וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאיות סיוע הוכנסו בהנחיית הדרג המדיני לצפון רצועת עזה

עודכן לאחרונה: 12.3.2024 / 23:53

הסיוע ההומניטרי הוכנס באמצעות שש משאיות דרך "מעבר 96" כחלק מפיילוט נסיוני במטרה למנוע השתלטות של חמאס על הסיוע. בחודש שעבר, דווח על יותר ממאה הרוגים כתוצאה מניסיון על השתלטות של כנופיות חמושות בניסיון לבזוז את המשאיות

כניסת משאיות הסיוע לצפון רצועת עזה, 12 במרץ 2024/דובר צה"ל

מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע הערב (שלישי) כי בהתאם להנחיית הדרג המדיני, שש משאיות סיוע נכנסו אמש לצפון רצועת עזה דרך "מעבר 96" כחלק מפיילוט נסיוני במטרה למנוע השתלטות של חמאס על הסיוע. המשאיות עברו בידוק ביטחוני קפדני בידי גורמי ביטחון ישראליים במעבר כרם שלום ומכילות סיוע מארגון המזון העולמי "WFP".

כניסת משאיות הסיוע לצפון רצועת עזה, 12 במרץ 2024. מתפ"ש, אתר רשמי
כניסת משאיות הסיוע לצפון רצועת עזה, 12 במרץ 2024/אתר רשמי, מתפ"ש

בחודש שעבר, משרד הבריאות בעזה דיווח על 81 הרוגים ויותר מ-700 פצועים פלסטינים במהומות שהתפתחו סביב הכנסת משאיות סיוע הומניטרי לרצועה. באירוע, כנופיות פלסטיניות ניסו להשתלט על משאית ולבזוז אותה, מה שגרם לנהג להיבהל ולנסוע במהירות בתוך ההמון שהתקהל שם. כתוצאה מכך נדרסו אנשים, והמהומה התרחבה במקום.

האירוע התרחש סמוך לעמדת צה"ל, שתפקיד החיילים בו היה לאפשר את העברת המשאיות כחלק ממבצע הומניטרי להעברת הסיוע. הלוחמים, שחשו שההמון שהתקרב אליהם סיכן אותם, שהגיבו בירי. צה"ל מסר שפרטי האירוע בבדיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully