וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת המילואימניקים ומשפחות הלוחמים לגיוס חרדים: "75 שנות אי-שוויון הסתיימו"

עודכן לאחרונה: 12.3.2024 / 19:57

פורום "לוחמים לשוויון בנטל" כינס הצהרה ראשונה והכריז על פתיחה במחאה. "זה הזמן לתקן עוול היסטורי ולגייס את הציבור החרדי", הסביר נעם תיבון, שמוביל את הארגון, "מחדל ה-7 באוקטובר חשף שהסד"כ בצה"ל קטן על משימות הביטחון בישראל"

בווידאו: מסיבת עיתונאים ראשונה של פורום "לוחמים לשוויון בנטל" 12.03.24/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

פורום "לוחמים לשוויון בנטל" כינס היום (שלישי) מסיבת עיתונאים ראשונה בקריאה לשוויון בגיוס: "המאבק עולה שלב. הרמטכ"ל, שר הביטחון ושניים מתוך שלושה ישראלים כבר יודעים: מה שהיה לא יהיה. לנוכח אתגרי הביטחון שעל הפרק, בצל האיום למלחמה רב זירתית: 75 שנות אי שוויון הסתיימו".

הפורום, שאותו מוביל אלוף במיל' נעם תיבון, מאגד ארגוני מילואימניקים וחברה אזרחית, לצד משפחות לוחמים ומלש"בים. ביום חמישי בערב הם צפויים להפגין בכיכר הבימה בתל אביב. לצד תיבון, השתתפו בהצהרה גם נעה כפרי, לשעבר נווטת קרב בטייסת "הפטישים", מארגון בונות ביטחון, מיכל גורפינקל, אימא לשלושה לוחמים, פרופ' דן בן דוד, סא"ל במיל' צור אלון מאחים לנשק, ויהודה לפיאן, לוחם שריון במילואים.

מסיבת עיתונאים ראשונה של פורום "לוחמים לשוויון בנטל", 12 במרץ 2024. אורי סלע
"קוראים לאחינו החרדים: בואו, היכנסו יחד איתנו תחת אלונקת הביטחון"/אורי סלע

את מסיבת העיתונאים פתח האלוף תיבון, וטען כי מחדל ה-7 באוקטובר חשף שסדר הכוחות של צה"ל קטן על משימות הביטחון של ישראל - וצידד בשר הביטחון, יואב גלנט, שאמר שחסרים כעשרת אלפים חיילים. לדבריו, "בתרחיש ייחוס של מלחמה בצפון ובדרום חסרות לצה"ל שלוש אוגדות - סדירה ושתי מילואים. צריכים אותם עכשיו, זו המציאות שלנו. זו שעת רצון לשינוי עמוק בחברה הישראלית. החברה החרדית כבר לא מיעוט. אנחנו קוראים לאחינו החרדים: בואו, היכנסו יחד איתנו תחת אלונקת הביטחון".

תיבון המשיך ואמר כי "ישיבות ההסדר מוכיחות שניתן ללמוד תורה ולשרת בצה"ל. לשרת את המדינה זו זכות. זה הזמן לתקן עוול היסטורי ולגייס את הציבור החרדי לצה"ל. הנוער החרדי מעוניין לתרום למדינה. לא ניתן לממשלת ישראל למסמס את הצורך הביטחוני המידי בגיוס חרדים".

"לא ניתן להסכמים הקשורים בהישרדות פוליטית של הממשלה לפגוע בביטחון של ישראל, של כולנו. קורא לחברי הכנסת מכל הסיעות לפעול למען ביטחון המדינה. קורא לכל הציבור, אבות ואימהות ללוחמים, אנשי ונשות מילואים, להצטרף אלינו לעצרת תמיכה בלוחמים ובלוחמות שקוראת לגיוס הציבור החרדי, שאומרת עכשיו הזמן לדאוג לביטחון המדינה של כולנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אלוף במיל' נעם תיבון, מסיבת עיתונאים ראשונה של פורום "לוחמים לשוויון בנטל", 12 במרץ 2024. אורי סלע
"שותפות בנטל אינה קנס אלא לקיחת חלק בשותפות גורל". נעם תיבון/אורי סלע

נווטת הקרב נעה כפרי, הוסיפה: "בטייסת שירת לידי מכונאי חרדי שאחראי לקשור אותי למטוס ועשה את זה בלי בעיה. כשיש רצון הטכנולוגיה קיימת. אני קוראת לכל אזרחי ישראל לקחת חלק בנטל ההגנה עליה. לא הגיוני שבזמן שהחברה הישראלית מקיזה דם יש חלקים שמעולם לא נכנסו תחת האלונקה. מגש הכסף הוא של כולנו. ברור שהסטטוס קוו הזה נוח, אבל אי אפשר לקבל ולקבל בלי לתת דבר. הגיעו מים עד נפש".

פרופ' בן דוד התייחס גם כן במהלך מסיבת העיתונאים, ואמר כי "כתוצאה מפערים עצומים בפריון ילודה בין החברה החרדית לשאר, המאזן בין מי שנושא באלונקה למי שנישא עליה הולך ונפער בקצב אקספוננציאלי. חלק הולך וגודל מהמנוע הלאומי לא פועל. המנוע הזה לא יכול לסחוב לנצח".

לדבריו, "שותפות בנטל אינה קנס אלא לקיחת חלק בשותפות גורל. נפל האסימון. אנו זקוקים לצבא הרבה יותר גדול. מהיכן ניקח? החרדים בגילאי הצבא, 39-18, יש 400 אלף בני אדם. ב-2048 מחצית מהפעוטות יהיו חרדים. אנו זקוקים להם והם זקוקים לידע ולכישורים שיאפשרו להם לעבוד במשק ולשרת. קיימת נקודת אל-חזור שאחריה לא יהיה ניתן להעביר בכנסת חוקים לשינוי כיוון".

מסיבת עיתונאים ראשונה של פורום "לוחמים לשוויון בנטל", 12 במרץ 2024. אורי סלע
אם ל-3 לוחמים: "הדם שלי לא שונה מדם של אמא חרדית"/אורי סלע

יהודה לפיאן, לוחם השיריון סיפר כי סיים לאחרונה 120 ימי מילואים, ואמר: "ראיתי קידוש השם ואהבת התורה מה היא. לוחמים שהוציאו בכל רגע נתון ספרון גמרא. זכיתי להדליק נר ראשון של חנוכה בלב עזה ולברך על הזכות להגן על עמנו לארצנו. מי שמאשים את הצבא בחילון טועה ומטעה. אני אוהב את התורה, היא חלק מהזהות שלי, למדתי שנה בישיבה לפני הגיוס. אבל לימוד תורה אינו תירוץ לא לקחת חלק בגורל הישראלי".

מיכל גורפינקל, אם לשלושה לוחמים, שיתפה בתחושותיה: "אני כל הזמן בפחד. בחרדה מדפיקה בדלת, ממספר חסוי שמתקשר. הכאב, הלחץ, הבכי אין סופי. כמה דמעות יש בגוף? הורי ממקימי המדינה הזאת, זה החינוך שקיבלנו, זה החינוך שבעלי ואני נתנו. כולם תורמים ומתגייסים להגן על המדינה".

לדבריה, "אנחנו משפחה מסורתית, ובעד שמירה על המסורת והיהדות. נכון להיום שניים מילדיי עדיין במילואים והאחרים מחכים לצו 8 הבא, גם אליו יתייצבו מיד. יש מלחמה במדינה, יש חוק. מי יגן עליה? הדם שלי לא שונה מדם של אמא חרדית".

נועה כפרי נווטת קרב בטייסת "הפטישים",  מסיבת עיתונאים ראשונה של פורום "לוחמים לשוויון בנטל", 12 במרץ 2024. אורי סלע
נווטת הקרב: "בטייסת שירת לידי מכונאי חרדי שאחראי לקשור אותי למטוס". נעה כפרי/אורי סלע

בתגובה לשאלות וואלה!

נציגי הפורום נשאלו על צעדי המחאה הבאים, האם נשקלת הפסקת התנדבות בדומה למה שעשו בעבר, ומדוע אין חרדים בפורום.

האלוף תיבון השיב שהמאבק ינוהל בכמה מישורים - "גם פוליטי, כדי למנוע מסמוס חקיקה. נעשה עצרת ראשונה ונאמר לחברי הכנסת 70% מהעם תומך בזה. עכשיו הזמן. אנחנו קוראים לציבור החרדי להצטרף אלינו. אין פה חרדי אבל אנחנו באים בלב פתוח. עכשיו קו פרשת המים. בשעת מלחמה כשבצפון עוד לא קרתה צריכים חיילים. אין דבר כזה. מה שהוכיחה המלחמה האחרונה היא שצריך גיוסים של כולם באחוזים גבוהים. מילואימניקים שעשו שליש שנה ויש להם כבר עוד צו ביד והעסק מתמוטט וחיילים שנהרגים יש לזה משמעות וכולם צריכים להיכנס מתחת לאלונקה".

גם סא"ל במיל' צור אלון, מאחים לנשק, השיב כי "אחים לנשק התייצבו כולם עד עכשיו. אין פה שום עניין של הפסקת התנדבות. אנחנו בלחימה. הולכים מלוויה ללוויה. השאלה לא רלוונטית, יהיה לחץ בלתי פוסק. אין ברירה. למי שלא ברור - יש לו בעיה של בוחן מציאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully