וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר זוהר: "מצפה שנתניהו ייקח אחריות על מחדל 7 באוקטובר"

עודכן לאחרונה: 6.3.2024 / 16:19

שר התרבות והספורט אמר בראיון לתוכנית "זמן אמת" בכאן 11 כי האחריות למאורעות השבת השחורה מוטלת על ראש הממשלה ושריה, אבל הבהיר: "בסוף המלחמה יבדקו מי אשם במה שקרה". בתוכנית חושף ראש המוסד והמל"ל לשעבר, יוסי כהן: "הזהרתי מהידרדרות 4 חודשים לפני הטבח"

פרומו זמן אמת על העדויות של יוסי כהן ומיקי זוהר/כאן 11

"מי שרואה בעצמו מנהיג צריך לקחת אחריות, ואני מצפה מנתניהו לקחת אחריות" - כך אומר שר התרבות והספורט מיקי זוהר, בהתייחס לחלקו של ראש הממשלה במחדל 7 באוקטובר.


דבריו של זוהר ישודרו הערב בכאן 11, במסגרת פרק פתיחת העונה של תוכנית התחקירים "זמן אמת". "זה קרה דווקא במשמרת שלנו, וזה לא תענוג גדול", אומר זוהר לכאן 11, "אחריות כולם צריכים לקחת. מי שרואה בעצמו מנהיג, הוא צריך לקחת אחריות. אני מצפה ממנו (מנתניהו) כן לקחת אחריות. ברור שהאחריות, בראש ובראשונה, נופלת על ראש הממשלה ועל חברי הממשלה המכהנים". עם זאת, זוהר מקפיד להבחין בין אחריות לאשמה, ומבהיר כי בסוף המלחמה, "גם תתברר האשמה. זה סיפור אחר, שיבדקו באמת מי אשם במה שקרה".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר בראיון עם טל שלו באולפן וואלה! 28 ביוני 2023. ראובן קסטרו
"זה קרה במשמרת שלנו ,זה לא תענוג גדול". השר מיקי זוהר/ראובן קסטרו
ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן בראיון לסופ"ש שלו. 25 בינואר 2024. ראובן קסטרו
"הזהרתי מפני הידרדרות ביולי 23', אולי היה אפשר אחרת". ראש המוסד והמל"ל לשעבר יוסי כהן/ראובן קסטרו

במהלך הפרק מתראיין גם ראש המוסד וראש המל"ל לשעבר, יוסי כהן, ונשאל אם הוא תוהה מה הוא עצמו היה יכול לעשות אחרת כדי למנוע את הטבח. "עשיתי את מה שהייתי צריך לעשות, אני לא מתייסר על מה שעשיתי", הוא אומר ומוסיף: "אמרתי איפה טעיתי. הזהרתי מפני הידרדרות המערכת הביטחונית ביולי 23', ובעיקר מזה אני מיוסר. שהיה אולי אפשר אחרת".


בפרק המיוחד של "זמן אמת, מובאות עדויות של בכירים במערכת הפוליטית ובמערכת הביטחון על המחדל
המתמשך שהוביל לטבח בשבת השחורה. בין השאר, יעסוק הפרק בהזדמנות לחסל את כל בכירי חמאס בבת אחת, שנבלה; בהצעה להכות בחמאס לפני מבצע שומר חומות, שאותה נתניהו דחה; בעימות בין הרמטכ"ל לשעבר כוכבי לבין בנט סביב האפשרות לחיסול סינוואר, וכן במכתב ההתרעה האחרון ששלחו גורמי המודיעין ערב 7 באוקטובר - ולא הספיק להגיע לשולחן הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully