וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רון חולדאי: אסף זמיר ראש עיריית ת"א? אין דיל כזה

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 14:07

ראש העיר ת"א הכחיש את הסיכום כי זמיר יחליף אותו בשנה האחרונה של הקדנציה. "אם אני עוזב לפני 4 שנים של כהונה הוא צריך להיבחר ע"י הציבור, ואם בשנה האחרונה - מועצת העיר צריכה לבחור", אמר. "אני לא יכול להבטיח לאף אחד שום דבר"

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ואשתו יעל חולדאי מצביעים בבחירות המקומיות, קלפי תל אביב, 27 בפברואר 2024/ראובן קסטרו

רון חולדאי, שזכה בכהונה שישית ברציפות בראשות עיריית תל אביב-יפו, הכחיש היום (שלישי) את הסיכום כי בינו לבין מספר 2 ברשימתו ויריבו בעבר, אסף זמיר, כי יחליפו כראש עיר במהלך הקדנציה הנוכחית. כשעלה לשידור בגל"צ, ענה חולדאי לשאלה האם אסף זמיר יהיה ראש העיר בחמש שנים הקרובות בתמיהה. "אתה שואל אותי? אזרחי העיר צריכים לבחור אותו", אמר חולדאי.

חולדאי נשאל שוב על הנושא והוזכר לו כי היה דיבור על דיל, בו חולדאי הבטיח לזמיר להיות "היורש" שלו, כולל את ראשות העיר בשנה האחרונה לקדנציה. "אין דיל ביני לבין אסף, גם לא יכול להיות דיל", ענה חולדאי. "למה? כי אם אני עוזב לפני 4 שנים, אז הוא צריך להבחר על ידי הציבור, ואם אני עוזב בשנה האחרונה, מועצת העיר צריכה לבחור בו. לכן, אני לא יכול להבטיח לאף אחד שום דבר".

בקמפיין הבחירות שלו צירף חולדאי את מי שהיה יריבו בבחירות הקודמות, חבר הכנסת לשעבר אסף זמיר, שישמש כמספר 2, ואולי אף להיות האיש שיירש אותו ביום שיחליט לפרוש. לאחר צירופו של זמיר, פתח רשמית את הקמפיין: "תל אביב חייבת להישאר תל אביב".

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, אסף זמיר. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
"הדיל" הופר? ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ומספר 2 ברשימתו אסף זמיר/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

ציפי ברנד, שהתמודדה לראשות העיר ת"א-יפו, תקפה אז את ההחלטה של חולדאי וזמיר להתאחד. "את ראשות העיר הדמוקרטית בישראל לא כובשים בירושה או בהצנחה", טענה. "שני אנשים שסיימו את הקריירה הפוליטית שלהם, איבדו את האמונה בכוחם להיבחר, מנסים להשליט עלינו שלטון מונרכי בקומבינה מסריחה. על ראשות העיר הדמוקרטית בישראל מתמודדים בבחירות - לא בירושות ולא בהצנחות".

גם אורנה ברביבאי ביקרה בחריפות את "הברית" בין חולדאי לזמיר, לפני תוצאות הבחירות. "היה ציטוט שדיבר על הובלה דו-ראשית, אז תגידו: באיזה יום יחליט איזה ראש עיר על מה?", טענה ברביבאי. "אם אתה רוצה להתמודד אסף ואני מכירה אותך גם מהסיבוב הקודם בכחול לבן, בוא תתמודד. תציג את עצמך כמועמד, והטוב או הטובה ביותר יובילו את העיר קדימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully