וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמושים פרצו לכיתות: 286 תלמידים נחטפו מבית ספר בניגריה

עודכן לאחרונה: 9.3.2024 / 10:05

עשרות חמושים רכובים על אופנועים הגיעו לבית ספר בצפון המדינה, ושבו מאות נערים וילדים בני שבע עד 15, שחלקם הקטן הצליח לברוח. לא ברור מי אחראי לחטיפה, ההמונית ביותר בניגריה מאז 2021. "הילדים שלנו רעבים"

ילד אוחז בשלט במחאה נגד חטיפתם של מאות תלמידים מבית ספר בצפון ניגריה, 8 במרץ 2024. רויטרס
ילד אוחז בשלט מחאה על החטיפה ההמונית בעיירה קוריגה, אתמול/רויטרס

חמושים בניגריה חטפו יותר מ-300 תלמידי בית ספר ותיכון בני שבע עד 15 - כך אמרו אתמול (שישי) רשויות החינוך והורים של הנערים והילדים. החטיפה ההמונית, הגדולה ביותר בניגריה מאז 2021, התרחשה ביום חמישי בעיירה קוריגה שבמדינת המחוז קדונה. שום ארגון לא קיבל אחריות נכון לשלב זה.

סליסו אבובקאר, מורה בבית הספר של רשות החינוך המקומית, אמר כי כמה תלמידים שוחררו מאוחר יותר וכמה אחרים נמלטו, אך לפחות 286 נותרו נעדרים.

הנשיא בולה טינובו, שנבחר בשנה שעבר לתפקיד תוך שהוא מבטיח לשפר את המצב הביטחוני, אמר כי הוא הנחה את סוכנויות הביטחון והמודיעין להציל את הילדים "ולהבטיח שהצדק ייעשה נגד הפושעים".

בין החטופים הייתה ספיה קוריגה בת השבע. אמה סיפרה שהיא התלוננה על כך שהיא מרגישה חום, אבל היא בכל זאת הכריחה אותה להשתתף בשיעור ביום חמישי. בתוך שעתיים נכנסו חמושים לבית הספר שלה וחטפו את ספיה יחד עם מאות תלמידים אחרים.

"הכרחתי אותה ללכת לבית הספר באותו בוקר למרות שהיא התלוננה בפניי על חום", סיפרה חאדיה קוריגה המתייפחת בשיחת טלפון עם רויטרס. "אנחנו בוכים מאתמול. הילדים שלנו רעבים".

"הם בכו מרעב, תשישות והתייבשות"

אמינו עבדוללהי, בן 13, אמר כי החמושים מנו כ-50 איש והם ירו באוויר כשנכנסו לבית הספר. לדבריו, היה לו מזל והוא רץ לתוך השיח כדי להסתתר עד שהחמושים עזבו עם רבים מחבריו לספסל הלימודים.

"הם הגיעו על אופנועים עם רובים, כשחלקם לבושים במדי צבא עומדים וצועקים 'כולכם צריכים לעצור' תוך כדי ירי באוויר", אמר אמינו. הוא הוסיף כי הצליח להימלט מאחד החמושים שרדף אחריו וחזר לביתו.

עלי, בנו בן השמונה של סאני מואזו, הצליח גם הוא להימלט, אך רק לאחר שנלקח עמוק לתוך הסבך על ידי החוטפים. הוא היה בכיתה כשחמושים הסתערו פנימה והורו לכולם ללכת אחריהם. לדברי אביו, לפני שהבין מה קורה, עלי הלך יחף בשיח עם עשרות אחרים, ואחריו החמושים.

"הבן שלי לא ידע כמה הם, אבל הוא אמר שהם רבים. הם בכו מרעב, תשישות והתייבשות", אמר מואזו.

עם רדת החשיכה אולצו הילדים לישון בקרחת יער גדולה ועלי זיהה הזדמנות לברוח. "כך הצליח הבן שלי לברוח וחזר הביתה כל הלילה. רק ראינו אותו מגיע מוקדם בבוקר ואנחנו אסירי תודה לאלוהים", אמר מוזו.

חטיפות מבתי ספר בניגריה אפיינו תחילה את הטקטיקות של הארגון הג'יהאדיסטי בוקו חראם, שנודע לשמצה ברחבי העולם כשחטף יותר מ-200 תלמידות מבית ספר לבנות בצ'יבוק שבמדינת בורנו לפני כעשור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully