וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשרד לביטחון לאומי: "80% מתיקי הפשיעה בהם מעורבים פלשתינים מקורם בשב"חים"

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 23:13

יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל: "ההצעה באה לטפל במושג שאנו פחות משתמשים בו והוא בצע הכסף של ישראלים שמוכנים להלין, להסיע ולהעסיק שוהה בלתי חוקי שיכול להיות המחבל והמתאבד המפיל בנו חללים"

יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל. דני שם טוב, דוברות הכנסת
יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל/דוברות הכנסת, דני שם טוב

הוועדה לביטחון לאומי בראשות ח"כ צביקה פוגל החלה היום ( ב') בהכנה לקריאה ראשונה את הצעת חוק הכניסה לישראל (תיקון - החמרת הענישה בעבירות של הסעה, הלנה והעסקה שלא כדין של שוהים בלתי חוקיים) התשפג-2023 . על פי ההצעה תוחמר הענישה בגין ביצוע עבירות הסעה, העסקה והלנה של שוהים בלתי חוקיים, במטרה לייעל את האפשרות להשתמש בכלים מנהליים על ידי גורמי האכיפה וכן לחדש את הוראת השעה הקובעת קנסות מינימום לעבירות אלו. זאת, במטרה לפגוע בתמריץ של מסיעים, מעסיקים ומלינים לסייע לשוהים בלתי חוקים בישראל.

יו"ר הוועדה, ח"כ פוגל, יוזם הצעת החוק אמר כי ההצעה באה לטפל במושג שאנו פחות משמשים בו והוא בצע הכסף של כמה ישראלים שמוכנים להלין להסיע ולהעסיק שוהה בלתי חוקי שיכול להיות המחבל והמתאבד המפיל בנו חללים וזה קרה. החוק בא לגבות מחיר יקר מאותם אנשים תוך החמרת הענישה בסחר בחיי אדם זה. בהצעה זו יש גם את חיזוק הריבונות, מניעת עבירות פליליות ובחלק מהמקרים מעשי טרור".

ועדה לביטחון לאומי - הצעת חוק כניסה לישראל, 11 במרץ 2024. דני שם טוב, דוברות הכנסת
ועדה לביטחון לאומי - הצעת חוק כניסה לישראל, 11 במרץ 2024/דוברות הכנסת, דני שם טוב

ח"כ אליהו רביבו, אמר כי יש להכליל כל שוהה בלתי חוקי באשר הוא. "כאשר מספסרים באמצעותו פוגעים בחוסנה ובצביונה של מדינת ישראל גם ביטחונית אבל גם כלכלית וחברתית. כל נושא הענישה שווה אם לא נפעל גם מכאן להגברת אכיפה מנהלית ויש להוסיף תקציבים ותקנים. אני מבקש שהעבירה של סיוע לשב"חים מיו"ש ועזה תוגדר כעבירת ביטחון".

ח"כ עמית הלוי, ציין כי מדובר בפרצה של שוהים בלתי חוקיים והציע להגדיר שני תיקונים: הגדלת הענישה לשלוש שנות מאסר על שב"חים והגדרת עונש מינימום".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ועדה לביטחון לאומי - הצעת חוק כניסה לישראל, 11 במרץ 2024. דני שם טוב, דוברות הכנסת
ועדה לביטחון לאומי - הצעת חוק כניסה לישראל, 11 במרץ 2024/דוברות הכנסת, דני שם טוב

ח"כ עאידה תומא סלימאן, אמרה כי היא מקווה שלא ניכנס לטראומה לאחר שנבין שהכנסת חוקקה את עצמה לדעת ומקשה על גורמי האכיפה כדי להתמודד עם הבעיות הללו. "להתעלם מכך שיש כיבוש ואחריות של המדינה על התושבים שם אינה תורמת. אנו עדים על סגר טוטאלי מאז השביעי לאוקטובר. להעניש לא ירתיע אם המצוקה תתגבר. לא כל מי שרוצה להיכנס רוצה לפגוע בביטחון המדינה אלא לחיות. צריך למצוא פתרון למצב הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully