וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה על הדלפת השיחה החשאית: פוטין רוצה לערער את היציבות שלנו

שר ההגנה הגרמני אמר כי פרסומם של הדיונים הצבאיים הסודיים על חימוש אוקראינה על ידי התקשורת הרוסית הוא חלק "ממלחמת מידע" שמנהל הקרמלין: "אני מקווה שפוטין לא יצליח"

בווידאו: נשיא אוקראינה זלנסקי מקבל את פניהם של מנהיגים מערביים בקייב/טלגרם

גרמניה מאשימה את רוסיה בניסיון לזרוע כאוס במדינה בעקבות הדלפת השיחה החשאית שנערכה בקרב בכירים בצבא על המלחמה באוקראינה. זאת בעיצומו של לחץ המופעל לברלין לספק לקייב טילים ארוכי טווח. בתגובה להאשמות של ברלין, דווח הבוקר (שני) ברוסיה על זימונו של השגריר הגרמני במדינה לשיחת הבהרה במשרד החוץ אף שבגרמניה טענו כי זו הייתה פגישה שנקבעה מראש.

המלחמה באוקראינה | כל העדכונים

"השימוש בהקלטה הזו נועד כדי לערער את היציבות ולזעזע אותנו", אמר אתמול שר ההגנה הגרמני בוריס פיסטוריוס. הוא הוסיף כי הוא "מקווה שפוטין לא יצליח". "זה חלק ממלחמת מידע שפוטין מנהל", אמר.
פיסטוריוס אמר כי לא ידוע לו על הדלפות נוספות בצבא. לדבריו, הוא ימתין לתוצאות החקירה הצבאית בפרשה כדי להחליט אילו השלכות להסיק.

בינתיים, נרשמה עוד מבוכה עבור משרד ההגנה הגרמני - בלינק שנשלח לכתבים כדי לצפות בהצהרתו של פיסטוריוס נדרשה סיסמה - שהייתה "1234".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בישיבה עם המועצה לביטחון לאומי, 1 במרץ 2024. רויטרס
מנהל "מלחמת מידע" נגד גרמניה. פוטין/רויטרס

בסוף השבוע פורסמה הקלטה בת 38 דקות של שיחה מ-19 בפברואר בין קציני צבא גרמנים, הדנים בתקיפות אפשריות על חצי האי קרים. בהקלטה ניתן לשמוע דיונים על השימוש האפשרי של הכוחות האוקראיניים בטילי "טאורוס" מתוצרת גרמניה והשפעתם הפוטנציאלית על הלחימה. הם דנו בהכוונת הטילים לעבר מטרות כמו גשר קרים, המחבר בין שטחה היבשתי של רוסיה לחצי האי קרים, שסופח על ידי רוסיה בשנת 2014.

הבכירים גם דנו גם בשימוש בטילי שיוט מתקדמים שסופקו לקייב על ידי צרפת ובריטניה והעניקו לה יכולת לפגוע ביעדים בעומק שטחי הכיבוש הרוסיים. קייב קוראת זה זמן רב לגרמניה לספק לה טילי טאורוס, שיכולים לפגוע במטרות במרחק של עד 500 ק"מ ולסייע לה לפרוץ .

צרפת ובריטניה כבר סיפקו לקייב טילי שיוט מדגם SCALP ו-Storm Shadow, בעלי טווח של כ-250 קילומטרים. עם זאת, שולץ אמר בשבוע שעבר כי גרמניה אינה יכולה לנהוג כמוהן.

אך הקנצלר אולף שולץ מסרב עד כה לשלוח את הטילים, מחשש שהדבר יוביל להסלמה בסכסוך. "מה שמדווח הוא עניין רציני מאוד ולכן הוא נחקר כעת בזהירות רבה, באינטנסיביות רבה ובמהירות רבה", אמר אתמול שולץ במהלך ביקורו ברומא.

"זהו נשק ארוך טווח מאוד, ומה שהבריטים והצרפתים עושים במונחים של מיקוד ותמיכה במטרות לא יכול להיעשות בגרמניה", אמר שולץ, מבלי לפרט למה בדיוק התכוון.

בריטניה מכחישה שיש לה מעורבות ישירה בהכוונת הטילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully