וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איפה תמצאו פראיירים כמו החילונים בארץ?": הרשת סוערת בעקבות דברי הרב הראשי על גיוס החרדים

עודכן לאחרונה: 9.3.2024 / 23:18

"בטלנותם אומנותם", "מי יקבל אתכם בחו"ל?", "רק במחלקת עסקנים" - אלו רק חלק מהתגובות להן זכה הרב הראשי, יצחק יוסף, בעקבות דבריו מעוררי המחלוקת על גיוס חרדים. חלק קראו לפטר את הרב: "טוסו לחו"ל, ושם תיווכחו לדעת שתלמידי ישיבות מממנים עצמם" | הטוויטר כמרקחה

בווידאו: הרב הראשי לישראל יצחק יוסף: אם יכריחו אותנו ללכת לצבא, נסע כולנו לחו״ל/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

הרשתות החברתיות סוערות הערב (שבת) בעקבות דבריו של הרב הראשי לישראל, יצחק יוסף, על גיוס חרדים לצה"ל. הגולשים לא נותרו אדישים לדבריו של הרב בשיעור התורה השבועי שנתן בירושלים, ובהם האיום: "אם יכריחו אותנו ללכת לצבא, נסע כולנו לחו"ל". דקות ספורות לאחר שפורסמו הדברים, תגובות רבות ומגוונות פורסמו ברשתות - חלקן זועמות על האמירה החריגה: "יש לפטר אותו. עוד הערב. הוא עובד ציבור, והוא חוצפן", כתב העיתונאי חיים בר זאב. וחלקן מתבדחות: "אל תשכחו, כשאתם עוזבים לחוץ לארץ, רק במחלקת עסקנים", כתב יאיר בריל בחשבון ה-X שלו.

ראובן לדיאנסקי, חבר מועצת העיר תל אביב פנה לרב בחשבון ה-X שלו: "כבוד הרב, מי בדיוק יקבל אתכם בחו"ל? ואיפה תמצאו בחו"ל פראיירים כמו החילונים בארץ שהולכים להילחם עבורכם, מחזיקים את הכלכלה בשבילכם ומממנים את הישיבות שלכם? יאללה, בוא תנסה אותנו. הכרטיסים עלינו".

הרב הראשי לישראל יצחק יוסף: אם יכריחו אותנו ללכת לצבא, נסע כולנו לחו״ל 09.03.24. ל, מערכת וואלה!
הרב הראשי לישראל יצחק יוסף: אם יכריחו אותנו ללכת לצבא, נסע כולנו לחו״ל 09.03.24/מערכת וואלה!, ל

גם העיתונאי בן כספית התייחס לדברים בחשבון ה-X שלו: "ספוילר: לא יסעו. ולא יתגייסו". משתמש נוסף בשם אמנון הררי עקץ את דבריו של הרב בהקשר מימון כרטיסי הטיסה: "מהכסף של מי? אה?", כתב. "רגע-רגע-רגע, אז רק חוק אחד וחלק מהבעיות פתרנו? אז למה אנחנו מחכים?", כתב ואל.

העיתונאי עמית סגל הגיב לדברי הרב שאמר כי "שבט לוי פטור מהצבא - לא לוקחים אותו בשום פנים ואופן", ועקץ בחשבון ה-X שלו: "עם זאת ראוי לציין ששבט לוי מימיו לא איים לרדת מהארץ".

"בטלנותם אומנותם - הרב הראשי יוסף, שכספי המיסים שלכם ממנים אותו ואת תפקידו המיותר, חושב שהוא מפחיד מישהו. אדרבא - טוסו לחו"ל, ושם תיווכחו לדעת שתלמידי ישיבות במדינות אחרות עובדים ומממנים את עצמם. אני מוכן לארגן להם הסעה והפנייה ללשכות העבודה באמסטרדם, בריסל, אנטוורפן וניו יורק", הוסיף העיתונאי יאיר נבות.

"הרב הראשי הבא חייב להיות חילוני", כתב המשתמש מתן לוי. "זה כאילו ה'אאאני הולך' מהים רק של הרב הראשי?", הוסיף דרור לנדמן.

גם ח"כ ולדימיר בליאק הצרף לקלחת כשכתב בחשבון ה-X שלו: "מה שהכי הצחיק אותי באיום של הרב הראשי הגאון לעבור לחו"ל זה המשפט 'נקנה כרטיסים'. האיש בן 72, כל חייו מתפרנס על חשבון משלם המיסים. אני די בטוח כי עד כה לא יצא לו אי פעם לקנות כרטיס מכספו. האם בשלב הבא אחת המפלגות החרדיות תדרוש במסגרת הכספים הקואליציוניים גם 'מימון כרטיסי טיסה לשבט לוי'? אעדכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully