וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת כת לשעבר: "אולצתי להתחתן עם סבא בגיל 3. חששתי לחיי"

20.3.2024 / 0:19

סרינה קלי גודלה בכת "ילדי האלוהים", אולצה להינשא לסבא שלה בגיל 3 והייתה עדה לאורגיות רוויות אלכוהול ולאמה שנשבעה שתהרוג אותה אם אלוהים ידרוש זאת. בגיל 18 היא ברחה משם והיום היא חושפת את סיפורה המטריד

סרינה קלי מדברת על חייה בכת ומלחמתה בסחר בילדים/@serkelley

סרינה קלי עברה ילדות קשה מאוד. היא נולדה לכת "ילדי האלוהים", הוכרחה להינשא בגיל 3, נחשפה לאורגיות רוויות אלכוהול וסיפרה שאמה אמרה לה שתהרוג אותה אם אלוהים יורה עליה לעשות זאת.

בגיל 3 בלבד היא קיבלה טבעת שסימלה את נישואיה למנהיג הכת דיוויד ברג, שהיה מוכר לה בתור "סבא". הוא אמר לסרינה שזה מעיד על האיחוד ביניהם ושהיא "תהיה שלו לנצח". זה היה ב-1986 וסרינה הייתה כל כך צעירה שלמעשה היו צריכים להדביק לה את הטבעת לאצבע. לכת שנוסדה ב-1968 היו בשיאה 13 אלף חברים ב-130 קהילות ברחבי העולם, ביניהם גם ריבר וחואקין פיניקס. "אמא שלי הייתה חברה חשובה בכת", נזכרת סרינה בראיון ל-SUN הבריטי, "אמרו לי שאני אחת מה'נבחרים' של מנהיג הכת, יחד עם ילד מבוגר יותר בשם ריקי. כחברים במעגלים הפנימיים של הכת, חיינו חיי פאר. ברג, שנקרא גם דוד המלך ומשה דוד, העביר את 'ילדי האלוהים' לפיליפינים וגרנו באחוזות עם בריכות ומגרשי טניס, אבל מאחורי כל המותרות, חייתי חיים אפלים וטראומטיים מאוד".

סרינה תיארה איך היא התעוררה בלילה ממוזיקה רועשת. "הייתי מדדה למטה לחדרים המשותפים שבהם הייתי נתקלת באורגיות רוויות אלכוהול", היא אומרת, "הייתי צעירה מכדי להבין, אבל ראיתי דברים שהטרידו אותי מאוד. בהזדמנויות אחרות הכריחו אותי לרקוד ולהתפשט מול המצלמה. למדתי מהר שאם אבכה, לא יצלמו אותי. עם זאת, הענישו אותי - אבל זה היה עדיף על להצטלם. בהדרגה הפכתי להיות יותר מסוגרת, נואשת שלא ישימו לב אליי".

כשסרינה הייתה בת חמש, אמא שלה העירה אותה באמצע הלילה וסיפרה לה שהם עוברים מקליפורניה. היא מספרת: "בחסות החשיכה לקחנו מכונית לשדה התעופה ומשם טיסה ליפן. הכת הייתה לעתים קרובות תחת חקירה בגין התעללות בילדים, כך שהסודיות של החברים בצמרת הפכה חיונית. ביפן נמסרתי לטיפולם של דורה ושל המוזיקאי ג'רמי ספנסר. מרגע זה ואילך כמעט ולא ראיתי את אמא שלי".

שנה בלבד לאחר מכן דורה וג'רמי העבירו את המשפחה למתחם בברזיל. "דורה אמרה לי שאף אחד לא יכול היה לדעת שאני שם", אומרת סרינה, "שם הלידה שלי היה מרי-דיר, אבל השם שונה לסרינה. החיים היו קשים ולעתים קרובות היו מציבים לנו משימות ידניות מפרכות, כמו ניקוי חדר האמבטיה עם מברשות שיניים. בפעמים אחרות היינו נשלחים להתחנן לכסף או לשיר שירי חג המולד תמורת נדבה מהמקומיים. אם מישהו מהילדים התנהג בצורה לא יפה, הם היו נשלחים לקבל מכות מקבוצת חברים המכונה 'הדודים'".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

ב-1994, כשסרינה הייתה רק בת 12, דיוויד ברג (שחי במסתור מאז 1971) מת בפורטוגל ואלמנתו, קארן, השתלטה על כת "ילדי האלוהים" והגמישה את הכללים לגבי אינטראקציה עם זרים. סרינה נזכרת: "הילדים של השכנה שלנו נהגו לצפות בנו מעל חומת המתחם ויום אחד הם הזמינו אותנו להצטרף אליהם למשחק כדורגל. כשגדלתי נאמר לי שכל הזרים הם כולם עובדי השטן, אבל כשביליתי יותר זמן עם השכנים, הבנתי שזה לא נכון".

סרינה קלי גדלה בכת ונאלצה להתחתן בגיל 3. Serena Kelley, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
סרינה קלי גדלה בכת ונאלצה להתחתן בגיל 3/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, Serena Kelley
מנהיג הכת דיוויד ברג. Serena Kelley, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מנהיג הכת דיוויד ברג/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, Serena Kelley

סרינה התגוררה בברזיל במשך 6 שנים, שם אמא שלה עמדה בראש החטיבה הדרום אמריקאית של הכת. "יום אחד שאלתי אותה אם היא תהרוג אותי אם אלוהים יגיד לה", נזכרת סרינה, "כשהיא אמרה לי שהיא תעשה זאת, הבנתי שאני לא בטוחה עם אמא שלי ונשבעתי לעזוב ברגע שאגיע לגיל 18. חבר הילדות שלי, ריקי, כבר ברח ומנהיגים אמרו לנו שהוא נפל טרף לשד ושעלינו להתפלל שדברים רעים יקרו לו. רק העמדתי פנים שעשיתי זאת".

במהלך השנים האחרונות של סרינה בכת היא נשלחה למקסיקו כדי לגור עם אמה. היא נזכרת: "יצא לי מוניטין של מייצרת צרות והכללים המחמירים יותר במקסיקו נועדו לשמור עליי שאלך בדרך הישר. אולם, בדיוק כפי שהבטחתי לעצמי, ארזתי מזוודה ברגע שמלאו לי 18 ב-2002. אמא שלי אמרה לי שאם אעזוב, לא אוכל לחזור, אבל זה היה בסדר מבחינתי. כשברשותי רק 120 ליש"ט, טסתי לארה"ב. חבר כת לשעבר הציע לי את הספה שלהם וחברה לשעבר נתנה לי עבודה. היא פתחה מכון עיסוי ואני עבדתי שם באופן לא חוקי בזמן שניסיתי למצוא קרקע יציבה".

עוד בנושא:
כוכבת "הרווקה" חושפת שגדלה בכת של פדופיל פוליאמורי לצד 63 ילדים ו-9 אמהות

מה קורה בתוך הכת המסוכנת שבראשה עומדת ילדה בת 13?

החיים מחוץ לכת

סרינה מודה שהחיים מחוץ לכת היו עבור הלם תרבות עצום, אבל כזה שהיא שמחה עליו. היא אומרת: "לא היה לי חשבון בנק, רישיון נהיגה או כל צורה של תעודת זהות אבל העצמאות החדשה שלי הרגישה כמו מותרות. בפעם הראשונה היו לי בגדים משלי והכי חשוב, חלל משלי.

"על אף הקושי, ב-2013 למדתי באוניברסיטה תואר בתקשורת ארגונית", היא סיפרה, "אחרי זה הגעתי לכמה משרות בשכר גבוה בעולם התאגידים. לא משנה כמה הצלחתי, לא יכולתי להתעלם מהצורך שלי להחלים. בשנת 2019 התחלתי בייעוץ טראומה לחברי כת לשעבר. וככל שעשיתי יותר עבודה על הריפוי שלי, כך נלהבתי יותר לעזור לאחרים. רציתי להיות האדם שהייתי צריכה להיות כשעזבתי את הכת. התחלתי לעבוד כמומחית להחלמה מטראומה, ובפעם הראשונה בחיי חשפתי בפומבי את הסיפור שלי".

"ילדי האלוהים" שינו את שמם ל-"ארגון המשפחה הבינלאומי", לפני שהתפרקו ב-2010. כעת הכת פועלת בעיקר כרשת מקוונת עם 1,500 חברים.

על אף ילדותה הטראומטית, סרינה אומרת שיש לה סימפטיה לאמא שלה. "אמא שלי כבר לא חברה בכת, והיא חיה במחבוא", היא אומרת, "היא הייתה רק בת 19 כשהיא הצטרפה לכת, ואני יודעת שבמובנים מסוימים היא הייתה קורבן בעצמה. עם זאת, אין לי הרבה עניין בבניית מערכת יחסים איתה. בין אם את קורבן או לא, את צריכה לקחת אחריות על המעשים שלך, ואמא שלי לא לקחה".

הוא הוסיפה: "דיוויד ברג היה קורבן להתעללות מינית בילדות בעצמו. הוא טען שמכיוון שהוא נהנה מזה, גם ילדים אחרים יהנו. הוא הצליח לשטוף את המוח לאלפי המאמינים שלו שסוף העולם מתקרב והדרך היחידה שאפשר לחסוך מהם את זה היא באמצעות סקס. עדיין יש לי את הטבעת שדיוויד ברג הניח על האצבע כשהייתי רק בת שלוש. בעוד שפעם זו הייתה הדרך שלו לשלוט בי, עכשיו אני שומרת אותה כהוכחה שזה קרה לי. אני חולקת את הסיפור שלי לא רק כדי לעזור לי לקבל את העבר שלי, אלא כדי להחזיר לי את הכוח שלי. אני כבר לא מתביישת".

  • עוד באותו נושא:
  • כת
  • כתות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully