וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב מש"ס הזהיר: "להימנע מלחפש את הילדים לשוטרים וחיילים בפורים"

עודכן לאחרונה: 6.3.2024 / 17:19

ההתנגדות לגיוס חרדים מגיעה גם לחג הפורים - כשהרב אברהם סאלים, חבר מועצת חכמי התורה של המפלגה, חתם על המכתב החריג. "בוודאי שיש לתחפושת השפעה רבה על נפש הילדים ושאיפתם בחיים, וכדי לחנכם להתרחק מן הכיעור והדומה לו", כתבו

דיון בעתירות נגד הממשלה בנושא גיוס תלמידי ישיבות חרדים/רוני כנפו

הרב אברהם סאלים, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, חתם בימים האחרונים על מכתב שבו הזהיר את ההורים מכך שילדיהם יתחפשו לשוטרים וחיילים "כדי להבדל מהם ומהמונם" ו"לחנך ולהחדיר בילדים שרק התורה הקדושה מגינה ומצילה את עם ישראל". זאת, ברקע סערת חוק הגיוס שנועד לפטור את תלמידי הישיבות מגיוס לצה"ל. המכתב פורסם לראשונה לפני שש שנים יחד עם חתימותיהם של עשרות רבנים חרדים - כעת הרב מש"ס צירף את חתימתו.

במכתב המקורי נכתב: "לצערנו ולחרפתנו ראשי השלטון מנסים כל העת בפיתויים ובאיומים להסית ולהדיח את בחורי ישראל לעזוב את דרך התורה הקדושה וללכת להתגייס לצבא או לשירות לאומי ואזרחי אשר נאסרו בתוקף על ידי כל גדולי ישראל, ועל כן בוודאי שחובה קדושה מוטלת על ההורים והמחנכים להחדיר בליבות הילדים הטהורים כבר מקטנותם את ההשקפה הנכונה להתרחק הרחק כמטחווי קשת מכל אותם מקומות האסורים בבחינת "חנוך לנער על פי דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנה".

מכתב בנושא תחפושות חרדים בפורים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מכתב בנושא תחפושות חרדים בפורים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הרב אברהם סלים, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, חתם על מכתב נגד תחפושות של חיילים בחג פורים. ללא, מערכת וואלה!
הרב אברהם סלים, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, חתם על מכתב נגד תחפושות של חיילים בחג פורים/מערכת וואלה!, ללא

עוד הוסיפו במכתב: "ועל של עתה באנו לקראת ימי הפורים הבא עלינו לטובה אשר נוהגים ילדי ישראל להתחפש, ובוודאי שיש לתחפושת השפעה רבה על נפש הילדים ושאיפתם בחיים, וכדי לחנכם להתרחק מן הכיעור והדומה לו. בוודאי שיש להזהיר את הילדים לבל יתחפשו לשוטרים וחיילים וכיוצא בזה כדי להבדל מהם ומהמונם. ואדרבה יש לעודדם להתחפש לחכמים וצדיקים כדי שישאפו להיות כמותם גדולים בתורה וביראת שמים בקדושה ובטהרה".

בנוסח המעודכן שהתווסף השנה למכתב קוראים ארבעה רבנים נוספים, בהם הרב סאלים והרב מסעוד בן שמעון, מרבני העיר בני ברק, "להורים ולמחנכים להימנע מלחפש את הילדים לשוטרים וחיילים", כלשונם. הם מוסיפים כי "בפרט בעת הזאת יש לחנך ולהחדיר בילדים ובתלמידים שרק התורה הקדושה מגינה ומצילה את עם ישראל".

לאחרונה, צירפה ש"ס את הרב סאלים למועצת חכמי התורה של התנועה, אף שבמשך שנים היה מזוהה עם "מרביצי", תת זרם חרדי-ליטאי ספרדי שנותר נאמן פוליטית ורעיונית לחרדיות אשכנזית ליטאית. בצירופו למועצת חכמי התורה דרעי סבר כי ינטרל את אחד המוקשים שהיוו עבורו כאב ראש בתוך הציבור החרדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully