וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצינים בביקורת חריפה על הפיילוט ההומניטרי לרצועת עזה: יהפוך חיילים למטרה

עודכן לאחרונה: 13.3.2024 / 14:39

האלוף רסאן עליאן אישר בהנחיית הדרג המדיני להכניס משאיות סיוע הומניטרי מדרום לצפון רצועת עזה, כחלק מתוכנית ניסיונית שנועדה למנוע השתלטות של חמאס. קצינים טענו שמהלך כזה יוביל לחזרה של אוכלוסייה אזרחית צפונה, ויסכנו את חיילי צה"ל

כניסת משאיות הסיוע לצפון רצועת עזה, 12 במרץ 2024/דובר צה"ל

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, אישר אמש (שלישי) בהתאם להנחיית הדרג המדיני, להכניס שש משאיות סיוע לצפון רצועת עזה, דרך "מעבר 96" כחלק ממשימה ניסיונית במטרה למנוע השתלטות של חמאס על הסיוע. בהתאם להודעה שפורסמה אתמול, עלה שהמשאיות עברו בידוק ביטחוני קפדני בידי גורמי ביטחון ישראליים במעבר כרם שלום, ומכילות סיוע מארגון המזון העולמי "WFP". ממצאי הפיילוט יוצגו לגורמים המדיניים.

לוואלה! נודע שהשיירה כללה בתחילת הנסיעה שבע משאיות, שאחת מהן נתקעה בדרך ולא חולצה. את השיירה הובילו נהגים מצרים ופלסטינים, ואובטחה על ידי חיילי צה"ל. בעקבות העברת המשאיות התקיים תחקיר ראשוני ובמהלכו עלתה ביקורת חריפה מהשטח על הפיילוט.

קצינים בשטח טענו שהעברת סיוע הומניטרי לצפון הרצועה יגרום לכך שעוד פלסטינים יתאמצו לחזור מ"המכסות" בדרום לצפון, בזמן שצה"ל רוצה לצמצמם את נוכחותם באזור במטרה להשיג חופש פעולה שימנע מחמאס לשקם תשתיות טרור שטרם נפגעו, כגון איתור משגרי רקטות שלא הושמדו.

כניסת משאיות הסיוע לצפון רצועת עזה, 12 במרץ 2024. מתפ"ש, אתר רשמי
כניסת משאיות הסיוע לצפון רצועת עזה, 12 במרץ 2024/אתר רשמי, מתפ"ש

בנוסף לכך, קצינים טענו שאבטחת הציר מכרם שלום לצפון הרצועה תחשוף את חיילי צה"ל למטרה מאחר שאם חמאס יזהה את הציר הקבוע להעברת הסיוע שלא תחת חסותו, השיירות יותקפו. הקצינים הוסיפו שבמהלך נסיעת השיירה, נפלו שקי מזון על הכביש שאילץ את החיילים לאחר כמה שעות לפנות ו"לזכות" את הציר מחפצים חשודים. הקצינים העריכו שנסיעת השיירות על הכביש יהפכו אותו למטרה כמו הנחת מטעני חבלה ויעמידו את חיילי צה"ל בסיכון גבוה.

לעומת זאת, קצינים נוספים טענו שהפיילוט התקיים תחת לחץ אמריקני להגדיל את הסיוע ההומניטרי לעזה, ובהחלטה להעבירו מאחורי גבו של חמאס נועד כדי לשרת את האינטרסים המבצעיים של צה"ל כל עוד הוא נמצא בשטחי הרצועה.

עוד נודע לוואלה! שבמערכת הביטחון שוקלים לקלוט סיוע הומניטרי בנמל אשדוד ולהעביר אותו לבידוק דרך כרם שלום באופן שנוגד את ההחלטה הראשונית של הממשלה אחרי ה-7 באוקטובר להתנתק מרצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully