וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הוועדה מטעם האו"ם לבחינת התנהלות אונר"א הגיעה לביקור בישראל

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 13:17

במהלך ביקורה של ראש הוועדה, קתרין קולונה, יוצג לה מידע על פעילות טרור של עובדי אונר"א החברים בחמאס, ועל השימוש שעושה ארגון הטרור במתקניה. סוגיה נוספת שתעלה בשיחות היא ההסתה נגד יהודים וישראל במערכת החינוך של הסוכנות

בווידאו: פשיטות על תשתיות טרור ואיתור פצצות מרגמה בשקי אונר"א/צילום: דו"צ

קתרין קולונה, שרת החוץ לשעבר של צרפת, העומדת בראש ועדת בדיקה עצמאית לבדיקת פעילותה של אונר"א החלה היום (שני) את ביקורה בישראל. הוועדה הוקמה על ידי מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטיירש בעקבות חשיפת מעורבותם של עובדי אונר"א במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר וחדירת חמאס לשורותיה.

במהלך ביקורה יוצג לקולונה חומר מודיעיני המצביע על היקף ועומק הטמעות פעילי חמאס בסוכנות. בין השאר יוצג לה מידע על פעילות טרור של עובדי אונר"א החברים בחמאס, ועל השימוש שעושה חמאס במתקניה, בראשם בתי ספר ומרפאות לאחסון אמצעי לחימה ולביצוע ירי רקטות לעבר ישראל, תוך סיכון חייהם של תושבי רצועת עזה.

סוגיה נוספת שתעלה בשיחות עמה היא ההסתה המתמשכת נגד יהודים וישראל במערכת החינוך של אונר"א, לאורך שנים. עוד יוצג לקולונה דוגמות להסתה לאלימות ותכנים אנטישמיים בספרי הלימוד בבתי הספר של אונר"א ובמחנות הקיץ שלה, כמו גם ראיות להתעלמות לאורך השנים של נציגי אונר"א מהראיות בנושא וחוסר רצונה של הסוכנות לפעול לתיקון המצב.

ראשת ועדת בדיקת לפעילותה של אונר"א, קתרין קולונה, יחד עם מנכ"ל משרד החוץ, יעקב (קובי) בליטשטיין משרד החוץ.. צילום: יפית איליאגויאב, משרד החוץ, אתר רשמי
קולונה ומנכ"ל משרד החוץ בליטשטיין/אתר רשמי, צילום: יפית איליאגויאב, משרד החוץ

שר החוץ ישראל כ"ץ ברך על הגעת ראש הוועדה לישראל, ואמר כי ישראל משתפת פעולה באופן מלא עם הוועדה כדי להציג את הממצאים החמורים שנמצאים בידיה. הוא הוסיף כי הוא מקווה שממצאים אלה ישוקפו בדו"ח שתגיש קולונה. עוד אמר השר כי אונר"א "היא חלק מהבעיה ולא תהיה חלק מהפתרון בעזה", והביע ציפייתו כי בעקבות הביקור, יגיעו לישראל כלל החוקרים העוסקים בכתיבת הדוח, כדי שיוכלו להתרשם בעצמם מהעדויות ומהמידע הרב, באופן בלתי אמצעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully