וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות מקומיות, סבב ב': 35 יישובים, בהם חיפה ובית שמש - יכריעו מי יעמוד בראשם

עודכן לאחרונה: 10.3.2024 / 6:03

992,866 תושבים ישימו היום פעמיהם לקלפי בשנית, ויכריעו בין שני המועמדים שהובילו בסבב הראש, שלא הצליחו להשיג את 40% המבטיחים ניצחון. בחיפה, ראש העיר לשעבר יונה יהב ינסה לחזור למשרד, לאחר שהודח ב-2018. בבית שמש, ראש העיר עליזה בלוך במאבק לשמור על תפקידה

יונה יהב, מועמד לראשות העיר חיפה מצביע בבחירות המקומיות, קלפי שכונת דניה, 27 בפברואר 2024/יואב איתיאל

תושבי 35 יישובים בישראל יבחרו היום (ראשון) מי יעמוד בראשם - בסבב השני של הבחירות המקומיות. ביישובים אלו, בהם העיר חיפה, נס ציונה ובית שמש, לא הושגה הכרעה בסבב הראשון, והמועמד המוביל לא הצליח לגרוף את 40% אחוזי התמיכה שנדרשו לזכייה. היום, כאמור, יצטרך היום להתמודד בשנית מול היריב שהעפיל אחריו.

החל מ-13:00, יורשו 992,866 התושבים זכאי זכות ההצבעה לגשת לכ-2,083 קלפיות שהוצבו באותם מוקדים כמו בסבב הקודם - ולבחור מועמד. הקלפיות יסגרו ב-22:00, וביישובים כקטנים כשעתיים קודם לכן. בצל המלחמה, קלפיות יוצבו גם באזורי לחימה, בבסיסים ובביה"ח. בניגוד לסבב הראשון - היום לא נקבע יום שבתון, והשגרה תתקיים כסדרה.

בחיפה, ראש העיר לשעבר יונה יהב ינסה לחזור למשרד, לאחר שכיהן בתפקיד במשך 15 שנים עד 2018, ובכך ינסה להביס את יריבו דוד עציוני. ראש העיר היוצאת, עינת קליש רותם, שהדיחה את יהב לפני חמש שנים, לא זכתה לתמיכה בבחירות הנוכחיות. הסקרים חוזים ניצחון ליהב - שהיה המועמד המוביל גם בסבב הראשון.

לפיהם, יונה יהב זוכה עם 55.6% מהקולות, בעוד דוד עציוני מקבל רק 34.3%.

יונה יהב ורעייתו רבקה מצביעים בבחירות בחיפה. יואב איתיאל
יונה יהב ורעייתו רבקה מצביעים בבחירות בחיפה/יואב איתיאל

המירוץ לראשות עיריית בית שמש שעדיין מסתמן כאחד הדרמטיים ביותר בסבב הבחירות הנוכחי לרשויות המקומיות - לא הגיע לידי הכרעה בסבב הראשון. כעת, ראש העיר שנחשבת שנויה במחלוקת עליזה בלוך, עדיין הובילה והייתה קרובה לניצחון - אך לא הצליחה לגרוף את ה-40% הנדרשים. בשל כך, היא תתחרה במועמד מטעם דגל התורה, שמואל גרינברג.

בין היישובים הבולטים שיכריעו היום על הנהגתם בחמש השנים הקרובות, נמנים גם רחובות, אריאל, אור עקיבא, קריית גת, פרדס חנה-כרכור, נס ציונה, רמלה ובנימינה.

"אני קורא לתושבים באותן 35 רשויות שבהן מתקיים היום סבב ב' של הבחירות לממש גם היום את זכותם הדמוקרטית", מסר שר הפנים, משה ארבל. "לצאת, להצביע ולהשפיע על עתיד הרשות המקומית שבה הם חיים ולחזק בכך את הדמוקרטיה בישראל".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הצבעת חיילים בקלפי צבאית באחד משטחי הכינוס בגבול עזה, 27 בפברואר 2024. יוסי זליגר, TPS
הצבעת חיילים בקלפי צבאית באחד משטחי הכינוס בגבול עזה, 27 בפברואר 2024/TPS, יוסי זליגר

מנתוני משרד הפנים, עולה כי בסבב הראשון - רק כ-53% מהאזרחים הישראלים מימשו זכות ההצבעה שלהם. מדובר בירידה של כ-6% מהבחירות הקודמות שנערכו ב-2018. אחוזי ההצבעה שנרשמו ברשויות הגדולות: בני ברק 71.8%, אשדוד 57.1%, ראשון לציון 45.6%, חיפה 43.7% ותל אביב 42.2%.

אחוזי ההצבעה הגבוהים ביותר בשיעור של כ-93% ו-94% נרשמו בעין מאהל, סאג'ור, ירכא ובועיינה-נוג'ידאת. ולעומתם, אחוזי ההצבעה הנמוכים ביותר נרשמו במועצה אזורית מטה אשר - שחלק מיישוביה מפונים ולכן הצביעו רק 16.9%, במועצה אזורית עמק הירדן 30.3% וגם בבירה ירושלים - 33.7% שבה רבים מקרב תושבי מזרח העיר אינם נוהגים להצביע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully