וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דרכון דיפלומטי ליאיר נתניהו? חייבים לפתוח בחקירה פלילית"

עודכן לאחרונה: 10.12.2023 / 10:32

עו"ד תומר נאור מהתנועה לאיכות השלטון תקף את השר אלי כהן, שלפי פרסומים אישר להנפיק דרכונים דיפלומטיים לבנו של רה"מ ולחברי ליכוד. "זו המחשה לאופן שבו השירות הציבורי הפך לאסקופה נדרסת של פוליטיקאים", אמר בראיון ל-103FM, "ייתכן שהשר והמנכ"ל צריכים לעמוד לדין"

היועמ"שית חייבת לפתוח בחקירה פלילית של הוראת שר החוץ אלי כהן להנפיק דרכונים דיפלומטיים לחברי מפלגת הליכוד וליאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה - כך אמר הבוקר (ראשון) עו"ד תומר נאור מהתנועה לאיכות השלטון.

בראיון עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM, אמר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה, כי "אם מדברים על עיתוי ומסתכלים על החודשים האחרונים, ברור לנו יותר מתמיד כמה נמוך ירד השירות הציבורי במדינת ישראל, וכמה הוא הפך לאסקופה נדרסת של הפוליטיקאים".

יאיר נתניהו, 29 בנובמבר 2022. אבשלום ששוני/פלאש 90, עיבוד תמונה
"מדוע אישרו שיקבל דרכון דיפלומטי?". בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו/עיבוד תמונה, אבשלום ששוני/פלאש 90

עו"ד נאור התייחס לחשיפת עיתון "הארץ" בשבוע שעבר, שלפיה שר החוץ אלי כהן הורה להנפיק דרכון דיפלומטי לחברי הליכוד וגם לבנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "מה שעשה השר אלי כהן הוא לא חמור במובן של מתן הדרכונים", אמר בראיון, "יותר חמור שישבה ועדת חריגים במשרד החוץ ואמרה שאסור, אין פה צורך - ואז הלך השר וכופף את ידו של המנכ"ל כדי לתת את אותם דרכונים".


לדבריו, הצעד של כהן הוא המחשה לאופן שבו "השירות הציבורי הופך לכלי שרת של הדרג הפוליטי, וזה הזמן לדבר על הדברים הללו - כי חלק מהתיקון הגדול שיצטרך לבוא אחרי המלחמה הארורה הזו הוא להעיף את כל אותם עסקנים פוליטיים בשאר המשרדים".

שר החוץ אלי כהן בעצרת האו"ם. ללא, אתר רשמי
"נכס ציבורי ניתן שלא כדין". שר החוץ אלי כהן נואם באו"ם במהלך המלחמה/אתר רשמי, ללא

במהלך הראיון אמר עו"ד נאור כי "רואים עד כמה עלוב השירות הציבורי שלנו אל מול ההתגייסות האזרחית האדירה. מי שנושא את הדרכון הזה הוא נציג רשמי של מדינת ישראל. צריך לחשוב עשר פעמים לפני זה, ורק במקרים חריגים מאוד, הקשורים לביטחון המדינה יקבל אדם דרכון כזה. ישבו אנשי מקצוע ואמרו שיאיר לא זכאי, הוא היה זכאי עד גיל 18. זה שאלי כהן חושב שהוא צריך - זה לא תפקידו של הפוליטיקאי. ניתנו פה נכסים ציבוריים שלא כדין. אנחנו בטוחים שהיועמ"שית חייבת לפתוח בחקירה פלילית כדי להבין מדוע ניתנו הדרכונים האלה, ולהעמיד לדין - אם צריך - את השר וגם את המנכ"ל".

מלשכת שר החוץ אלי כהן נמסר בתגובה כי "בשיא המלחמה, החליטו גורמים אינטרסנטיים להציף החלטות ישנות על הנפקת דרכונים. נבהיר: הדרכון ליאיר נתניהו אושר בחודש ינואר, על פי הנהלים ומשיקולי אבטחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully