וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט עקץ את נתניהו: "נשיאה באחריות היא מקור הסמכות"

עודכן לאחרונה: 7.3.2024 / 17:19

שר הביטחון התייחס להתגובה התמוהה של מפלגת הליכוד למסקנות ועדת מירון, וגם לסערת חוק הגיוס "כולם חייבים לשאת בנטל. כל חלקי העם". ראש הממשלה נתניהו קבע: "מי שאומר לנו לא לפעול ברפיח אומר לנו להפסיד במלחמה"

גלנט בסוף קורס קצינים: "כולם חייבים לשאת בנטל"/דובר צה"ל

שר הביטחון יואב גלנט נאם היום (חמישי) בטקס סיום קורס הקצינים הלוחמים בבה"ד 1, ועקץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו ברקע הדוח החמור שהוגש על אסון מירון אתמול, ועל אי לקיחת האחריות על המחדלים שהובילו לאסון מירון ולטבח 7 באוקטובר. "יכולת להוביל טמונה גם בהפנמה שנשיאה באחריות היא מקור הסמכות", אמר גלנט בנוכחות נתניהו.

אמש, שלוש שנים אחרי אסון מירון, פורסמו מסקנות וועדת החקירה הממלכתית. הועדה קבעה כי ראש הממשלה נתניהו אחראי לאסון, אך לא המליצה להדיחו. מפלגת הליכוד הגיבה למסקנות הועדה ובחרה בטון מאשים ותוקפני: "צר לנו על כך שלראשונה בתולדות המדינה הממשלה בראשות בנט ולפיד הקימה ועדת חקירה נגד קודמתה בימין הפוליטי, ושחבר מרכזי בוועדה הוא מקורבו של לפיד, שלמה ינאי, שקיבל הצעה ממנו למקום ברשימת "יש עתיד" לכנסת. זוהי התרסה פוליטית מובהקת לחלוטין", לשון התגובה.

השר גלנט בטקס סיום קורס קצינים. 07.03.2024. דובר צה"ל
"נשיאה באחריות היא מקור הסמכות". שר הביטחון גלנט בטקס סיום קורס קצינים קרבים/דובר צה"ל

גלנט הוסיף: "אין לנו זכות לעצור עד שנכריע את חמאס בכל חלקי הרצועה ונשיב את החטופים. זו מלחמה של עמידה עיקשת ונחישות לאומית. לצערנו, היא כרוכה גם בתשלום מחיר כבד. גם כאן במגרש המסדרים, שורותינו חסרות". גלנט ציין כי "מי שמצטיין במלחמה - יקודם, בכל הדרגות והתפקידים. אני תומך ונותן גיבוי מלא לרמטכ"ל על הובלת תהליך ההתחדשות, לצד תהליך התחקור הפנימי". השר התייחס גם לסערת חוק הגיוס - והבהיר כי "כולם חייבים לשאת בנטל. כל חלקי העם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בנאומו כי "אנחנו בעיצומה של מלחמה שאין צודקת ממנה, למען חיסול שלטון הרשע של חמאס, החזרת כל חטופינו הביתה ומניעת כל איום עתידי מעזה למדינת ישראל". נתניהו הדגיש כי "צה"ל ימשיך לפעול מול כל גדודי החמאס בכל רחבי הרצועה, וזה כולל את רפיח, המעוז האחרון של ארגון הטרור. מי שאומר לנו לא לפעול ברפיח אומר לנו להפסיד במלחמה, וזה לא יקרה"

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
בנימין נתניהו בטקס סיום קורס קצינים, 7 במרץ 2024. דובר צה"ל
"מי שאומר לנו לא לפעול ברפיח אומר לנו להפסיד במלחמה". ראש הממשלה נתניהו בטקס סיום קצינים קרבים/דובר צה"ל

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי: "לשדה הקרב בחזית הדרום אין תקדים בדברי ימי מלחמות ישראל, ואולי גם בהיסטוריה של מלחמות העולם בעת המודרנית. אנו משלמים מחיד כבד - בחיי אדם ובסבלם של פצועים בגוף ובנפש, שיישאו איתם את המלחמה הזאת כל חייהם. המערכה על הבית יקרה, אך אנו נחושים". הוא הוסיף כי "בעת הזו לא די לשבח את הגיון הקיים בצה"ל, אלא לקרוא להרחיבו ולהוסיף אליו משרתים מכל קצוות החברה. זהו צו השעה, בעיקר לשם חיזוק הלכידות החברתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully