וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחיכם יבואו למלחמה ואתם תשבו פה?": ה"פשקווילים" של מחאת המילואימניקים בבני ברק

עודכן לאחרונה: 13.3.2024 / 18:44

חברי "מטה המילואימניקים לשירות שווה" יתלו הערב בעיר מודעות דמויות פשקוויל הקוראות לחרדים להצטרף למחאה בכיכר הבימה. "הפוליטיקאים לא רוצים שנטה שכם לצד אחינו במלחמת מצווה זו", נכתב במודעה. מייסד המטה יאיא פינק: "פונה לאחיי החרדים: המדינה צריכה אתכם איתנו"

בווידאו: הרב הראשי לישראל יצחק יוסף: אם יכריחו אותנו ללכת לצבא, נסע כולנו לחו״ל/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

חברי "מטה המילואימניקים לשירות שווה" יתלו הערב (רביעי) בבני ברק מודעות דמויות פשקוויל הקוראות לחרדים להצטרף למחאה שתיערך מחר בכיכר הבימה. המבצע יהיה פעולת המחאה הראשונה לאחר שפורום "לוחמים לשוויון בנטל", שכולל את מטה המילואימניקים, הכריז על הקמתו.

"עת צרה היא ליעקב וממנה יושע. בעת הזו, עת התגברות שונאי ישראל ימ"ש, הפוליטיקאים לא רוצים שנטה שכם לצד אחינו כל בית ישראל מלחמת מצווה זו. ולאויבי ישראל הצופים מרחוק לא נותר אלא לומר אמן למלאך המשחית", נכתב במודעה. "האמנם?! האחים יבואו למלחמה ואתם תשבו פה. נתכנס בכיכר הבימה ב-19:30, בקריאה נרגשת לכל בני ישראל החרדים לדבר ה'. איש בל ייעדר".

"אני פונה היום לאחיי החרדים - הפוליטיקאים שלכם לא רוצים שתשרתו, האויבים שלנו לא רוצים שתשרתו אבל המדינה צריכה אתכם כאן איתנו, תחת האלונקה", אמר יאיא פינק, מייסד מטה המילואימניקים. "זאת היהדות שלנו, גם תורה גם צבא וגם עבודה".

מודעות דמויות פשקוויל שקוראות לחרדים להצטרף למחאה בכיכר הבימה. ללא, מערכת וואלה!
המודעות שייתלו בבני ברק/מערכת וואלה!, ללא

במסיבת העיתונאים שהתקיימה אתמול בתל אביב דרשו נציגי "לוחמים לשוויון בנטל" להעביר חוק לגיוס חרדים בהקדם, ברקע הקרבות המתנהלים על קידומו בכנסת. אלוף (במיל') נעם תיבון, שעומד בראש הפורום, התייחס להיעדר נציגים חרדים בין חבריו. "אנחנו קוראים לציבור החרדי להצטרף אלינו. אין פה חרדי, אבל אנחנו באים בלב פתוח", השיב לשאלת וואלה!. "עכשיו קו פרשת המים, בשעת מלחמה צריכים חיילים. למילואימניקים שעשו שליש שנה יש כבר עוד צו ביד והעסק שלהם מתמוטט, חיילים נהרגים. יש לזה משמעות, וכולם צריכים להיכנס מתחת לאלונקה".

סגן-אלוף (במיל') צור אלון מאחים לנשק הבהיר כי אין כוונה לאיים בהפסקת התנדבות, צעד שהפך מזוהה עם המחאה שהוביל הארגון בשנה שעברה. "אחים לנשק התייצבו כולם עד עכשיו. אין פה שום עניין של הפסקת התנדבות. אנחנו בלחימה. הולכים מלוויה ללוויה. השאלה לא רלוונטית. למי שזה לא ברור יש בעיה של בוחן מציאות", אמר.

לצדם, השתתפו בהצהרה גם נעה כפרי, לשעבר נווטת קרב בטייסת "הפטישים", מארגון בונות ביטחון, מיכל גורפינקל, אימא לשלושה לוחמים, פרופ' דן בן דוד ויהודה לפיאן, לוחם שריון במילואים. בעצרת שתיערך מחר צפויים להשתתף חברי הפורום - ארגוני מילואימניקים וחברה אזרחית, משפחות לוחמים ומלש"בים - ומצטרפים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully