וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: הישראלים יאבטחו את מזח הסיוע שנקים מול עזה

עודכן לאחרונה: 9.3.2024 / 0:10

המשלוח ימומן על ידי איחוד האמירויות, ויבוצע על ידי ארגון "המטבח המרכזי העולמי" של השף האמריקני חוזה אנדרס. המהלך, הנפרד מהיוזמה האמריקנית להקמת מזח זמני מול עזה, ישמש כניסוי של התניב הימי, והוא תואם עם ישראל. משרד החוץ: "ישראל מברכת על השקת המסדרון הימי"

בווידאו: ביידן במסר לישראל: סיוע הומניטארי לעזה לא יכול להיות קלף מיקוח/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע הערב (שישי) כי ישראל תאבטח באופן זמני את הרציף הימי שייבנה בחופי עזה, בכדי לסייע להעברת סיוע הומניטרי. ספינה ראשונה בנתיב ההומניטרי מקפריסים לעזה צפויה לצאת בשבוע הבא.

תוכנית הנתיב הימי לסיוע הומניטרי היא מהלך נפרד מהיוזמה האמריקנית להקמת מזח זמני מול עזה. עם זאת, ביצוע ההפלגה הראשונה יהיה ניסוי של הנתיב הימי, כדי לבחון את מידת היעילות שלו ואת הבעיות שעוד צריך לפתור. המזון יועמס על ספינה של ארגון הומניטארי ספרדי בשם "ידיים פתוחות", שתפליג מלרנקה. כשהספינה תתקרב לחוף, היא תעביר את הציוד לצפון רצועת עזה באמצעות נחתת אמפיבית. המהלך ימומן על ידי איחוד האמירויות ויבוצע על ידי ארגון "המטבח המרכזי העולמי" של השף האמריקני המפורסם חוזה אנדרס.

נשיא קפריסין ונשיאת הנציבות האירופית אוסולה פון דר ליין בוחנים את נמל לרנקה שממנו יצאו הספינות לעזה, 8 במרץ 2024. רויטרס
נשיא קפריסין ונשיאת הנציבות האירופית אוסולה פון דר ליין בוחנים את נמל לרנקה שממנו יצאו הספינות לעזה, 8 במרץ 2024/רויטרס

המהלך מתואם עם ישראל, שתאבטח את הנחתת הציוד, ועם האו"ם שיטפל בפריקתו והעברתו לצפון רצועת עזה במשאיות. "אנחנו פועלים כדי להשלים זאת בדחיפות", אמר אנדרס. "חייבים לנסות. אם נצליח כולם ירוויחו".

שגריר איחוד האמירויות בוושינגטון יוסוף אל-עוטייבה אמר כי המשימה ההומניטארית שאנדרס והארגון שלו רוצים לבצע הינה קריטית. "נתיב ימי הוא הדרך היחידה להעביר כמויות גדולות של סיוע לעזה. כל הצדדים צריכים לתמוך במשימה הזו", הוא אמר.

עוד בוואלה!

דיווחים בעזה: הרוגים מפגיעת חבילות סיוע שהוצנחו מהאוויר

לכתבה המלאה
סיוע הומניטרי מוצנח בעזה, 1 במרץ 2024. רויטרס
סיוע הומניטרי מוצנח אל עזה/רויטרס

הבית בלבן פרסם היום הודעה משותפת מטעם ארה"ב, הנציבות האירופית, גרמניה, קפריסין, הולנד, יוון, איטליה, איחוד האמירויות ובריטניה ובה מסר על הקמת קואליציה של מדינות שיפעלו כדי לפתוח מסדרון ימי להעברת סיוע לרצועת עזה מקפריסין.

"בכוונתנו לפעול יחד, כדי להעביר סיוע לעזה דרך הים בשיתוף פעולה עם האו"ם. המאמצים של איחוד האמירויות יבואו לידי ביטוי במשלוח סיוע ראשוני לעזה דרך הים", נמסר בהודעה. בהודעה המשותפת נכתב עוד, כי קפריסין תכנס בקרוב פגישה של נציגים בכירים מכל המדינות המשתתפות ביוזמה, כדי לדון בהאצת התהליך. "המאמצים האלה יתואמו עם ממשלת ישראל", נמסר בהודעה.

ארצות הבית הצניחו סיוע הומניטרי אל רצועת עזה. 2 במרץ 2023. U.S. Central Command, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חבילות סיוע שהוצנחו בעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, U.S. Central Command

דובר משרד החוץ ליאור חייט אמר, שישראל מברכת על השקת המסדרון הימי מקפריסין לרצועת עזה. "היוזמה הקפריסאית תאפשר הגברת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, לאחר בידוק ביטחוני בסטנדרטים ישראלים", אמר חייט. "‏‏קיימת חשיבות רבה להצטרפות מדינות נוספות ליוזמה הקפריסאית ולמאמץ הבינ"ל להעברת הסיוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully