וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמץ של הרגע האחרון לעסקת חטופים: ראש ה-CIA הגיע בחשאי לשיחות במצרים ובקטאר

עודכן לאחרונה: 7.3.2024 / 21:31

ראש ה-CIA ברנס לא צפוי להגיע לישראל בשלב זה. למרות שבבית הלבן חוששים מהתלקחות ברמדאן. היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן אמר למשפחות החטופים האמריקנים כי הממשל האמריקני מתכוון להמשיך ללחוץ להגעה לעסקה גם אחרי תחילת חודש הרמדאן

בווידאו: הפגנת חטופים ירושלים. 02.03.24/סאטוויו

ראש ה-CIA ביל ברנס הגיע אמש (רביעי) בחשאי למצרים לסבב שיחות בנושא המאמצים לשחרור החטופים, כך אמר בכיר אמריקני. ברנס קיים שיחות בקהיר גם היום והגיע הערב לדוחא בירת קטאר לשיחות נוספות בנושא. ברנס לא צפוי להגיע לישראל בשלב זה.

ראש ה-CIA וויליאם ברנס, 24 בפברואר, 2021. רויטרס
יגיע הערב לדוחא בירת קטאר. ראש ה-CIA ביל ברנס/רויטרס

למה זה חשוב

מדובר במאמץ של הרגע האחרון מצד ממשל ביידן לנסות להגיע לעסקת חטופים לפני תחילת חודש הרמדאן שיתחיל ביום שני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
גבריאלה ליימברג, שורדת השבי בצעדת משפחות החטופים, 2 במרץ 2024. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
מאמץ אחרון לעסקה לפני חודש הרמדאן. הפגנה של משפחות החטופים/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים

מאחורי הקלעים

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן אמר אתמול לבני משפחותיהם של החטופים האמריקנים במהלך פגישה בבית הלבן כי הממשל האמריקני מתכוון להמשיך ללחוץ להגעה לעסקה גם אחרי תחילת חודש הרמדאן, כך לפי שלושה גורמי שמעורים בתכני הפגישה.
סאליבן אמר כי הבית הלבן סבור שהעסקה הנוכחית שנמצאת על השולחן הוגנת עבור שני הצדדים. הוא ציין כי ארה"ב ממשיכה ללחוץ על חמאס באמצעות מצרים וקטאר והדגיש שהשיחות יימשכו לכל אורך סוף השבוע כדי לנסות להגיע לעסקה.

שר הביטחון יואב גלנט והיועץ לביטחון לאומי של ארה״ב ג׳ייק סאליבן נפגשו בקריה 14 בדצמבר 2023. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
"הבית הלבן סבור שהעסקה הנוכחית שנמצאת על השולחן הוגנת עבור שני הצדדים". שר הביטחון יואב גלנט והיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג׳ייק סאליבן/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מה הם אומרים

הנשיא ביידן צפוי להתייחס לסוגיית החטופים במהלך נאום "מצב האומה" שיישא הלילה ולקרוא לעסקה. משפחות החטופים האמריקנים הוזמנו לצפות בנאום ביציע של מליאת הקונגרס.
בכיר אמריקני אמר כי ממשל ביידן ממשיך במאמצים כל העת כדי להביא לפריצת דרך לעסקה אך ציין כי ארה"ב לא מציבה דד-ליין לשיחות לשחרור החטופים.
"איסמאעיל הניה קרא לאלימות ברמדאן - אנחנו יודעים שייתכן שזה משהו שהם ירצו לעשות. המו"מ הזה הוא הדרך להגעה להפסקת אש. אנחנו יודעים שקיצונים עלולים להשתמש ברמדאן כדי להדליק את השטח", אמר הבכיר אמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully