וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בעזה: הרוגים מפגיעת חבילות סיוע שהוצנחו מהאוויר

עודכן לאחרונה: 8.3.2024 / 13:58

התאונה התרחשה ככל הנראה עקב תקלה במצנחים, שלא נפתחו כשהוצנחו לקרקע, וכך החבילות הכבדות נפלו מגובה רב על האזרחים הממתינים

בווידאו: תיעוד מהצנחת חבילות הסיוע לעזה/לפי חוק 27א לזכויות יוצרים

מספר פלסטינים נהרגו ברצועת עזה עקב תקלה בחלוקת משלוחי הסיוע ההומניטרי של ארה"ב מהאוויר - כך לפי דיווחים. שפי שדווח, חלק מהמצנחים של חבילות הסיוע לא נפתחו, מה שגרם לנפילתן של החבילות הכבדות מגובה רב לפגוע באזרחים על הקרקע.

סיוע הומניטרי מוצנח מארצות הברית. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
סיוע הומניטרי מוצנח מארצות הברית/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מוקדם יותר היום פורסם כי מפקד פיקוד דרום, אלוף ירון פינקלמן, הגיש לרמטכ"ל ביום שלישי תחקיר אודות התקרית בה עשרות מתושבי עזה נהרגו במהלך מבצע של הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועה. מהתחקיר הפיקודי עולה כי הכוחות לא ירו אל עבר השיירה ההומניטרית עצמה, אלא לעבר חשודים שהתקרבו לכוחות הסמוכים והיוו עליהם איום.

עוד עולה מהתחקיר כי בזמן נסיעת המשאיות לעבר מוקדי החלוקה, התפתחה סביבן התקהלות אלימה של כ-12,000 תושבים עזה, שבזזו את הציוד. אזרחים רבים נפגעו מדוחק ומדריסת משאיות בזמן אירועי הביזה. במהלך ההתקהלות, עשרות תושבים עזתים התקרבו למרחק של מאות מטרים ספורים מכוחות צה"ל, והיוו עליהם איום. בשלב זה, הכוחות ביצעו ירי מדויק לעבר כמה חשודים במטרה להרחיקם. עם המשך התקרבות החשודים, ביצעו הכוחות ירי להסרת איום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully