וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדעון סער על הנסיעה של גנץ לארה"ב: "הוא טעה, צריך לעשות את זה בדרך ממלכתית נכונה"

עודכן לאחרונה: 4.3.2024 / 8:34

חברו למפלגה של יו"ר המחנה הממלכתי ביקר את נסיעתו ב-103FM: "נסיעה מדינית של שר דורשת אישור של ראש ממשלה, להבנתי זה לא קרה". על בחירות: "בעד להקדים - אבל לא באמצע המלחמה". על סערת קיש ופרס ישראל: "פגע במעמד של הפרס - לא בטוח שההחלטה תעמוד בביקורת השיפוטית"

משפחות חטופים בביתו של בני גנץ/עומר רביב

השר גדעון סער (המחנה הממלכתי), חבר הקבינט המדיני ביטחוני, שוחח הבוקר (שני) עם אודי סגל וטל שלו ב־103fm והביע את דעתו על ביקורו של השר בני גנץ בבית הלבן. בהמשך, התייחס לאפקטיביות הפעולה הצבאית שמתקיימת ברצועת עזה ביומה ה־150 מאז שפרצה מלחמת חרבות ברזל.

לדבריו, "אני יכול לדבר בשמי ובשם תקווה חדשה ולהציג את עמדותיי. תקווה חדשה וכחול לבן הן שתי מפלגות שונות שיש בהן הבדלים ושקיבלו החלטה על ריצה משותפת בבחירות הקודמות. קיימנו דיונים שעוסקים בסוגייה של היום שאחרי. כרגע מה שחשוב הוא לדבר על איפה שאנחנו עומדים במלחמה, כדי לממש את היום שאחרי אנחנו צריכים לממש את יעדי המלחמה וכרגע אנחנו רחוקים מכך".

בהמשך, ציין סער כי "אני לא יודע מה הולך להיות בפגישה הזאת. שמעתי את דבריה של סגנית הנשיא ואני חושב שמה שחשוב לומר זה שמי שאשם בכל הסבל האנושי הזה ברצועת עזה זה החמאס ורק החמאס. אני אומר בצורה הברורה ביותר - הנורמה היא ברורה, נסיעה מדינית של שר דורשת אישור של ראש הממשלה ולפי מה שאני מבין זה לא קרה".

בני גנץ וגדעון סער. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
סער וגנץ/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

והדגיש: "במובן הזה, בהחלט גנץ טעה. מצד שני, נתניהו טעה כשהוא נתן את ההנחיה לשגריר להחרים את הפגישות של גנץ בוושינגטון. במערכה המדינית נדרש תיאום, אני בטוח שגנץ יכול לסייע ומסייע, עצם ההצטרפות שלנו חיזקה את ישראל במערכה המדינית מול הקהילה הבינלאומית, אבל אני בעד לעשות את זה בדרך ממלכתית נכונה".

באשר ללחימה ברצועה, אמר: "אני לא מקבל את זה שזה עניין של שנתיים שלוש, כל עניין של מתיחת הזמן הוא הבעיה. רפיח הייתה צריכה להיות מזמן מאחוריינו ואז היינו במקום אחר, צריך להבין מה מעכב את מה". וביקש להבהיר כי "אינני חושב שהליכה לבחירות תעזור לנו להשיג את יעדי המלחמה. אני חושב שצריך להתמיד ולהיות נחושים במערכה להשגת יעדי המלחמה. אני בעד הקדמת בחירות, אבל אני לא חושב שצריך להקדים את הבחירות באמצע מלחמה".

לסיום, ביקר השר סער את שר החינוך יואב קיש בסוגיית פרס ישראל והסביר: "שר החינוך טעה טעות חמורה בשיקול הדעת, פגע במעמד של פרס ישראל שהוא גם המעמד של המדע והתרבות בחברה שלנו. אני מצפה ממנו לחזור בו, אני חושב שזה עדיף על התבצרות בהחלטה שגויה, אני לא בטוח שההחלטה הזו תעמוד בביקורת השיפוטית".

  • עוד באותו נושא:
  • גדעון סער

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully