וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיחה על מסי שהניסה את המחבלים: סיפורה המדהים של אסתר קוניו בבוקר השבת השחורה

עודכן לאחרונה: 7.3.2024 / 22:19

ב-7 באוקטובר מחבלים פרצו לביתה בניר עוז של בת ה-90 במטרה לחטוף אותה לעזה. אלא שכשסיפרה שנולדה בארגנטינה, השיחה עם החוטפים התגלגלה לשחקן הכדורגל. בהמשך, המחבלים הצטלמו איתה ובאורח פלא עזבו אותה לנפשה. כעת, סיפורה יוצא הדופן של קוניו הופך לסרט תיעודי

שרון אלוני-קוניו ששוחררה עם בנותיה משחזרת את השבי בעזה/רויטרס

בבוקר ה-7 באוטובר, פרצו מחבלי חמאס לתוך ביתה של אסתר קוניו, בת ה-90, בקיבוץ ניר עוז שבעוטף עזה. הם דרשו ממנה להתלוות אליהם, במטרה לחטוף אותה לתוך רצועת עזה. אולם בתושייתה, ובסיוע מזערי של שחקן הכדורגל הארגנטינאי מסי - הצליחה להינצל. כעת, סיפורה יוצא הדופן של בת ה-90 יוצג בסרט תיעודי חדש בשפה הספרדית.

בתה של אסתר, רותי פלדפבר, סיפרה מה עבר על אימה באותה שבת השחורה: "אימא סיפרה שבשש וחצי בבוקר הייתה בביתה, היא שמעה צבע אדום ונכנסה לממ"ד. המחבלים פרצו לביתה דרך החלון, ואמרו לה שהם רוצים לקחת אותה ושאינה יכולה להישאר לבד. הם שאלו אתה אם יש לה משפחה בקיבוץ או בבית והיא שיקרה והשיבה שהיא לבד".

אסתר קוניו, עם המחבלים שחטפו אותה. Fuente Latina, אתר רשמי
אסתר קוניו, עם המחבלים שחטפו אותה/אתר רשמי, Fuente Latina

"הם דיברו קצת בערבית וקצת בעברית", מגוללת הבת את שאירע, "היא אמרה להם שהיא לא מבינה טוב, ושהיא מדברת ספרדית". בשלב זה התפתחה שיחה בין הקשישה למחבלים: "היא שאלה אותם אם הם אוהבים כדורגל וסיפרה שהיא מהמקום שבו נולד מסי. ברגע שהיא אמרה להם מסי, הם עשו תמונה יחד איתה".

אסתר זוקפת את הישרדותה באותו הבוקר לשיחה שניהלה עם המחבלים על מסי. אחד מהם אמר לה שהוא אוהב את שחקן הכדורגל ואז החל להצטלם איתה. לדבריה של רותי, "הם אמרו לאימא שהיא צריכה לבוא איתם כי תהיה פה מלחמה והיא ענתה שהיא לא יכולה ללכת כי גנבו לה את ההליכון והקלנועית - בתגובה, אחד מהמחבלים זרק עליה עציץ מעצבים ולאחר מכן הם פשוט עזבו אותה".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
שרון אלוני קוניו במחאה למען השבת החטופים. 17 בפברואר 2024. SATVIEW, צילום מסך
שרון אלוני קוניו במחאה למען השבת החטופים. 17 בפברואר 2024/צילום מסך, SATVIEW

רותי מספרת שאימה אסתר ידעה שהם אוהבים את מסי: "אימא שלי תמיד אמרה לי כשהזהרנו אותה שהיא גרה בעוטף, ש'אם יבאו מחבלים אני אדבר איתם על מסי והם יעזבו אותי'".

אסתר נחלצה אמנם מחוטפיה, אך שמונה מבני משפחתה המורחבת נחטפו בבוקר השבת השחורה לעזה. בהם, נכדה דוד שעדיין מוחזק ברצועה, אשתו שרון ושתי בנותיהם יולי ואמה ששוחררו בעסקת החטופים. פניה של אסתר הפכו למוכרות מאז נפתחה המלחמה בעזה - זאת בעקבות הפרסום של התמונה עם המחבלים שפרצו לביתה, שם נראתה אוחזת בנשק ומסמנת עם ידיה את הסימן v.

הסרט בו תוצג עדותה של אסתר נקרא "Voces del 7 de Octubre - Latino Stories of Survival", והוא בשפה הספרדית. מלבד סיפורה של אסתר, הסרט יציג עדויות של בני הקהילה הלטינית בישראל ששרדו את טבח 7 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully