וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ ידע שסער על הקצה, ולא עשה דבר כדי לעצור אותו

עודכן לאחרונה: 12.3.2024 / 23:39

הטלטלה במחנה הממלכתי מתבשלת זה זמן רב והגיעה לנקודת רתיחה במלחמה: הפערים האידיאולוגיים בין גנץ לסער צצו שוב ושוב, והיחסים הפוליטיים הצטננו. כעת סער מותיר את גנץ עם פחות שליש סיעה, וממתג עצמו כמועמד פוטנציאלי להנהגה בבנק המנדטים הענק של הימין בבחירות הבאות

גנץ וסער הודיעו על ריצה משותפת: "מתכוונים להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה"/קונטקט

ההחלטה של גדעון סער הערב (שלישי) לפרק את השותפות עם המחנה הממלכתי מתבשלת כבר חודשים רבים. המתיחויות בינו ובין יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ החלו עוד בזמן קמפיין הבחירות המשותף. בשנה וחצי האחרונות שלהם ביחד, בכל פעם שעלה נושא אידיאולוגי שקשור בקו ההפרדה הקלאסי בין שמאל וימין, הפערים האידיאולוגיים בין השניים צפו שוב ושוב: הסיסמא הקלאסית של גנץ - "אין ימין ואין שמאל" - לא החזיקה בחיים האמיתיים בכל הנוגע להתנחלויות ולרשות הפלסטינית, כשסער וזאב אלקין באותה סיעה.

אבל גם היחסים הפוליטיים הלכו והצטננו במקביל. גנץ התמהמה עם יישום ההתחייבות שלו לפעול להקמת מפלגה משותפת, עם גוף בוחרים ופריימריז, וסער החליט להתמודד עם תקווה חדשה כמותג נפרד בבחירות לרשויות המקומיות, והחל לבנות את עצמו מחדש כמותג עצמאי.

הצהרות של בני גנץ וגדעון סער. כפר המכבייה, ר"ג 10 ביולי 2022. ראובן קסטרו
הסיסמא "אין ימין ואין שמאל" לא עבדה במבחן המציאות. גנץ וסער מכריזים על השותפות ב-2022/ראובן קסטרו

המתיחות החריפה דרמטית בעקבות המלחמה. גנץ לא התעקש על צירופו של סער לקבינט המלחמה לצידו ולצד גדי איזנקוט עם הקמת ממשלת החירום - החלטה שרק חידדה את מגמת ההיפרדות שהחלה עוד קודם. סער מתח במלחמה לא אחת ביקורת על מדיניות קבינט המלחמה ותקף את נתניהו מימין, ובמקביל החל לחמם את יחסיו עימו במפגשים אישיים תקופתיים - וגם עם הליכודניקים שחולמים על חזרה שלו הביתה, לימין.

סער מכחיש אמנם נמרצות שהוא מתכוון לחזור לליכוד, אך הפיצול שלו מהמחנה הממלכתי נועד לחדש את עצמאותו כשחקן פוליטי משמעותי בימין. הוא יאפשר לו לנהל מו"מ על הצטרפות לקבינט המלחמה, כפי שדרש, ואולי אף לתפקיד קבע בממשלה - שישאיר אותו חבר בקואליציה גם כשגנץ יפרוש מממשלת החירום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום לוועידת AIPAC. רועי אברהם /לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ, אתר רשמי
לא מן הנמנע שישמח לצרף את סער לקבינט המלחמה. ראש הממשלה בנימין נתניהו/אתר רשמי, רועי אברהם /לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ

סער שב ומדגיש בראיונות לתקשורת שהוא אינו מתכוון לחזור לליכוד, אבל עם המיתוג החדש-ישן "הימין הממלכתי", הוא גם ממתג את עצמו כמנהיג פוטנציאלי לבנק המנדטים הענק של מצביעי הימין בבחירות הבאות. כרגע, הבנק הזה חונה אצל גנץ - אך לקראת הבחירות הוא יחפש מסגרת ימנית, שם קוד: נפתלי בנט או יוסי כהן - וסער מעוניין להתבדל ולהסתמן כאחד המועמדים להובלתו. הוא שואף למנף את המומנטום של ההצלחות של תקווה חדשה בבחירות המוניצפליות, עם מועמדים שזכו לתמיכת המפלגה זכו ברמת גן, גדרה ופרדס חנה, למשל, גם לזירה הפוליטית האישית שלו.

לא מן הנמנע שנתניהו ישמח לצרף את סער לקבינט המלחמה, ולרפד את הקואליציה שלו עם רשת ביטחון עתידית, אך השותף איתמר בן גביר כבר סיבך את העניינים עם דרישה שלו להצטרף לקבינט המלחמה גם כן. כך או כך, הפיצול של סער מגנץ מגדיל את סל האפשרויות של נתניהו בעתיד. גנץ, שלא עודכן מראש על ההחלטה של סער, הגיב לעומת זאת בציוץ קריר: "תודה ובהצלחה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נואם בכנס ההתיישבות בעזה. 28 בינואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
הדרישה שלו סיבכה את העניינים. השר איתמר בן גביר/פלאש 90, חיים גולדברג

סער הוא השותף הרביעי שמפרק את השותפות עם גנץ - בחמש שנים בפוליטיקה: בוגי יעלון, יאיר לפיד וגבי אשכנזי היו שם לפניו, מה שמעיד כבר על כשל סדרתי. הפיצול של סער היה צפוי מראש - לא שאלה של אם, אלא של מתי - אבל גנץ לא עשה שום דבר כדי לעצור את זה, ולכן יישאר בלי שליש מסיעתו המקורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully