וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמה במלחמת העולם התחתון? שני אירועי חבלה במרכז הארץ - נגד יעדים במשפחות פשיעה

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 11:29

בתל אביב, יעד הפגיעה מוכר למשטרה ובעברו היה מזוהה עם ארגונו של חייא. בראשון לציון, תושבים דיווחו למשטרה על קוץ נפץ ששמעו, מרימון שהושלך סמוך לביתו של אחד מהנאשמים בניסיון החיסול של העבריין אלי מוסלי

בווידאו: דיון בהארכת מעצרו של העבריין יוסי מוסלי/צילום: יותם רונן

עליית מדרגה במלחמה בין משפחות העולם התחתון? בצפון תל אביב התפוצץ הלילה (שלישי) מטען חבלה שהונח ברכב, שעות לאחר מכן אותרו שרידי רימון רסס מחוץ לחצר בית בראשון לציון. שני המקרים, הסתיימו ללא נפגעים - ושניהם, כך על פי חשד המשטרה, קשורים לסכסוך המתמשך בין ארגוני הפשיעה מוסלי וערן חייא.

כוחות משטרה שהוזעקו במהלך הלילה לרחוב ברודצקי שבצפון תל אביב החלו בחקירת נסיבות פיצוץ מטען החבלה. יעד הפגיעה הוא אדם מוכר למשטרה - שבעברו היה מזוהה עם ארגונו של חייא. בראשון לציון, תושבים דיווחו למשטרה לאחר ששמעו קול נפץ - מרימון שהושלך סמוך לביתו של שלומי ניאמצ'יק, אחד מהנאשמים בניסיון החיסול של בכיר ארגון הפשע אלי מוסלי. כעת, במשטרה נבדק החשד לפיו הרימון שהושלך לפני כשבועיים מחוץ לביתה של הזמרת עדן בן זקן קשור גם כן לאותה פרשה ומעורבים.

המשטרה ממשיכה בחקירת שני האירועים.

הנחת המטען מתחת לרכבו של אלי מוסלי. דוברות משטרת ישראל
הנחת מטען מתחת לרכב, ארכיון/דוברות משטרת ישראל
אלי מוסלי. Flash90, פלאש 90
אלי מוסלי/פלאש 90, Flash90

ניסיון החיסול של בכיר ארגון הפשע אלי מוסלי בחודש שעבר היווה תזכורת לסכסוך הממושך בין ארגוני הפשיעה השונים, שהביא לידי מלחמת פשיעה מדממת במרכז הארץ. מדובר על סכסוך שברגע אחד קצר היה עלול להתפוצץ (תרתי משמע) ברחוב בוגרשוב המרכזי בתל אביב בצורה אכזרית, ולהביא לרציחתם של אנשים חפים מפשע.

הרקע לאותו אירוע הוא הסכסוך הארוך בין ראשי ארגוני הפשיעה והיעדים המוכרים של המשטרה, משפחת מוסלי וערן חייא. לאחר שנים רבות, שבמהלכן הם היו חברים ובני ברית, ויכוח כספי שהתגלע ביניהם הפך למלחמת עבריינים מסוכנת. "ברגע שנולד סכסוך בין שני ארגונים כל כך חזקים - זה מוביל למרחץ דמים", הסביר תנ"צ בדימוס ניסים דאודי שהיה בעברו ראש מפלג תשאול ביחידה המרכזית של מחוז תל אביב ומפקד תחנת תל אביב צפון. "כמו תמיד אצל עבריינים, הסכסוך היה על כסף וכבוד. אם אתה לוקח את כל הסכסוכים שיש בין עבריינים, זה תמיד על שני הדברים האלה. היו שם טענות על השתלטות על עסקים או שאחד מהצדדים מעל ולא שיתף ברווחים כאלה ואחרים. מכאן נוצר הסכסוך שרק בשנים האחרונות אתה רואה אותו צובר תאוצה מאוד גדולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully