וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: שליחת כוחות נאט"ו לאוקראינה עלולה להוביל למלחמה גרעינית

עודכן לאחרונה: 29.2.2024 / 16:02

בנאומו השנתי לפרלמנט, נשיא רוסיה הזהיר מהאפשרות של חיילים מערבים על אדמת אוקראינה. הוא הוסיף כי מוסקבה לא תאפשר התערבות ב"עניינה הפנימיים", לקראת הבחירות בחודש הבא ואחרי מותו של נבלני

בווידאו: נשיא אוקראינה זלנסקי מקבל את פניהם של מנהיגים מערביים בקייב/טלגרם

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הזהיר היום (חמישי) כי אם נאט"ו תשלח כוחות לאוקראינה, עלולה לפרוץ מלחמה גרעינית. הוא אמר את הדברים במהלך נאומו השנתי בפני הפרלמנט הרוסי.

המלחמה באוקראינה | כל העדכונים

התרחיש של מעורבות ישירה של מדינות המערב במלחמה, הנמצאת בשנתה השלישית, הועלה השבוע על ידי נשיא צרפת עמנואל מקרון. עם זאת, ארצות הברית ומדינות אחרות באירופה מיהרו להבהיר כי אין בכוונתן לשלוח כוחות קרקעיים לאוקראינה, וגם בפריז ניסו להבהיר את דבריו של מקרון.

פוטין, שבחודש הבא יתמודד על כהונה נוספת, אמר כי הצבא חייב לחזק את האגף המערבי שלו בעקבות הצטרפותן של פינלנד ושבדיה לנאט"ו.

לאורך המלחמה באוקראינה, שהחלה עם פלישת כוחותיו של פוטין ב-24 בפברואר 2022, העלה פוטין את הסכנה מפני עימות ישיר בין נאט"ו לרוסיה, אך אזהרתו היום היא מהמפורשות ביותר שהשמיע עד כה. פוטין הוסיף כי למוסקבה יש את האמצעים לתקוף מטרות בשטחן של אותן מדינות.

המלחמה באוקראינה גרמה למשבר החמור ביותר ביחסיה של מוסקבה עם המערב מאז משבר הטילים בקובה ב-1962, שקירב את ברית המועצות וארצות הברית לעימות גרעיני.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בנאומו השנתי בפני הפרלמנט במוסקבה, 29 בפברואר 2024. רויטרס
איום ישיר על המערב. פוטין בנאומו השנתי, היום/רויטרס

פוטין בן ה-71 הזהיר את מדינות המערב שלא להתערב בענייניה הפנימיים של רוסיה, לקראת ניצחונו המובטח בבחירות בחודש הבא ובעקבות מותו המסתורי בכלא של יריבו אלכסיי נבלני הוא אמר לחברי הפרלמנט והאליטה הרוסית כי מנהיגי המערב לא מבינים כמה "מסוכנת" התערבותם עשויה להיות.

"הן (מדינות המערב) חייבות להבין שיש לנו גם נשק שיכול לפגוע במטרות בשטחן. כל זה באמת מאיים להגיע לסכסוך עם שימוש בנשק גרעיני והשמדת הציוויליזציה. הם לא מבינים את זה?!", אמר פוטין, שזעם לאורך הנאום תוך שהוא משבח את ארסנל הגרעין המשודרג, לדבריו, של רוסיה, שהוא גם הגדול ביותר בעולם.

"הכוחות הגרעיניים האסטרטגיים נמצאים במצב של מוכנות מלאה", הצהיר פוטין, שהתגאה כי הדור החדש של כלי נשק גרעיניים היפר-סוניים שעליו דיבר לראשונה ב-2018 נמצא בשימוש אחרי שלב הפיתוח והניסויים.

כהרגלו, נשיא רוסיה פנה להיסטוריה והזכיר למנהיגי המערב את גורלם של אדולף היטלר ונפוליאון, שניסיונם לפלוש לרוסיה נכשל והוביל לבסוף למפלתם.

"התוצאות עכשיו יהיו הרבה יותר טרגיות", אמר פוטין. "הם חושבים שמלחמה זו קריקטורה", אמר. לטענתו, הפוליטיקאים המערביים "שכחו" מה המשמעות של מלחמה אמיתית משום שהם לא התמודדו עם אותם אתגרים ביטחוניים כמו הרוסים בשלושת העשורים האחרונים.

עוד בוואלה!

בשל הביקורת על המלחמה באוקראינה: רוסיה כלאה יו"ר ארגון שזכה בנובל

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בנאומו השנתי בפני הפרלמנט במוסקבה, 29 בפברואר 2024. רויטרס
מכחיש שרוסיה מתכננת לפרוס נשק גרעיני בחלל. פוטין, היום/רויטרס

בהתייחסו למצב בשדה הקרב, נשיא רוסיה אמר כי הכוחות מתקדמים ו"משחררים" שטחים חדשים באוקראינה, אך דחה את האזהרות שנשמעו במערב מפני האפשרות שהוא יתקוף מדינות אחרות. פוטין כינה זאת כ"שטויות", אך הוא העלה הכחשות דומות גם לפני שפלש לאוקראינה ולמדינות אחרות לאורך כרבע המאה שבה הוא מנהיג את רוסיה.

הוא גם אמר כי מוסקבה לא תחזור על הטעות של ברית המועצות ותאפשר למערב "לגרור אותה" למרוץ חימוש שיטרוף את תקציבה. "לכן, המשימה שלנו היא לפתח את המגזר הביטחוני-תעשייתי באופן שיגדיל את הפוטנציאל המדעי, הטכנולוגי והתעשייתי של המדינה", אמר.

פוטין אמר כי מוסקבה פתוחה לדיונים על יציבות אסטרטגית גרעינית עם ארצות הברית, אך רמז כי לוושינגטון אין עניין אמיתי בשיחות כאלה וכי היא מתמקדת יותר בהעלאת "טענות שקריות" כלפיה - כולל חשש שהיא תפרוס נשק גרעיני בחלל.

"זה תכסיס שנועד למשוך אותנו למשא ומתן בתנאים שלהם, הנוחים רק לארצות הברית" אמר פוטין. "ערב הבחירות לנשיאות ארצות הברית, הם פשוט רוצים להראות לאזרחים שלהם ולכל השאר שהם עדיין שולטים בעולם".

מתנגדיו של פוטין מעריכים כי הוא מקווה לשובו של דונלד טראמפ לבית הלבן, לאור הסתייגותו מהמשך הסיוע הצבאי לאוקראינה וחביתו המוצהרת לנשיא רוסיה. תומכיו של נשיא ארצות הברית לשעבר, שצפוי להיות המועמד הרפובליקני בנובמבר, תוקעים בבית הנבחרים חבילת סיוע גדולה שגיבש יריבו ג'ו ביידן לטובת המשך הסיוע לאוקראינה, שנמצאת במצוקת תחמושת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully