וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוהרות זועמות: סוללת עורכי דין יהודים למחבל שאנס אותן

שירלי (שם בדוי) שירתה כסוהרת בכלא גלבוע כשהוטרדה והותקפה על ידי המחבל מוחמד עטאללה. כמעט שנה חלפה מאז הגשת כתב האישום, ובנתיים עטאללה מגייס סוללת עורכי דין. שירלי משתפת בזוועות שעברה ושואלת "איך אפשר להגן על אדם שחילל את הנפש והגוף של כל כך הרבה בנות?"

בווידאו: נשיא המדינה מתייחס לפרשת הסוהרות/צילום: צילום: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו / לע"מ

כמעט שנה חלפה מאז פרקליט המדינה, עמית אייסמן, הורה על הגשת כתבי אישום נוספים בפרשת "הסרסור בסוהרות" ועדיין, נכון להיום (שישי) הפרקליטות לא הגישה אותם. גם שימוע למחבל הנאשם טרם התקיים, אבל גורם בכיר בפרקליטות אומר כי בשבועיים הקרובים זה ייקרה. אז גם צפוי להתחדש המשפט האחד שכבר החל בעניינו, בגין מעשים מגונים, וגם זאת רק בזכות התעקשותן של הסוהרות לשעבר כנגד עסקת טיעון שרצתה הפרקליטות לסגור אתו.

כעת, לקראת הגשת כתב האישום בגין עבירה חמורה יותר של אונס, שאמורה להתברר בבית משפט מחוזי, מגייס מוחמד עטאללה סוללת עורכי דין. הסוהרות לשעבר -זועמות. צוות ההגנה העתיד לייצג את עטאללה לא מבין על מה המהומה.

כלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021. ללא, פלאש 90
כלא גלבוע/פלאש 90, ללא

תמהה "שירלי" (שם בדוי), שהתלוננה כנגדו בגין אינספור אירועים של הטרדות, מעשה מגונה וניסיון אונס. "מדובר קודם כל במחבל, רוצח עם דם על הידיים, שהטריד והשפיל ואנס בנות רבות לאורך לפחות חמש שנים", היא שיתפה, "אנחנו בתקופה כל כך קשה ואיך אפשר לחשוב בכלל על להגן על בן אדם כזה שחילל את הנפש והגוף של כל כך הרבה בנות. אני חוויתי את זה, בנות אחרות חוו את זה ויש בני זוג, בעלים, ילדים".

"אני בכלל לא חושבת שצריך לייצג בן אדם כזה. אבל אם כבר, אז לא מגיע לנו לדעת מאיפה הכסף?", דורשת שירלי, "מי משלם לו? אם מדינת ישראל היתה אומרת לנו אז אני הייתי יכולה להיות הרבה יותר רגועה. לא רוצה שזה יבוא מכספים שאני משלמת ואם זה בא מהרשות הפלסטינית או מארגון טרור זה עוד יותר גרוע שאנחנו בכלל מאפשרים את זה. אחרי ה-7 באוקטובר צריך לשנות פה משהו. צריך לשנות את דפוס החשיבה גם בעניין הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מוחמד עטאללה, חשוד באונס ומעשים מגונים בסוהרות. ללא, אתר רשמי
"מחבל, רוצח עם דם על הידיים", מוחמד עטאללה/אתר רשמי, ללא

פרשית "הסרסור בסוהרות" נחשפה על ידי לירן לוי בערוץ 20. החקירה התנהלה ביחידה הארצית לחקירות סוהרים בלהב 433. משנת 2020 ההליך הפלילי נגד עטאללה מתנהל-לא-מתנהל בבית משפט השלום בנצרת, וזאת בגין ביצוע מעשים מגונים בשלוש סוהרות, שתיים מהן הספיקו להעיד והמשפט הופסק משום שתיק הסוהרות נפתח מחדש. השופטת עומדת לפרוש לגמלאות. אבל בינתיים, לאחר סיום החקירה הנוספת, אמור המשפט להתחדש תוך שהוחלט להעמיד את עטאללה לדין על אונס סוהרת-חיילת וביצוע מעשים מגונים בעוד שתיים.

בינתיים, מדובר היום על שש סוהרות שהתלוננו כנגדו, חמש מהן אודות מעשים מגונים רבים שביצע בהן לכאורה ואחת בגין ארבעה מעשי אינוס. בנוסף, החליט פרקליט המדינה להעמיד לדין את מפקד כלא גלבוע דאז ואת קצין המודיעין שלו.

עו"ד ראמזי קטילאת מייצג את מוחמד עטאללה בהליך בבית משפט השלום בנצרת. כתב האישום החדש נגד עטאללה יתנהל בבית המשפט המחוזי בנצרת, כאמור בכפוף לשימוע. מי שכנראה ייצג את עטאללה הם עורכי הדין חיים יצחקי ויגאל דותן עם או בלי קטילאת. יצחקי וגם קטילאת עבדו שנים ארוכות במשרדו של עו"ד אביגדור פלדמן, שגם הוא מייצג נאשמים רבים בעבירות בטחוניות. דותן עבד שנים רבות אצל עו"ד דוד יפתח. "לא הוגשו כתבי אישום, לא התקיים שימוע. לא קיבלנו חומרי חקירה. לא הוסדר ייצוג, שאלת שכר הטרחה ומי מממן אותו עדיין לא רלוונטית", מסר עו"ד יצחקי בתגובה.

עורכי הדין חיים יצחקי ויגאל דותן. צפויים לייצג את מוחמד עטאללה.. ללא, אתר רשמי
ייצגו ככל הנראה את עטאללה. עורכי הדין חיים יצחקי ויגאל דותן/אתר רשמי, ללא

גורם המצוי בתחום אומר כי בתיק כזה, מי שנושא בתשלום שכר הטרחה הוא משפחתו של הנאשם. בניגוד לספקולציות, הוא מעריך כי הסכום בעבור ייצוג בתיק כולו "מגיע במקסימום לשש ספרות, אולי מאה אלף שקל, במאה תשלומים". עוד הוסיף הגורם כי "הסנגוריה הציבורית הייתה משלמת לא פחות, אולי אף יותר".

יצחקי עצמו אמר על תפקידו כסנגור כי "הדת, הלאום או אופי העבירה אינם רלוונטיים לתפקיד שלי בהליך. בכתבי אישום פליליים מואשמים אנשים במעשים מכוערים ולא חוקיים. העבודה שלי היא להגן על נאשם מול טענות פרקליטות המדינה. נקודה." הוא מוסיף: "כסנגור, לא מעט מהלקוחות שלי הם ערבים כיוון שבמדינת ישראל מוגשים הרבה כתבי אישום כנגד ערבים. ברור לכל שאם לא יימצא עורך דין שייצג באופן פרטי, המדינה תייצג".

כלא גלבוע, 9 בספטמבר 2021. רויטרס
"היו 24 שעות הטרדות כאלו באגף". כלא גלבוע/רויטרס

"שירלי", שירתה במשך שנתיים בשירותה הצבאי כסוהרת בכלא גלבוע. כיום היא בת 28 והאירועים המדוברים התרחשו כמעל לפני עשור, אבל הותירו בה צלקות שניכרות בשיחה איתה גם היום. "היום אני עובדת אבל זה מאד קשה. אני מטופלת פסיכולוגית ופסיכיאטרית עם כדורים כדי להצליח לישון", היא סיפרה, "זה תמיד איתך, כל נגיעה בגוף שלי זה איזה הבזק. אני חושבת על זה כל איזה יומיים. בעיקר בלילה".

שירלי הוסיפה ושיתפה על ההטרדות המיניות שחוותה במשך שנתיים מעטאללה. "הן היו בעיקר גופניות. בהתחלה זה היה נגיעות קטנות. אחר כך נניח, אם הייתי מלווה אותו לביקורים או לרופא, אז בדרך כל מיני התחככויות כאלה, כאילו בטעות וזה הלך והתגבר", סיפרה שירלי ופירטה על אחד המקרים, "למשל היינו במשרד מנהל האגף , אני ישבתי לידו כשמנהל האגף היה מולנו והוא העביר את היד שלו על הירך הפנימית שלי. אני בעיקר שפאתי . פחד. הוא הביט עלי והיה לו מבט מאד מפחיד בעיניים", סיפרה.

שירלי הוסיפה והדגישה כי המקרה שלה אינו פרטני. "יש לך עשרים וארבע שעות באגף והטרדות כאלה ומעשים מגונים כאלה, אם נניח זה קורה שלוש פעמים ביום אז בחשבון פשוט מדובר במאות אירועים כאלו", היא סיפרה. עוד הוסיפה כי עניין ההטרדות היה ידוע ברחבי הכלא, "היו בנות שהתלוננו, אבל חלק, כמוני, לא התלוננו כי ראיתי שלא עושים עם זה כלום".

כלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021. ללא, פלאש 90
"היה ידוע שעטאללה מטריד בנות. שהוא מטרידן". כלא גלבוע/פלאש 90, ללא

לקראת סוף שירותה הצבאי, סיפרה שירלי, ההטרדות הפכו לנסיונות אונס. "הוא איים עלי ואמר שישלח אלי את משפחת הרוצח של משפחת פוגל, הוא אמר שהוא שם עלי חוזה בכסף ברשות הפלסטינית ושישלח אלי אנשים", היא שיתפה, הוא התרברב בהמון פרטים אישיים שהוא ידע עלי, על האחיות שלי ועל שאר המשפחה שלי. זה היה בתוך האגף במעין חדר כניסה לאיזור של הסוהרים. זה היה המקום הקבוע שלו. הוא תפס לי את היד ואת החולצה ובמקום שלא היו בו אז מצלמות, הוא ניסה לקחת את המפתח כדי שסוהרים לא יוכלו להיכנס אני לא יודעת מאיפה היו לי הכוחות האלה, אבל אני התנגדתי והוא לא הצליח לאנוס אותי. הוא כן נגע בי במקומות מאד רגישים וצנועים"

שירלי סיפרה כי אותם אירועים המטלטלים קטעו באיבם את החלומות שלה. "היו לי תוכניות להישאר בשב"ס. מאד רציתי. החלום שלי היה לחתום קבע ולהרגיש שאני תורמת למדינה. לאט לאט הבנתי שזה לא מקום בכלל לבנות ואין שם אוזן קשבת", היא סיפרה, " עצם זה שאנשים שם ידעו, ולא רק סגל אלא בדרגות מאד גבוהות. אני אישית פחות דיברתי על כל זה עם הבנות. אבל היה ידוע שם שעטאללה מטריד בנות. שהוא מטרידן. עטאללה רק מחכה שמישהי תגיע. היה לו מקום מאד מכובד בכלא. הוא היה דובר אגף 5, שזה האגף הכי חזק בכלא ומעבר לכך אם הוא היה רוצה משהו מאגף אחר, למשל אגף 1 של ערביי ישראל, זה היה קורה. כל מה שהוא היה מבקש זה היה קורה. אם לא היה רוצה סוהר מסויים כי הוא 'לא בא לו טוב' אז הוא היה עושה העברות. הוא היה פשוט שולט בכלא. זה שיש מפקד משמרת או מפקד כלא זה היה חרטא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully