וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בטרומית: העיריות ישיבו לאזרחים עודפי גביית ארנונה באופן יזום

עודכן לאחרונה: 6.3.2024 / 14:47

על פי ההצעה, במקרה בו אדם הודיע לעירייה כי חדל להיות מחזיק או בעלים בקרקע או בבניין ונגבו ממנו שיעורי ארנונה עודפים, העירייה תשיב את סכום השיעורים העודפים באופן יזום לאדם. 12 ח"כים תמכו, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק לתיקון פקודת העיריות, השבת עודפי גבייה, של חברי הכנסת ארז מלול ויונתן מישרקי. 12 ח"כים תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה. על פי ההצעה, במקרה בו אדם הודיע לעירייה כי חדל להיות מחזיק או בעלים בקרקע או בבניין ונגבו ממנו שיעורי ארנונה עודפים, העירייה תשיב את סכום השיעורים העודפים באופן יזום לאדם בתוך 30 ימים.

מליאת הכנסת, 23 ביולי 2023. יונתן זידנל, פלאש 90
מליאת הכנסת, 23 ביולי 2023/פלאש 90, יונתן זידנל

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "כיום, רשויות מקומיות רבות מחזיקות בסכומי כסף רבים של אזרחים בגין גבייה עודפת של ארנונה שאין הן זכאיות לה. מטרת הצעת חוק זו היא לחתור למצב שבו יחוש האזרח שהשלטון נוהג עמו ביושר, כך שהאזרח ידע שכשם שהרשות יודעת לזהות כאשר האזרח חב לה ויודעת אף לפעול לשם כך, כך גם תנהג כאשר היא חבה לאזרח. לפיכך מוצע, כי תבוצע השבה של עודפי גביית ארנונה לאזרח, כאשר מוטלת על הרשות המקומית החובה לעשות זאת באופן יזום בתוך 30 ימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully