וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: ראש המוסד דדי ברנע נפגש בחשאי עם ראש ה-CIA

עודכן לאחרונה: 9.3.2024 / 18:37

הפגישה בין ברנע לביל ברנס התקיימה אתמול בירדן ועסקה במאמצים להגיע לעסקה לשחרור החטופים - כך לפי מקור ישראלי שמעורה בפרטים. ברנס עדכן את ראש המוסד על שיחותיו במצרים ובקטאר ביומיים האחרונים. המוסד אחרי פגישת עקבה: חמאס מעוניין להבעיר את המזה"ת ברמדאן

בווידאו: ראש המוסד לשעבר יוסי כהן בריאיון לטל שלו בסופ"ש שלו/צילום סטילס: ראבן קסטרו

ראש המוסד, דדי ברנע, נפגש אתמול (שישי) בחשאי עם ראש ה-CIA, ביל ברנס, כדי לדון בנושא המאמצים להגיע לעסקה לשחרור החטופים שנמצאים בידי חמאס בעזה - כך לפי מקור ישראלי שמעורה בפרטים.

ראש ה-CIA ברנס פגש את ראש המוסד בעקבה שבירדן - כך לפי מקור שמעורה בפרטים ועדכן אותו על שיחותיו במצרים ובקטאר ביומיים האחרונים בעניין עסקת החטופים.

ראש ה-CIA וויליאם ברנס מעיד בפני ועדת המודיעין של בית הנבחרים על האיומים על גבעת הקפיטול, ארה"ב, 9 במרץ 2023. רויטרס
ראש ה-CIA, ביל ברנס/רויטרס

למה זה חשוב:

  • ראש ה-CIA ביל ברנס הגיע ביום רביעי האחרון בחשאי למצרים לסבב שיחות בנושא המאמצים לשחרור החטופים - כך לפי בכיר אמריקני.
  • מדובר במאמץ של הרגע האחרון מצד ממשל ביידן לנסות להגיע לעסקת חטופים לפני תחילת חודש הרמדאן שיתחיל ביום שני.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מאחורי הקלעים:

  • היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן אמר ביום רביעי האחרון לבני משפחותיהם של החטופים האמריקנים במהלך פגישה בבית הלבן כי הממשל האמריקני מתכוון להמשיך ללחוץ להגעה לעסקה גם אחרי תחילת חודש הרמדאן, כך לפי שלושה גורמי שמעורים בתכני הפגישה.
  • סאליבן אמר כי הבית הלבן סבור שהעסקה הנוכחית שנמצאת על השולחן הוגנת עבור שני הצדדים. הוא ציין כי ארה"ב ממשיכה ללחוץ על חמאס באמצעות מצרים וקטאר והדגיש שהשיחות יימשכו לכל אורך סוף השבוע כדי לנסות להגיע לעסקה.
ראש המוסד דדי ברנע, טקס יום השואה. ראובן קסטרו
נפגש בחשאי עם ראש ה-CIA. דדי ברנע/ראובן קסטרו

מה הם אומרים:

  • בכיר אמריקני אמר כי ממשל ביידן ממשיך במאמצים כל העת כדי להביא לפריצת דרך לעסקה אך ציין כי ארה"ב לא מציבה דד-ליין לשיחות לשחרור החטופים.
  • "איסמאעיל הניה קרא לאלימות ברמדאן - אנחנו יודעים שייתכן שזה משהו שהם ירצו לעשות. המו"מ הזה הוא הדרך להגעה להפסקת אש. אנחנו יודעים שקיצונים עלולים להשתמש ברמדאן כדי להדליק את השטח", אמר הבכיר אמריקני.
  • ממשרד ראש ממשלה נמסר היום בשם המוסד, בעקבות הפגישה בין ראש המוסד דדי ברנע לראש ה-CIA, ביל ברנס, כי בשלב זה, חמאס מתבצר בעמדתו כמי שאיננו מעוניין בעסקה וחותר להבערת האזור במהלך הרמדאן על חשבון התושבים הפלסטינים ברצועת עזה. יודגש כי כל העת נמשכים המגעים ושיתוף הפעולה עם המתווכות בניסיון להביא לצמצום הפערים וקידום הסכמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully