וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתעסקים בקקה: ועדת הכלכלה אישרה 2 הצעות חוק בנושא הקמת מאגר מידע גנטי לכלבים

עודכן לאחרונה: 6.3.2024 / 19:30

הצעות החוק אושרו לקריאה ראשונה ולפיהן רשות מקומית תהיה רשאית להפעיל בתחומה מאגר DNA, שיכלול מידע גנטי של כלבים שבעליהם מתגוררים בתחומי הרשות. המאגר יוכל לשמש את הרשות לצורך אכיפה ואיתור בעלים של כלבים שהשאירו צואה בשטח ציבורי

עימות בין דוד ביטן למשה גפני בוועדת הכלכלה, 30 באפריל 2023/ערוץ הכנסת

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (רביעי) לקריאה ראשונה שתי הצעות חוק העוסקות בהקמת מאגר מידע גנטי של כלבים. לפי ההצעה שאושרה, רשות מקומית תהייה רשאית להקים ולהפעיל בתחומה מאגר DNA מקומי, שיכלול מידע גנטי של כלבים שבעליהם מתגוררים בתחומי הרשות. המאגר יוכל לשמש את הרשות לצורך אכיפה ואיתור בעלים של כלבים שהשאירו גללים בשטח ציבורי.

במהלך הדיון היום עלו מספר סוגיות בעייתיות בהצעה, בין היתר על רקע הקביעה כי לא תהייה חובה על בעלי הכלבים למסור את הדגימה, ולא נקבע עדיין מי יהיה השר שממונה על ביצוע החוק. יו"ר הוועדה, דוד ביטן, הודיע כי הוועדה תתייחס לכל הנושאים הללו בעת הכנת הצעת החוק לקריאה השנייה והשלישית.

כלבים נחים בחוץ. ShutterStock
כלבים נחים בחוץ/ShutterStock

בפתח הישיבה ביקש ביטן לדעת למה אין שר שמוכן לקחת אחריות על ביצוע החוק. נציגת משרד הפנים אמרה כי המשרד לא ערוך ואין לו את הידע המתאים. גם הממונה על השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות התנערה ואמרה כי המשרד מנחה מקצועית את הרופאים הווטרינריים באשר למניעת הפצת מחלות בעליי חיים ורווחתם, אבל לא מעבר לזה.

ח"כ דוד ביטן אמר כי אם הממשלה לא תקבע, אז הוועדה תדון בכך ותקבל החלטה בעת הכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית. הוא הציע לבחון להטיל את האחריות על המרכז לשלטון מקומי.

סוגיה נוספת שעלתה היא האחריות להסמכת המעבדות. בעניין זה אמרה נציגת משרד הבריאות כי הוא אחראי על בדיקות גנטיות של בני אדם ולא של בעלי חיים. ח"כ אלי דלל אמר כי הוא מתבייש שלאף אחד לא אכפת מטיפול בגללים, שמהווה גם מפגע בריאותי. סגן שר החקלאות, ח"כ משה אבוטבול, אמר כי אם לא נותנים את סט הכלים המתאים ברור שאף אחד לא ירצה לטפל בנושא.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ח"כ דוד ביטן ועדת הכלכלה. נועם מושקוביץ דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
ח"כ דוד ביטן ועדת הכלכלה/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

בשלב הבא, ח"כ נאור שירי טען כי הוא בהלם עד כמה נציגי הממשלה לא רוצים לקחת אחריות בעניין הזה. הוא הוסיף כי "ההצעה הזו זה דף ריק, כי היא אומרת שהרשות רשאית להקים מאגר DNA וזה המצב כבר כיום. אין בהצעה חובה למסור DNA ואם לא יהיה קנס בקצה יהיו 300 אלף גללי צואה בעיר ממוצעת שלא נאספים. ההצעה לא נועדה רק שלא נדרוך בקקי או נתעסק בקקי, זה תמריץ להתמודד עם הבעיה".

בתגובה לכך אמר היו"ר ביטן, כי בעת הכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית צריך לבחון תהליך שבו תהייה חובה לתת דגימה, אך לא להפוך את זה לקנס או לעבירה פלילית. נציג משרד המשפטים, עו"ד אבינועם ביר, אמר כי ההתנהגות הפסולה היא השארת צואה ועל זה כבר יש קנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully