וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל בבי"ס לחינוך מיוחד בפ"ת: תלמידה על הרצף האוטיסטי הוכרחה ליטול כדורים שאינם שלה

עודכן לאחרונה: 14.3.2024 / 12:51

קורן אור אליהו הוכרחה על ידי תלמידה אחרת לבלוע כדורי ריטלין - זאת בעת שנסעה בהסעה מבית הספר חזרה לביתה. "סיפרו לי שהבת שלי בלעה 8 כדורים", סיפרה אמה וזעמה: "הכדורים לא צריכים להיות בתיק בכלל, זה אמור להיות נעול אצל המחנכת"

בווידאו: נעצרו לאחר שהשפילו אדם עם מוגבלות בעיר העתיקה בירושלים והעלו לטיקטוק/דוברות משטרת ישראל, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים

קורן אור אליהו, תלמידה על הרצף האוטיסטי בתפקוד בינוני נמוך, שלומדת בבית ספר לחינוך מיוחד בפתח תקווה, הוכרחה על ידי תלמידה אחרת לבלוע כדורי ריטלין שאינם שלה - זאת בעת ששהו שתיהן בהסעה חזרה הביתה מבית הספר. מדוע לא היה מי שיעצור זאת? לטענת העירייה לא מגיעה לה מלווה, אולם במשרד החינוך טוענים כי אושר מלווה והטילו את האחריות על העירייה. בינתיים, דגנית אמה של קורן זועמת: "רק אחרי אסונות מתעוררים כאן?"

"הילדה שלי הייתה בדרך חזרה הביתה מבית הספר בעיר, קיבלתי שיחת טלפון בהולה כי היא בלעה כדורים בהסעה", הסבירה בכעס דגנית רגב לוואלה!. לדבריה, האם של התלמידה השנייה שירדה מההסעה, התקשרה אליה בבהלה לאחר שראתה שחסרים 8 מתוך 30 הכדורים שהיו בקופסה והבינה שהבת שלה נתנה לקורן לבלוע כדורים.

"לא עניתי לה בהתחלה רק אחרי שהיא כתבה לי לענות דחוף", המשיכה דגנית לגולל את השתלשלות האירועים, "האם סיפרה לי שהבת שלי בלעה 8 כדורים לדברי הילדה. התחלתי לצרוח, נסעתי הביתה כדי לראות את הילדה, שאלתי אותה כמה כדורים היא בלעה? היא בהתחלה לא ידעה ואז אמרה לי 2, אבל חסרים 8 כדורים. הרמנו טלפון למאוחדת סיפרנו להם מה קרה, התקשרתי לאיחוד והצלה הפרמדיק הגיע ובדק אותה והמדדים היו תקינים, אבל היא לא ישנה 24 שעות היא הייתה 'בהיי' בגלל הכדורים".

דגנית רגב עם ילדיה. ללא קרדיט, אתר רשמי
דגנית רגב עם ילדיה/אתר רשמי, ללא קרדיט

למחרת הגישה כבר תלונה במשטרה על רשלנות - כולם אחראים לזה. מבית הספר, המחנכת, המנהלת, העירייה ומשרד החינוך. "הכדורים לא צריכים להיות בתיק בכלל, זה אמור להיות נעול אצל המחנכת", טענה האם. "כל הילדים לוקחים בבית הספר לחינוך מיוחד כדורים שונים, אבל בחיים זה לא הגיע למצב שהילדים מסתובבים איתם. מה שאמור להיות הוא שהכדורים יהיו תחת אחריות בית הספר אצל המורה נעולים. אני עדיין לא מבינה איך הכדורים הגיעו לילדה ומשם לילדה שלי, למה המחנכת שמה את הכדורים בתוך התיק, מה היא חשבה? היא יודעת שאין מלווה ולא יהיה מי שיתריע. יש לי עוד שאלה איך הילדה השנייה שגם היא עם צרכים מיוחדים הצליחה לפתוח את הכדורים? זו עדיין תעלומה".

לאחר מה שקרה, קורן לא הלכה לבית הספר יומיים ורק בתחילת השבוע, פתאום לדברי האם משום מקום הוצמד לה מלווה. "רק אחרי אסונות מתעוררים כאן? היה לנו מזל גדול זה יכול היה להסתיים אחרת לגמרי". לדבריה, היא גילתה זאת דרך מנהלת המועדונית ושום גורם רשמי לא בישר לה על כך.

"אני לא מכירה את המלווה, שולחים לי שם ומספר, זה מחדל בפני עצמו. אין מלווה קבוע כמו אצל הבן שלי השני שנמצא איתו כבר 3 שנים ואני מקווה שהבת שלי תמשיך לקבל מלווה ולא כאשר הרוחות יירגעו, ייקחו לה אותו שוב".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
קורן אור אליהו. ללא קרדיט, אתר רשמי
״הילדה לא ישנה 24 שעות - היא הייתה 'בהיי' בגלל הכדורים"/אתר רשמי, ללא קרדיט

תגובות:

מעיריית פתח תקוה נמסר: "מדובר במקרה חריג שפרטיו נבדקים ע"י הפיקוח של משרד החינוך, בית הספר וגורמי העירייה. על כל פנים, יופקו המסקנות הנדרשות כדי למנוע את הישנות המקרה. יצויין כי מערך ההסעות פועל בכפוף לזכאויות שנקבעות ע"י ועדות האיפיון ומשרד החינוך ללקויות השונות. בתוך כך, התלמידים המדוברים זכאים להסעות ללא מלווה".

ממחוז תל אביב שבמשרד החינוך נמסר: "המפקחת על בית הספר תחדד את ההמלצות שלא להעביר כדורים ותרופות באמצעות התלמידים וכי הדבר חייב להתבצע על ידי ההורים. באשר לטענות על אי ליווי בהסעות, הנושא צריך להתברר מול הרשות המקומית שאחראית על העניין. יצוין שמשרד החינוך אישר לתלמידה מלווה בהסעה".

ממשטרת ישראל נמסר: "במסגרת החקירה לא עלה חשד לפלילים ועל כן הוחלט על גניזת התיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully