וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים טוענים: יותר ממאה הרוגים ומעל 700 פצועים בהכנסת משאיות סיוע לעזה

עודכן לאחרונה: 29.2.2024 / 15:49

האירוע החל כשכנופיות פלסטיניות השתלטו על משאיות, והחלו לבזוז אותן. הנהגים שנבהלו החלו לנסוע דרך ההמון שהתקהל במקום, ודרסו רבים, שהחלו לנוס על נפשם. האירוע התרחש סמוך לעמדת צה"ל, שם החיילים ירו לאחר שחשו סכנה. צה"ל: "רוב ההרוגים - מדריסה ודוחק"

בווידאו:תיעוד אווירי של המבצע להכנסת סיוע הומניטארי לצפון רצועת עזה, המראה כיצד ההמון פלסטיני התנפל על המשאיות וכתוצאה מכך נהרגו עשרות מצפיפות, דוחק ודריסה/דובר צה"ל

משרד הבריאות בעזה דיווח היום (חמישי) על 81 הרוגים ויותר מ-700 פצועים פלסטינים במהומות שהתפתחו סביב הכנסת משאיות סיוע הומניטרי לרצועה. באירוע, כנופיות פלסטיניות ניסו להשתלט על משאית ולבזוז אותה, מה שגרם לנהג להיבהל ולנסוע במהירות בתוך ההמון שהתקהל שם. כתוצאה מכך נדרסו אנשים, והמהומה התרחבה במקום.

האירוע התרחש סמוך לעמדת צה"ל, שתפקיד החיילים בו היה לאפשר את העברת המשאיות כחלק ממבצע הומניטרי להעברת הסיוע. הלוחמים, שחשו שההמון שהתקרב אליהם סיכן אותם, שהגיבו בירי. צה"ל מסר כי פרטי האירוע בבדיקה.

ההמון הפלסטיני בוזז את משאיות הסיוע בעזה. דובר צה"ל
ההמון הפלסטיני מתקהל סביב משאיות הסיוע בעזה, היום/דובר צה"ל

לפי תחקיר ראשוני של צה"ל, האירוע התרחש סמוך לשעה 04:00 לפנות בוקר. כניסת משאיות הסיוע נעשתה במסגרת מבצע הומניטרי בשיתוף ארגוני סיוע בינלאומיים, שנועד להעביר ציוד מרפיח וכרם שלום לאזור המחסות ברצועה. מבירור הפרטים נראה שרוב ההרוגים הם מדריסה ודוחק שנוצרו בעקבות נהגי המשאיות שנבהלו מהכנופיות.

עוד נמסר כי, מאוחר יותר, חלק מהמשאיות מאותו אירוע, נסעו צפונה משם, וחמושים באזורי המחסות ירו ופגעו בהן בתוך העיר עזה, סמוך למעגנה, בשכונת רימאל, ובכיכר אל נבולסי. לפי דיווחים, במקום קרעו את הצמיגים של המשאיות ובזזו אותן.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
תיעוד אווירי של המבצע להכנסת סיוע הומניטארי לצפון רצועת עזה, המראה כיצד ההמון פלסטיני התנפל על המשאיות וכתוצאה מכך נהרגו עשרות מצפיפות, דוחק ודריסה. דובר צה"ל
תיעוד אווירי של התקרית, היום/דובר צה"ל

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לאירוע ואמר כי "יש להעניק גיבוי מוחלט ללוחמינו הגיבורים הפועלים בעזה, שפעלו מצוין מול המון עזתי שניסה לפגוע בהם". לדבריו, "היום הוכח שהעברת הסיוע ההומניטרי לעזה היא לא רק טירוף בשעה שחטופינו מוחזקים ברצועה בתת תנאים, אלא גם מסכנת את חיילי צה"ל. זו עוד סיבה מובהקת לכך שחייבים להפסיק להעביר את הסיוע הזה, שהוא למעשה סיוע לפגיעה בחיילי צה"ל וחמצן לחמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully