעות על קו הטלפון, שמענו מה עובר עליה ולצערנו שיחת הטלפון בינינו נקטעה כשהמחבלים גילו אותה וחטפו אותה לעזה. עדן היא חובבת ספורט אמיתית".

בניסיון להחזיר לעצמם את הביטחון האישי שנפגע, המשפחה מנהלת בימים אלה קמפיין מימון המונים לבניית ממ"ד בבית המשפחה.

עדן ירושלמי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עדן ירושלמי, בת 24, נחטפה מפסטיבל ״נובה״/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully