וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ בדרישה שיורה לאסוף את הדרכונים שחולקו למקורבים

עודכן לאחרונה: 6.3.2024 / 10:13

שר החוץ לשעבר אלי כהן, הורה למנכ"ל משרדו לאשר דרכונים דיפלומטיים לראשי מועצות אזוריות המזוהים עם הליכוד, וכן ליאיר נתניהו, בנו של רה"מ חרף התנגדות הוועדה. התנועה כתבה בעתירה: "ההחלטת להעניק את הדרכונים בניגוד להמלצת הוועדה מעלה חשש לשיקולים פוליטיים"

בווידאו: חידוש הדרכונים ללא תור נפתח, מאות הגיעו ללשכות: "יש עוד הרבה זמן לתור"/יותם רונן

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (רביעי) לבג"ץ, בדרישה שיורה על ביטול ואיסוף הדרכונים הדיפלומטיים שהונפקו על ידי מנכ"ל משרד החוץ הקודם, לשורה של מקורבים פוליטיים למפלגת הליכוד ולשר החוץ הקודם אלי כהן.

בחודש דצמבר האחרון, התפרסם כי שר החוץ לשעבר אלי כהן הורה למנכ"ל משרדו לאשר באופן חריג דרכונים דיפלומטיים לכמה מקורבים, חרף ההתנגדות של ועדת חריגים מקצועית במשרד החוץ, שקבעה כי לא קיימת הצדקה עניינית למתן הדרכונים. בין המקורבים להם אושרו הדרכונים, מצויים ראשי מועצות אזוריות וראשי ערים המזוהים עם הליכוד, וכן ליאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה.

אלי כהן, 22 בפברואר 2024. ראובן קסטרו
הורה למנכ"ל משרדו להנפיק דרכונים דיפלומטיים למקורבים. שר החוץ לשעבר אלי כהן/ראובן קסטרו

התנועה לאיכות השלטון טענה בעתירה שה"החלטה להעניק את הדרכונים הדיפלומטיים על ידי מנכ"ל משרד החוץ אינה סבירה באופן קיצוני, פוגעת באמון הציבור, וכן מעוררת חשש כבד לשיקולים זרים ופוליטיים שעמדו מאחורי ההחלטה".

בנוסף נטען בעתירה כי ה"מנכ"ל לא פירט בכתב את הנימוקים להחלטתו כנדרש, ומשרד החוץ מסרב לפרסם את תקנון שירות החוץ המגדיר את הקריטריונים למתן דרכון דיפלומטי, בניגוד לחובה החוקית החלה עליו".

עו"ד רותם בבלי דביר, ראש מחלקת ליטיגציה מינהלית בתנועה לאיכות השלטון: "שימוש בתפקיד ציבורי על מנת לחלק טובות הנאה ונכסים ציבוריים למקורבים, תוך התעלמות מהמלצות הגורמים המקצועיים, הינו מעשה פסול הפוגע קשות בשלטון החוק ובאמון הציבור במערכות השלטון. אנו תקווה שבית המשפט יתערב וישים סוף להתנהלות הבעייתית הזאת, ויחייב את משרד החוץ לפעול בשקיפות ובהתאם לכללי המינהל התקין. הגיע הזמן להפסיק את תופעת חלוקת המשאבים הציבוריים כנדוניה פוליטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully