וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניצחתי את האפרטהייד": מה גרם לבריטניה להעניק מקלט מדיני לערבי-ישראלי?

עודכן לאחרונה: 12.3.2024 / 18:31

משרד הפנים הבריטי קיבל את בקשתו על בסיס חשש מבוסס שיירדף אם יוחזר לישראל. בתביעה, טען כי ישראל משליטה "אפרטהייד" ומדכאת את הפלסטינים. הוא אף סיפק ראיות לכך שנמצא בסיכון מוגבר לרדיפה בשל דעותיו. "קוראים לממשלות העולם להכיר בגזענות האלימה של ישראל"

הפגנה פרו-פלסטינית בלונדון, 11 בנובמבר 2023/טוויטר

משרד הפנים בבריטניה העניק מקלט מדיני לאזרח ערבי ישראלי, לנוכח "חשש מבוסס" שיסבול מרדיפה אם יוחזר לישראל - כך דווח היום (שלישי) בעיתון הסקוטי "The National". לפי הדיווח, ההחלטה התקבלה פחות מ-24 שעות לפני דיון בבית הדין להגירה - שם משרד הפנים אמור היה לבקש את דחיית התביעה.

בתביעה שהגיש "חסן" (שם בדוי) לבית הדין, טען כי שישראל מקיימת משטר "אפרטהייד" שמבוסס על שליטה גזעית של אזרחיה היהודים על אזרחיה הפלסטינים - שאותם היא מדכאת באופן שיטתי. יתרה מכך, הוא לכאורה סיפק ראיות לבית הדין שהוא נמצא בסיכון מוגבר לרדיפה בישראל בגלל הפעילות הפוליטית הפרו-פלסטינית שלו ודעותיו האנטי-ציוניות.

הפגנה של פעילים פרו-פלסטינים בלונדון במהלך מלחמת חרבות ברזל, 11 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפגנה של פעילים פרו-פלסטינים בלונדון במהלך מלחמת חרבות ברזל, 11 בנובמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בהצהרה שפרסם ריברויי לאו, עורך דינו, נמסר כי "זהו ניצחון לא רק עבורי אלא עבור כל הפלסטינים החיים תחת משטר האפרטהייד הישראלי. בלי צורך להיכנס לבית המשפט - ממשלת בריטניה קבעה שהמאבק הפלסטיני לחופש לא צריך להיות מוגבל רק לעזה ולגדה המערבית, אלא לכל חלקי פלסטין ההיסטורית תחת השלטון הישראלי. אני רוצה להודות לכל אלה שתמכו בתיק שלי. ללא עזרתכם, לא יכולתי להגיע לנקודה הזו".

התביעה של האזרח הישראלי התבססה בחלקה על דיווחים רבים של מומחים וארגונים לא ממשלתיים שפורסמו בשנים האחרונות - שהסיקו שישראל כופה משטר דיכוי ושליטה על פלסטינים בכל האזורים שבשליטתה, כלומר אפרטהייד. בנוסף, הסתמכה התביעה גם על פסק דין הביניים האחרון של בית הדין הבינלאומי בהאג, שקבע בתיק של דרום אפריקה נגד ישראל, שמדינת ישראל נדרשת למנוע רצח עם בעזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הפגנת תמיכה בפלסטין בלונדון. רויטרס
הפגנת תמיכה בפלסטין בלונדון/רויטרס

טאהר גולחוסיין, פרקליטו של חסן, הוסיף: "בעוד שהעולם מתמקד בצדק ברצח העם הישראלי בעזה, חשוב להבין שמתוקף היותה מדינת אפרטהייד - הדיכוי של ישראל מתרחב לכל פלסטיני הנמצא בשליטתה ובסמכותה, בין אם שהם בעזה, בגדה המערבית או אפילו בתוך מה שנחשב לגבולות ישראל עצמה. לכן אנו מברכים על החלטת משרד הפנים להעניק מקלט ללקוח שלנו".

פרנק מגניס, פרקליט נוסף בתביעה, מסר: "אנו מקווים שההחלטה הזו מסמנת נקודת מפנה בחשיבה של משרד הפנים, וקוראים לממשלות ולבתי משפט ברחבי העולם להכיר בגזענות האנטי-פלסטינית והאסלאמופובית האלימה שבלב ממשלת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully