וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני פצועים קל מפיגוע דקירה סמוך לירושלים, המחבל נוטרל

עודכן לאחרונה: 13.3.2024 / 9:49

לפי עדי ראייה שנכחו בזירה, המחבל הגיע למחסום על אופניים חשמליים וניסה לדקור עד שנוטרל בירי. שני ישראלים נפצעו באורח קל-בינוני. כביש המנהרות נסגר לכיוון ירושלים. המפכ"ל ומפקד מחוז ירושלים בדרכם לזירה

שני פצועים בני 19 ו-25 במצב קל-בינוני בפיגוע דקירה סמוך לירושלים/דוברות משטרת ישראל, קובי נתן/TPS

שני בני אדם נפצעו הבוקר (רביעי) באורח קל-בינוני מפיגוע דקירה במחסום המנהרות בכניסה לירושלים. כוחות מג"ב עוטף ירושלים חיסלו את המחבל. כביש המנהרות נסגר לכיוון ירושלים. מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי ומפקד מחוז ירושלים הגיעו לזירה יחד עם כוחות משטרה גדולים.

הפצועים, שני אנשי ביטחון שעבדו במחסום נדקר על ידי מחבל כבן 15 שהגיע רכוב על אופניו מיהודה ושומרון. על פי החשד, בעת שכוחות הביטחון במעבר ניסו לבדוק אותו, שלף המחבל סכין והחל לדקור אותם. מאבטח אזרחי שעבד במקום החל להתעמת עם המחבל ובתוך כך, הגיבו כוח צה"ל שהיה במקום בירי מדויק ונטרלו את המחבל, ללא נפגעים נוספים.

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לפצועים טיפול רפואי במקום ופינו למרכז הרפואי שערי צדק, גבר כבן 25 וצעירה בת 19 במצב קל עד בינוני עם פצעי דקירה בגופם. חובשי רפואת חירום במד"א, יונתן שור ויוסף חיים ישראלי, סיפרו: "הגענו למקום וראינו גבר כבן 25 וצעירה כבת 19 בהכרה מלאה עם פצעי דקירה בגפיים ובפלג גופם העליון. הענקנו להם טיפול מהיר בשטח ופינינו אותם בדחיפות לבית החולים כשמצבם קל עד בינוני."

זירת פיגוע הדקירה במחסום המנהרות. Chaim Goldberg/Flash90, אתר רשמי
זירת פיגוע הדקירה במחסום המנהרות, הבוקר/אתר רשמי, Chaim Goldberg/Flash90
זירת פיגוע הדקירה במחסום המנהרות. Chaim Goldberg/Flash90, אתר רשמי
זירת פיגוע הדקירה במחסום המנהרות, הבוקר/אתר רשמי, Chaim Goldberg/Flash90

הפיגוע הבוקר במחסום המנהרות הוא השני באותה נקודה מתחילת המלחמה. בנובמבר האחרון, רב"ט אברהם פטנה, לוחם בגדוד ארז, חיל המשטרה הצבאית, נפל בפיגוע באותו מקום. חמישה אנשים נפצעו כששלושה מחבלים הגיעו ברכב בעל לוחית זיהוי כפולה ופתחו באש מטווח קצר לעבר החיילים. ברכב נמצאה תחמושת רבה.

מאז הפיגוע בנובמבר, זריקות האבנים ובקבוקי התבערה שנזרקים על כלי הרכב שעוברים במקום, ועל רקע המצב הביטחוני, ירדה משמעותית תנועת הישראלים בכביש המוביל לירושלים דרך מחסום המנהרות. תושבים רבים מעוטף ירושלים מעדיפים לנסוע לעיר בדרכים עקיפות ומסורבלות מאשר לעבור באזור המחסום בשל החשש מלהיקלע לאירוע ביטחוני. גם הצבא החל לחסום חלק מנתיבי המעבר בדרך ולבצע בידוק קפדני יותר, מה שמפחיד את התושבים מלהיתקע בפקק בנקודה המסוכנת. מדובר באחד מנתיבי הכניסה המרכזיים לירושלים - שמחבר את ביתר עילית ומטה יהודה, בית לחם וחברון, גוש עציון ודרום יו"ש לבירה.

פיגוע דקירה סמוך לירושלים, 13 במרץ 2024. דוברות משטרת ישראל
פיגוע דקירה סמוך לירושלים, 13 במרץ 2024/דוברות משטרת ישראל

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב, יעקב שבתאי אמר בזירת הפיגוע: "האזור הזה יעד מועדף פעם שלישית ברצף. יותר מיד גורמים קיצוניים שמנסים להתסיס את האווירה בשטח. אנו נערכים עם כלל הכוחות בכלל הגזרות. ככל שיום השישי לרמדאן מתקרב - המתח עולה. אנחנו מאפשרים את חופש פולחן הדת לכל המתפללים המוסלמים. יש התחממות. יש מתח, רואים את זה בירושלים ובעיר העתיקה". על המצב בהר הבית, אמר המפכ"ל כי "ראינו ביום הראשון ניסיון של צעירים להפר את הסדר וזה טופל. אתמול התפילות עברו בשקט מופתי

ראש מועצת גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע, שלמה נאמן, בתגובה לפיגוע במחסום המנהרות הבוקר: "אנו מתמודדים הבוקר עם אומה שבחג החשוב שלה הפולחן המרכזי הוא ביצוע פיגועים. את עם ישראל הברברים הללו לא יפחידו ולא יינתקו את הקשר הנצחי שלנו לארץ לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully