וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "חייבים מבצע ברפיח כדי לנצח במלחמה"

עודכן לאחרונה: 12.3.2024 / 19:07

על רקע המחלוקת עם ממשל ביידן, אמר ראש הממשלה בנאום בוועידת איפא"ק: "אי אפשר לתמוך בזכותנו להגן על עצמנו, ואז להתנגד כשאנחנו מממשים אותה. הלחצים לא יעצרו אותנו, אין לנו ברירה למעט ניצחון מוחלט"

בווידאו: ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום לוועידת AIPAC 12.03.24/אתר רשמי

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא היום (שלישי) נאום בוועידת איפא"ק והודה להם על תמיכתם "אני מעריך מאוד את התמיכה שקיבלנו מהנשיא ביידן והממשל, ואני מקווה שהיא תמשיך. אך הרשו לי להיות ברור - ישראל תנצח במלחמה הזאת, לא משנה מה".

נתניהו הדגיש את החשיבות על מבצע ברפיח על מנת להשמיד כליל את היכולת הצבאית של חמאס "כדי לנצח במלחמה הזאת, עלינו להשמיד את גדודי חמאס הנותרים ברפיח". לדבריו, אם המבצע בדרום הרצועה לא יצא לפועל "חמאס יתארגן, יתחמש ויכבוש מחדש את עזה, ואז נחזור לנקודת ההתחלה. מדובר באיום בלתי נסבל שאיננו יכולים להשלים איתו. אנחנו נשמיד את חמאס, נשחרר את החטופים שלנו ונבטיח שעזה לעולם לא תהווה שוב איום על ישראל".

בהתייחס לאזרחים שנמצאים ברפיח ולתוכנית שתאפשר להם לצאת משם אמר כי "נאפשר לאוכלוסייה האזרחית לצאת מאזור סכנה. נקטנו אמצעים למזעור הפגיעה בהם שאף צבא אחר לא נקט לאורך ההיסטוריה".

לקהילה הבינלאומית אמר כי "אינכם יכולים לומר שאתם תומכים בזכותה של ישראל להתקיים ולהגן על עצמה ואז להתנגד לישראל כשהיא מממשת את הזכות הזאת. אינכם יכולים לומר שאתם תומכים במטרה של ישראל להשמיד את חמאס ואז להתנגד לישראל כשהיא נוקטת פעולות נדרשות כדי להשיג את מטרה זו. אינכם יכולים לומר שאתם מתנגדים לאסטרטגיה של חמאס להשתמש באזרחים כמגן אנושי ואז להאשים את ישראל בקורבנות אזרחים שהם תוצאה של אותה אסטרטגיה צינית של חמאס".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום לוועידת AIPAC. רועי אברהם /לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ, אתר רשמי
"חייבים מבצע ברפיח כדי לנצח במלחמה". נתניהו בוועידת איפא"ק/אתר רשמי, רועי אברהם /לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ

נתניהו המשיך למתוח ביקורת על הקבילת הבינלאומית שאינה מבקרת את השימוש שחמאס עושה באזרחיו כמגן אנושי "כל מוות של אזרח, עבורם הוא אסטרטגיה. לכן זו טעות וזה לא מוסרי לדרוש מישראל לעמוד בסטנדרט של הימנעות מפגיעה באזרחים ששום מדינה אחרת לא נדרשת לעמוד בו".

על הקמת מדינה פלסטינית ביום שאחרי אמר "האמת היא שעם ישראל תומך באופן גורף במדיניות שאני והממשלה בראשותי מתווים. הם מתנגדים באופן גורף לרעיון של מדינה פלסטינית שנכפית עלינו ודוחים את הרעיון לפיו עלינו לשתול את הרשות הפלסטינית בעזה אחרי שנשמיד את חמאס. הרשות הפלסטינית מחנכת את הילדים שלהם לטרור ולהשמדת מדינת ישראל. הם רוצים עתיד של שלום וביטחון שיושג באמצעות ניצחון מהדהד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully