וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי אופקים זעקו בכנסת כנגד אי ההכרה בתושבי העיר: "תראו אותנו, אנחנו אנשים שקופים"

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 23:07

הוועדה לצמצום פערים חברתיים בפריפריה בראשות ח"כ אברהם בצלאל קיימה דיון בנושא 'היעדר ההכרה בתושבי העיר אופקים לאחר אירועי השביעי באוקטובר. הדיון נערך לבקשת חברי הכנסת בשל העובדה שהמדינה הכירה רשמית רק בתושבים המתגוררים במספר מצומצם של רחובות בעיר

תושבי אופקים בכנסת, 11 במרץ 2024/הכנסת

הוועדה לצמצום פערים חברתיים בפריפריה בראשות ח"כ אברהם בצלאל קיימה דיון בנושא 'היעדר ההכרה בתושבי העיר אופקים לאחר אירועי השביעי באוקטובר. הדיון נערך לבקשת חברי הכנסת אלמוג כהן ונאור שירי בשל העובדה שהמדינה הכירה רשמית רק בתושבים המתגוררים במספר מצומצם של רחובות בעיר.

ח"כ אלמוג כהן, תושב אופקים אמר בפתח הדיון: "העיר אופקים שכלה 53 מתושביה ונפלה בין הכיסאות. החלוקה לפי רחובות אינה הגיונית. מדובר באירוע גדול וקשה מאוד שכלל המון גופות, המון דם, המון קושי, והניסיון לכמת את זה לאזור או לרדיוס כזה או אחר הוא טעות שגויה מיסודה. אחיי הגיבורים בשדרות קיבלו מתווה של פינוי ושיפוי. הטרור לא ספר קילומטרים כשנכנס. אנחנו עומדים על כך שתושבי אופקים יקבלו לפחות את המענק הראשוני שניתן לתושבי שדרות, שמגיע עד 30,000 שקלים לבית אב. זה יכול לעזור במימון טיפולים, לייצב את הבית. יש פה נושא של חיי אדם ואין לנו כוונה לוותר על זה".

תושבי אופקים בכנסת, 11 במרץ 2024. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
תושבי אופקים בכנסת, 11 במרץ 2024/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ח"כ נאור שירי: "באופקים היה אירוע מזעזע- התושבים נפגעו, התשתית העירונית נפגעה וגם השירות לתושבים והממשלה צריכה לשים את העיר בראש מעייניה. אחרי שהסתובבתי בעיר בדצמבר ביקשתי שוב ושוב דיונים בוועדות בנושא ובסוף זה קורה לצערי רק לאחר אישור התקציב בוועדת הכספים. הדיון הזה היה צריך להתרחש לפני כדי שנוכל להסתכל לתושבים בעיניים ולהגיד להם ששמנו אותם בראש סדר העדיפויות ומספר הקילומטרים לא מעניין".

בהמשך הדיון פנה ח"כ שירי לתושבי העיר וביקש סליחה על כך ש-5 חודשים אחרי ה-7 באוקטובר, לא קיבלו את ההכרה הראויה מהמדינה. אפרת אוחיון, תושבת העיר הודתה לחברי הכנסת היוזמים ואמרה: "הנפש שלנו כבר חמישה חודשים פצועה ומדממת. אני נלחמת על חוסן נפשי לילדים שלי, על שגרה קיומית. הורידו לנו את כל ההנאות, את כל התקציבים, לילדה שלי אין קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק, אבל אנחנו ב'שגרה'. אנחנו צריכים שמישהו יוריד את המשקפת ויגיד 'אופקים אתם על המפה'. תראו אותנו, אנחנו אנשים שקופים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
תושבי אופקים בכנסת, 11 במרץ 2024. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
תושבי אופקים בכנסת, 11 במרץ 2024/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

עידן שמעון חדידה, תושב אופקים: "ב-7 באוקטובר הייתי 20 שעות בסלון ביתי עם סכין מטבח, כשאשתי, חמותי החולה ובתי בת השנתיים סגורות בחדר ליד ולאורך כל היום שמענו קולות ירי. יום אחרי בצהריים הצלחנו לצאת מהעיר ובמשך חודשים הסתובבנו מנתניה, לאילת.. אתה נווד והתשלומים יורדים כרגיל. איבדתי את העבודה שלי ונכנסנו לבור כלכלי ולקחנו הלוואות של כ-70,000 ₪ כדי לשרוד. רק מחר אני ואשתי מקבלים מטפלת בחוסן, אחרי 5 חודשים".

עו"ד שלומי מור מהביטוח הלאומי: "מהנתונים שלנו עולה כי עד כה הוגשו כ-11 אלף תביעות להכרה של תושבי אופקים. 5,500 מתוכן כבר הוכרו, 3,000 עתידים לקבל אישור להכרה במשרד הביטחון, ו-2,000-2,500 עדיין מטופלים. הביטוח הלאומי לא מחפש לחסוך. אנחנו יוצאים בפנייה לכל תושבי אופקים שנפגעו לפנות ולבקש הכרה והם יקבלו את מה שמגיע להם על בסיס מינימום של אישורים שאנחנו צריכים ממעסיקים או מרופא המשפחה". עוד ציין עו"ד מור כי עד היום לא קיבל מיפוי מדויק מהמשטרה של אזורי הלחימה שהיו באופקים ב-7 באוקטובר.

לסיכום הדיון אמר יו"ר הוועדה ח"כ אברהם בצלאל: "כל מי שהיה באזורי הלחימה צריך לקבל הכרה מיידית ועל שאר התושבים צריך להקל, לבקש כמה שפחות ולבצע כמה שיותר מהר. אני מבקש מעיריית אופקים לעזור לתושבים בהגשת הבקשות לביטוח הלאומי ושאם יש בעיה ספציפית לפנות לוועדה. מסקנות הדיון יגיעו גם למליאת הכנסת, הגיע הזמן שתושבי שדרות ואופקים יהיו על השולחן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully