וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הרשויות בצפון זועמים: "חיים ברולטה רוסית, על כל 10 שיגורים נשמעת אזעקה אחת"

עודכן לאחרונה: 12.3.2024 / 12:22

בראיון ברדיו 103FM, יו"ר מושב מרגליות מותח ביקורת על טיפול הממשלה בישובי קו הגבול. "צריך מדיניות של דין מרגליות כדין תל אביב, אך הממשלה חדלה מלתפקד פה". ראש מועצה אזורית גולן דורש תמיכה בתושבים, "נאחזים בקרקע ושומרים על הביטחון, הממשלה צריכה לחזק אותנו"

יירוטים בשמי הצפון/רשתות חברתיות

"זה זמן להשלים מיגונים כדי שנוכל להישאר פה", אמר סא"ל במיל' אורי קלנר, ראש מועצה אזורית גולן בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ברדיו 103FM, על רקע המטח הכבד שנורה לעבר רמת הגולן הבוקר. "למזלנו, הירי נפל בשטחים ולא פגע באף תשתית אזרחית. בתי הספר במועצה נפתחו, אנחנו מקיימים פה שגרה שנמשכת. זה מראה על החוסן הגדול של מדינת ישראל והגולן, וזה מה שנתאמץ לעשות בהמשך".

"התושבים מוסרים לנו שהם מעוניינים ביותר מיגון ואלו המסרים שאנחנו מעבירים". המשיך קלנר. "המלחמה הזאת היא לא רק מבחן צבאי, הוא מבחן של האוכלוסייה בישראל, אני אומר את זה בתור מי שחזר משלושה וחצי חודשים של לחימה בעזה. התושבים עומדים פה עם חוסן ועוצמה מול כל אויב, מדינת ישראל צריכה לפעול ולתמוך בהם, פה אנחנו נמדדים".

קלנר חזר והדגיש כי המועצה האזורית גולן לא תפונה. "התקבלה החלטה אסטרטגית שלא נפונה. אם הצבא יביע צורך בכך, אולי נפנה בודדים, אבל לא ישובים. צה"ל בתיאום איתנו ערוך ומוכן להגן על הגולן, וזה מה שאנחנו דורשים גם ממשלת ישראל. רואים שאיפה שהיישובים פונו ירד הביטחון. אנחנו נאחזים פה בקרקע, שומרים על הביטחון ועדיף לממשלת ישראל לחזק אותנו מאשר לשלוח לנו פיצויים".

נפילות בשטח פתוח ברמת הגולן. שמעון בן גידה. רבש"צ קיבוץ מנרה, אתר רשמי
"אם הצבא יביע צורך בכך, אולי נפנה בודדים, אבל לא ישובים". נפילות בשטח פתוח ברמת הגולן/אתר רשמי, שמעון בן גידה. רבש"צ קיבוץ מנרה

איתן דוידי, יו"ר מושב מרגליות הסביר כי תושבי המושב חיים תחת איום מתמיד. "לנו אין את הפריבילגיה של אזעקות, לפני שבוע כמה עובדים חטפו טיל נ"ט בכינון ישיר. אנחנו כל כך קרובים לגדר שההתרעה לא מגיעה אלינו, אנחנו שומעים התרעה פעם בשבוע. על כל עשרה שיגורים לעברינו, אנחנו שומעים אזעקה אחת, לפעמים גם נשמעת אזעקה אחרי הנפילה".

"אנחנו פשוט פרוסים פה מתחת לרכס, חיים ברולטה רוסית, אם היית במקום הלא נכון בזמן הלא נכון, דמך בראשך". המשיך. "אני מוחה על ההחלה, דברים היו צריכים להיעשות אחרת. במשך חודשים יורים עלינו, צה"ל משמיד את המשגר שירה וחוזר חלילה. צריך שינוי מדיניות. התרעתי למדינה כמה פעמים על הרכס ממנו יורים עלינו, לפני שבוע ירו משם בעובדים שלנו, לא ברור לי למה הרכס לא שטוח".

3 טילי נ"ט נורו עכשיו ליד מושב מרגליות. אלי אשכנזי
"התרעתי למדינה כמה פעמים על הרכס ממנו יורים עלינו, לא ברור לי למה הוא לא שוטח". טמרות עשן לאחר שיגור נ"ט למושב מרגליות/אלי אשכנזי

דוידי תקף את הממשלה על הזנחתה את יישובי קו העימות. "ממשלת ישראל חדלה מלתפקד פה, אנחנו לא מקבלים אף שירות מאף גורם רשמי. ישובי הגדר הוזנחו במשך שנים הזנחה פושעת, כמובן שעם פרוץ המלחמה זה החמיר. אם יש תקלות בחשמל, באים לתקן רק פעם ביומיים. רק על ההזנחה פה צריכה להיפתח ועדת חקירה".

"צריך להחיל מדיניות של דין מרגליות כדין תל אביב", סיכם דוידי. "זה לא מה שקורה בפועל. לנו התושבים יש סבלנות, וניתן את הזמן להילחם ולהסדיר את האיום של חיזבאללה.אנחנו יודעים שזה יהיה לא קל, אבל אין לנו ברירה אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully