וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה בגרמניה: שיחה חשאית על אוקראינה הודלפה ע"י רוסיה

עודכן לאחרונה: 3.3.2024 / 9:14

התקשורת הרוסית פרסמה הקלטה של דיונים שקיימו בכירים בחיל האוויר על האפשרות לצייד את קייב בטילים מתקדמים ובמטרות אפשריות, ובברלין מנסים לגלות את מקור הדליפה. שולץ, שהורה על חקירה מהירה, מתנגד לשליחת הטילים לקייב מחשש שגרמניה תיגרר למלחמה

בווידאו: נשיא אוקראינה זלנסקי מקבל את פניהם של מנהיגים מערביים בקייב/טלגרם

קנצלר גרמניה, אולף שולץ, הבטיח אתמול (שבת) לקיים חקירה מקיפה לאחר שהקלטה של שיחות סודיות של הצבא על המלחמה באוקראינה הופצה ברשתות החברתיות ברוסיה, וגרמו למבוכה עצומה לברלין.

דוברת משרד ההגנה הגרמני אישרה בפני סוכנות הידיעות הצרפתית כי המשרד מאמין ששיחה בחיל האוויר "יורטה". "כרגע איננו יכולים לומר בוודאות אם בוצעו שינויים בגרסה המוקלטת או המתומללת שמופצת ברשתות החברתיות", אמרה.

המלחמה באוקראינה | כל העדכונים

העורכת הראשית של ערוץ RT הרוסי, מרגריטה סימוניאן, פרסמה ביום שישי הקלטה בת 38 דקות של מה שלטענתה היו קציני צבא גרמנים דנים בתקיפות אפשריות על חצי האי קרים בשיחת וידאו ב-19 בפברואר.

בהקלטה ניתן לשמוע דיונים על השימוש האפשרי של הכוחות האוקראיניים בטילי "טאורוס" מתוצרת גרמניה והשפעתם הפוטנציאלית על הלחימה. הם דנו בהכוונת הטילים לעבר מטרות כמו גשר קרים, המחבר בין שטחה היבשתי של רוסיה לחצי האי קרים, שסופח על ידי רוסיה בשנת 2014.

טילי טאורוס גרמניים. רויטרס
מגיעים לטווח של עד 500 ק"מ. טילי "טאורוס" גרמניים/רויטרס

הדיונים עוסקים גם בשימוש בטילי שיוט מתקדמים שסופקו לקייב על ידי צרפת ובריטניה והעניקו לה יכולת לפגוע ביעדים בעומק שטחי הכיבוש הרוסיים. קייב קוראת זה זמן רב לגרמניה לספק לה טילי טאורוס, שיכולים לפגוע במטרות במרחק של עד 500 ק"מ.

שולץ סירב עד כה לשלוח את הטילים, מחשש שהדבר יוביל להסלמה בסכסוך. "מה שמדווח הוא עניין רציני מאוד ולכן הוא נחקר כעת בזהירות רבה, באינטנסיביות רבה ובמהירות רבה", אמר אתמול שולץ במהלך ביקורו ברומא.

רשת השידור הגרמנית ARD תיארה את ההדלפה כ"קטסטרופה" עבור השירותים החשאיים הגרמניים. על פי המגזין דר שפיגל, שיחת הווידאו התקיימה בפלטפורמת WebEx, ולא ברשת צבאית פנימית סודית.

"אם הסיפור הזה יתברר כנכון, זה יהיה אירוע בעייתי מאוד", אמר הפוליטיקאי קונסטנטין פון נוץ ממפלגת הירוקים לרשת RND.

במהלך השתתפותו בכנס דיפלומטי בטורקיה, אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי ההקלטה מצביעה על כך שאוקראינה ותומכיה "לא רוצים לשנות את דרכם כלל, ורוצים להנחית תבוסה אסטרטגית על רוסיה בשדה הקרב".

דוברת משרד החוץ מריה זכארובה דרשה מגרמניה לספק "מידית" הסברים לדיון שנשמע בשיחות. "ניסיונות להתחמק מלענות על השאלות ייחשבו כהודאה באשמה", אמרה.

"יריבינו הוותיקים - הגרמנים - הפכו שוב לאויבינו המושבעים", כתב בפוסט בטלגרם נשיא רוסיה לשעבר דמיטרי מדבדב, כיום סגן ראש מועצת הביטחון ואחד מהגורמים הנציים ביותר בקרמלין.

עוד בוואלה!

פוטין: שליחת כוחות נאט"ו לאוקראינה עלולה להוביל למלחמה גרעינית

לכתבה המלאה

הצטיידות של אוקראינה בטילי טאורוס תגביר את יכולותיה להדוף את התקדמות הכוחות הרוסיים, המנצלים את העיכוב באספקת הסיוע האמריקנית לקייב התקועה בקונגרס זה חודשים ארוכים.

צרפת ובריטניה כבר סיפקו לקייב טילי שיוט מדגם SCALP ו-Storm Shadow, בעלי טווח של כ-250 קילומטרים. עם זאת, שולץ אמר בשבוע שעבר כי גרמניה אינה יכולה לנהוג כמוהן.

"זהו נשק ארוך טווח מאוד, ומה שהבריטים והצרפתים עושים במונחים של מיקוד ותמיכה במטרות לא יכול להיעשות בגרמניה", אמר שולץ, מבלי לפרט למה בדיוק התכוון.

בריטניה הכחישה כי הייתה לה מעורבות ישירה בהכוונת הטילים. "השימוש של אוקראינה ב-Storm Shadow ותהליכי המיקוד שלו הם עניינם של הכוחות המזוינים של אוקראינה", אמר דובר משרד ההגנה הבריטי.

מארי-אגנס סטרק-צימרמן, יו"ר ועדת ההגנה בפרלמנט הגרמני, אמרה כי כוונתה של מוסקבה בהדלפת השיחות האלו "ברורה". לדבריה, שולץ "הוזהר" מלספק לאוקראינה טילי טאורוס. "אנחנו צריכים להגביר בדחיפות את האבטחה והמודיעין הנגדי שלנו, כי ברור שאנחנו פגיעים בתחום הזה", אמרה.

רודריך קיסווטר, ממפלגת האופוזיציה השמרנית בגרמניה, הזהיר מפני הדלפת הקלטות נוספות. "כמה שיחות אחרות בהחלט יורטו ועשויות להיות מודלפות במועד מאוחר יותר לטובת רוסיה", אמר לרשת ZDF.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully