וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בקריאה שנייה ושלישית: נפגעי טרור יוכלו לתבוע פיצויים מהרש"פ

עודכן לאחרונה: 12.3.2024 / 3:52

הצעת החוק לפיצוי קורבנות טרור עבר ברוב של 19 ח"כים, ו-2 מתנגדים. נפגעי טרור יוכלו לתבוע פיצויים מכל מי שמממן ומעודד פיגועים באמצעות תשלום משכורות למחבלים, ולקבל פיצויים של עשרה מיליון שקלים לכל נפגע. "זהו יום חשוב למאבק בטרור", אמר יוזם ההצעה, ח"כ פינדרוס

מליאת הכנסת אישרה אתמול (שני) בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק לפיצוי קורבנות טרור ברוב של 19 ח"כים, ו-2 מתנגדים. הצעת החוק שיזם ח"הכ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) עם קבוצה של עשרות ח"כים נוספים מהקוליאציה ומהאופוזיציה ובקונצנזוס נרחב מצד כל סיעות הבית הציוניות, קובעת שנפגעי טרור יוכלו לתבוע פיצויים מכל מי שמעביר מימון לטרור, ומעודד פיגועים באמצעות תשלום משכורות למחבלים, לרבות הרשות הפלסטינית, ולקבל פיצויים בסך של עשרה מיליון שקלים לכל נפגע.

הצעת החוק תאפשר לנפגעי טרור ומשפחותיהם להגיש תביעות נגד הנותנים שכר ותגמול בעד ביצוע מעשי טרור ולקבל פיצויים לדוגמה. במסגרת זאת, נקבע שפיצויים אלו לא יהיו ניתנים לניכוי מכל סכום המשולם לנפגעי מעשה הטרור מטעם המדינה. עוד נקבע שנפגעי הטרור יוכלו לממש את פסק הדין מכל נכס של המעורבים במימון טרור, לרבות מהכספים המוקפאים לפי חוק להקפאת כספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור המועברים אליה מממשלת ישראל, התשע"ח-2018.

מליאת הכנסת, 23 במאי 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
מליאת הכנסת, 23 במאי 2023/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

יוזמי ומנסחי הצעת החוק, סנדר גרבר ועו"ד אשר שטוב מעמותת 'צדק לקורבנות טרור', מסרו: "כניסתו של החוק לספר החוקים של ישראל מתקנת עוול היסטורי כלפי קורבנות הטרור ובני משפחותיהם שנתקלו בפני מכשולים רבים בבואם להגיש תביעות נגד מממני הטרור. החוק קובע סכום פיצוי קבוע ומאפשר לגבות את הפיצויים גם מכספים ונכסים מוקפאים של מי שמעניק מימון לטרור. תקוותינו שהחוק יסייע למאבק בטרור ובמימונו ואף יביא למיגורו".

ח"כ יצחק פינדרוס: "זהו יום חשוב למאבק בטרור. החוק הזה עושה צדק במדינה ישראל שהלכה עד היום על חבל דק בנושא. מעתה יידע כל מי שעוסק בטרור שהוא ייאלץ לשלם בכיסו. מדינות העולם כבר הבינו שזה משמעותו וסוף כל סוף מדינת ישראל הצטרפה אליהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully