וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החות'ים מאיימים: "נמשיך להטביע ספינות בריטיות"

4.3.2024 / 9:50

המורדים בתימן מזהירים כי הם יוסיפו לתקוף כלי שיט בריטיים במפרץ עדן, בעקבות הצלחתם להטביע את הספינה "רובימר", ובצל החשש מאסון סביבתי. "זו מדינה סוררת שתוקפת את תימן ושותפה עם אמריקה במתן חסות לפשעים המתמשכים נגד אזרחים בעזה"

צבאות ארה״ב ובריטניה תקפו כ-18 מטרות של החות׳ים בתימן, 25 בפברואר 2024/רויטרס

המורדים החות'ים בתימן מאיימים להמשיך ולפגוע בספינות בריטיות במפרץ עדן, בעקבות טביעתה של הספינה "רובימר" - הראשונה שהם מצליחים להטביע מאז תחילת ההתקפות נגד כלי שיט בינלאומיים בים האדום ובמפרץ עדן בנובמבר.

"תימן תמשיך להטביע ספינות בריטיות נוספות, וכל ההשלכות או נזקים יוספו לחשבונה של בריטניה", כתב אתמול חוסיין אל-עזי, סגן שר החוץ בממשל החות'י, ב-X. "זו מדינה סוררת שתוקפת את תימן ושותפה עם אמריקה במתן חסות לפשעים המתמשכים נגד אזרחים בעזה".

בלונדון, משרד החוץ מסר כי בריטניה ובעלות בריתה שומרות את הזכות להגיב על הטבעת הספינה.

לפי צבא ארצות הברית, על הספינה, ששקעה במשך ימים מאז שנפגעה מטילים, היו יותר מ-41 אלף טונות של דשנים בעת ההתקפה. ממשלת תימן, שבסיסה בעיר עדן, ומומחים הזהירו מפני אסון סביבתי.

"טביעת 'רובימר' היא אסון סביבתי שתימן והאזור לא חוו מעולם", אמר שר החוץ בממשלת תימן, אחמד עוואד בן מובראכ. "זו טרגדיה נוספת למדינה שלנו ולעם שלנו. בכל יום אנו משלמים את מחיר הרפתקאותיה של המיליציה החות'ית".

הספינה הבריטית "רובימר" טובעת בים האדום, 3 במרץ 2024. רויטרס
הספינה הטובעת "רובימר"/רויטרס

ממשלת תימן, הנתמכת על ידי קואליציה ערבית בהובלת ערב הסעודית, מנהלת מלחמה עם החות'ים מאז שכבשו את הבירה צנעא ב-2014.

החות'ים, שאינם מורתעים מקמפיין אווירי המנהלות ארצות הברית ובריטניה נגדם מאז תחילת השנה, מבטיחים להמשיך בהתקפות עד עצירת המלחמה בעזה.

הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית הזהיר כי טביעת הספינה, ששטה תחת דגל בליז, מסכנת גם כלי שיט אחרים העוברים בנתיבי השיט העמוסים באזור. בא ארצות הברית אמר אחרי מתקפת הטלים שהספינה נפגעה משמעותית וכתוצאה ממנה נגרמה דליפת נפט ברדיוס של 29 ק"מ.

עוד בוואלה!

חשש מאסון סביבתי: ספינת מטען שהותקפה על ידי החות'ים טבעה בים האדום

לכתבה המלאה
תמונת לוויין של הספינה רובימר לפני טביעתה בים האדום, 1 במרץ 2024. רויטרס
כתם הנפט שנוצר בים האדום בעקבות הפגיעה ב'רובימר'/רויטרס

החות'ים, השולטים בצנעא הבירה וברוב צפונה של תימן, אילצו חברות ספנות בינלאומיות לפנות למסלול ארוך ויקר יותר, סביב דרום יבשת אפריקה, במקום דרך הים האדום ותעלת סואץ ומשם לים התיכון. הם טוענים שהם פוגעים רק בספינות הקשורות לישראל או לארצות הברית ובריטניה, אך ברוב המקרים לא היה להן קשר כזה.

המערכת האקולוגית של דרום הים האדום כוללת שוניות אלמוגים בתוליות, מנגרובים חופיים ובעלי חיים ימיים מגוונים.

בשנה שעברה, האזור נמנע מאסון סביבתי פוטנציאלי כשהאו"ם הוציא יותר ממיליון חביות נפט ממכלית מתפוררת שעגנה מול חופי תימן, אך מבצע דומה עשוי להיות קשה יותר בנסיבות הנוכחיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully