וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ורעייתו טסו לרומא ביום נישואיהם בנסיעה שהוגדרה "מדינית". העלות: 1.7 מיליון שקלים

עודכן לאחרונה: 3.3.2024 / 18:43

לאחר שנה, התפרסם הערב לראשונה מידע אודות עלויות נסיעת הזוג, שעוררה בזמנו תמיהה וביקורת ציבורית בעיקר בשל לוח הזמנים המאוורר שלה. לפי הפירוט, שפורסם ב"הארץ", 53 סוויטות וחדרים במלון פאר נשכרו עבור הפמליה והנלווים, כשעלות הרכב שנשכר בלבד עמדה על 20 אלף יורו

עלויות נסיעת ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו לרומא לפני כשנה נחשפו הערב, זאת בהמשך לעתירת חופש מידע של התנועה לאיכות השלטון ובתום שנה של התחמקויות ודחיות מטעם משרד ראש הממשלה. לפי הפרסום, הנסיעה, שהוגדרה "מדינית" וחלה בסוף שבוע בו חל יום נישואיהם של הזוג, שמציין את יום נישואיהם ממש היום - עלתה לא פחות מ-1.7 מיליון שקלים לקופת המדינה. כך, חושף הערב עיתונאי "הארץ" אורי משגב.

הנסיעה עוררה בזמנו תמיהה וביקורת ציבורית, בין היתר עקב מה שנראה כלוח זמנים מאוורר ביותר, כשלפי פירוט העלויות שהעבירה הממשלה לתנועה לאיכות השלטון, 53 סוויטות וחדרים במלון פאר נשכרו עבור הפמליה והמאבטחים, כשעלות הרכב ששכר הזוג עמדה על 20 אלף יורו.

הפגישה המדינית היחידה שנקבעה לנתניהו במהלך הנסיעה הייתה עם ראש ממשלת איטליה, ג'ורג'ה מלוני - אלא שגם זו הוגבלה בזמן, משום שמלוני מיהרה בעצמה לטיסה. טרם הפגישה, הודיעה לשכת נתניהו כי בכוונתו לדון עם מלוני בסכנת הגרעין האיראני ולקדם מולה את העברת השגרירות האיטלקית מתל אביב לירושלים, כשבפגישה עצמה דווקא הביעה המארחת דאגה מ"המצב מול הפלסטינים". אחרי הפגישה עם מלוני, הודיעה לשכת ראש הממשלה שנתניהו ייפגש גם עם "אנשי עסקים וראשי חברות גדולות", כדי לקדם השקעות בישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה יורדים בכבש המטוס עם נחיתתם בוושינגטון. צ14 בספטמבר 2020. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
נסיעה "מדינית" שהסתכמה בשני מפגשים, ועלתה למדינה 1.7 מיליון שקלים. הזוג נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

בשני המפגשים הללו מסתכמת הנסיעה ה"מדינית" כאמור, שעלתה לקופה הציבורית כסף רב. נתניהו ופמלייתו התאכסנו לשלושה לילות במלון היוקרה "פארקו די פרינציפי" שצופה על הגנים הבוטניים המרהיבים של וילה בורגזה, כשעל פי החשבונית הרשמית מטעם בית המלון, עלויות ההלנה של נתניהו והעשרות שהגיעו מטעמו, בהם 28 נוסעים מטעם משרד ראש הממשלה, דוברים, יועצים ולא פחות משלושה צלמים מטעם לשכת העיתונות הממשלתית - הסתכמו ב-84,302 יורו. נתניהו ורעייתו לנו בסוויטה הנשיאותית, שעלותה 4,730 יורו ללילה. בכירים אחרים במשלחת הסתפקו בסוויטות צנועות יותר, שעלותן 1,980 ו-1,650 יורו ללילה.

עלויות הנסיעה, אולם, לא הסתכמו רק בלינה. בערב שבת נשכר חדר פרטי להגשת ארוחת ערב, בעלות של 1,464 יורו. מהמסמכים שהועברו ממשרד החוץ עולה כי עלותו של "ספק קייטרינג" עמדה על 4,500 יורו. תחת הסעיף "תוספות למלון" נרשמה עלות בסך 45,632 יורו. סכום זה אינו כולל סעיפים אחרים שמופיעים בנפרד, כמו "ריקון מיני בר בכל החדרים" בסך 570 יורו, ועוד סעיפים שהושחרו בפירוט העלויות לחלוטין או חלקית, כגון "עלויות *** במלון" בסך 3,900 יורו, "תוספת *** וניקוי חדרים ***" בסך 1,600 יורו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו נחתו בניו יורק. את פניהם קיבלו שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג ושגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, 19 בספטמבר 2023. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
סעיף "תוספות למלון" בסך 45 אלף יורו. נתניהו ורעייתו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

סעיפי הוצאות אחרים במסגרת הביקור כוללים בין היתר מתורגמנית בעלות של 3,300 יורו. "צלם סטילס לביקור של שלושה ימים מלאים" בעלות 3,000 יורו, "שירותי איפור" בעלות 2,000 יורו, שעות נוספות לעובדי השגרירות בסך 8,000 יורו, "היתכנות לשכירת במה וציוד נוסף לעיתונאים באירועים" בעלות של 2,000 יורו, ועוד עלויות נלוות רבות.

שלושה ימים אחרי שובם לישראל המריאו בני הזוג נתניהו לביקור בן שלושה ימים בברלין, כששבוע אחרי חזרתם מברלין טסו לסוף שבוע ארוך בלונדון.

ממשרד ראש הממשלה לא התקבלה תגובה על נחיצות הנסיעה לרומא ועלויותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully